פורסם by & קטגוריה הורים, הצגות וסרטים, השקות ופתיחות, ילדים, נופש.

"המיניונים: גנוב על החיים", הסרט השישי בזיכיון "גנוב על" של חברת אילומיניישן הפקות, עולה בימים אלה בבתי הקולנוע בארץ כשהבא בתור נמצא כבר בפיתוח. מה יותר מזה מוכיח את ההצלחה הגדולה שבה מדובר?

ביום שישי האחרון ראיתי הוכחה נוספת לפופולאריות של הסדרה, בהשקה החגיגית שנערכה בבתי הקולנוע הוט בקניון עופר הגדול בפתח תקווה. מאות הורים וילדים גדשו שם את האולמות אחרי שנהנו מכיבוד נדיב של פיצות ופופקורן, ובמבה ושתיה ממותקת ומוגזת ותריסר סוגים של ממתקים.

ייחודו של הקהל בא לידי ביטוי בהרכבו: כוכבי רשת ומשפחות מפונים מצפון הארץ, השחקנים שדבבו לעברית כמו ליאת הר לב ויניב ביטון, וסלבס כמו אנה אהרונוב, המלהקת אמירה בוזגלו, שחקן הוותיק אלברט כהן, כולם עם צאצאים וקרובי משפחה, וגם "הסלבס" הפרטיים שלי, יואב בן ודודי נכדיי, איתם הצטלמתי על רקע הפוסטר בלובי (ראו בתמונות המצורפות).

נעמי סימן טוב מנכ"לית עופר הקניון הגדול הדגישה בדברי הפתיחה שלה את המהלך ההופל את הקניון הזה למרכז בילוי ותרבות, וגיל סתיו, מנכ"ל רשת בתי הקולנוע הוט סינמה, פירט את מספר הסרטים "הלוהטים", עם דגש על התאמתם לכל המשפחה, שהרשת עומדת לשחרר בחודשי הקיץ.

אבא גרו וגרו ג'וניור

ונעבור לעיקר: הסרט, עלילתו, גיבוריו ומסריו.

מדובר בהנפשה ממוחשבת של שלושת המיניונים המוכרים, אדית', אגנס ומרגו, אבא גרו ורעייתו אדית ותוספת מקסימה למשפחה, התינוק גרו הבן. החבורה הזו מסתתרת בשכונה שקטה וקטנה, מפני הרשע התורן, מקסים לה מאל, שמשתוקק להתנקם בגרו מאז מסיבת סוף התיכון, לפני עשרות שנים, שבה המתחרה שלו מקסים, "גנב" לו שיר שהוא התכוון להופיע איתו במסיבת הסיום. מקסים לא מוכן לסלוח על כך, ולצידו זוממרת ורודפת גם חברתו ולנטינה.

על הרשמים מהסרט, שמיועד כאמור לכל המשפחה, יש לי עדות של בן 10 (יואב), בן 14 (דודי), שתי בנות 20 (חן והודיה), ואני עצמי, נציגת מגזר ההורים, הסבתות והסבים.

וכה אמר יואב: "אני אוהב את המיניונים. הם מצחיקים אותי בדיבורים המקושקשים שלהם. הם קטנים אבל מנצחים את הגדולים הרשעים. הם יודעים לקפוץ עד הגג ואפילו לעוף באוויר. ממש כיף לראות אותם".

דודי: "נהניתי. זה הכי חשוב, לא? פחות משנה הסיפור, העיקר שצוחקים והעיקר שמרגישים טוב:.

הודיה וחן (שנכנסו לאולם עם הדיבוב המקורי באנגלית, בניגוד אלי והבנים שהיינו בדיבוב לעברית): "אהבנו מאוד את המוסיקה, במיוחד השיר שכל הדמויות שרות בסוף. אהבנו שרואים במסיבה של סוף הסיפור המון דמויות שזכרנו מסרטי המיניונים הקודמים, ואהבנו את סיפור הסוף כשלעצמו".

ה"סלבס" הפרטיים שלי, יואב ודודי

אז את סוף המרדף בין גרו הרשע לשעבר והאב המסור והטוב היום, ומקסים לה מאל, לא נעשה ספוילר ונגלה – העיקר כאן הם הפעלולים הממוחשבים המדהימים, ואין ספק שההנפשה והמחשבים מחוללים פלאים, אבל ברור שיש בסיפור כמה רגעים שמחניפים לדור הצעיר יותר מאשר למבוגרים המלווים. למשל, כשאבא גרו מנסה לשכנע את בתו לשקר, למען בטיחותה של המשפחה המסתתרת, והילדה מטיפה לו מוסר ומזכירה שאסור לשקר… למשל כשרואים על המסך קשישה בכיסא גלגלים מרושעת, מכוערת, ומעוררת כעס וסלידה (לכו ללמד את הקטנים אחר כך את "מפני שיבה תקום והדרת פני זקן."..). אבל בואו, מראה הילדים הזורחים ביציאה מאולמות, חצי שיכורים מסוכר וצחוק, כל כך מרנין, שאני מתכננת להגיע לסרט שנית, עם דבוקה נוספת מנכדי…

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.