פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות, סל המזון.

תעשיית המזון לא נחה רגע במאמציה להפתיע את החך ולתת מענה לצרכן הישראלי הסקרן שתמיד מוכן לנסות חידושים.

צילום נעמי גוטקינד-גולן

אם מדברים על הפתעות בפה,  הנה מה שקרה לי בשבת האחרונה: כשעתיים אחרי ארוחת הצהריים הבשרית הגשתי, כנהוג במשפחות הפולניות הטובות, תה חם בלימון ומגש עוגיות. בני הבית נגסו בעוגיות המפתות, ובעוד הביס הראשון מתמוסס בפיהם אמרו בבהלה: עוד לא עברו שש שעות, מה פתאום את נותנת לנו עוגיות חמאה? בלי להתבלבל שלפתי את קופסת הפח העגולה והצבעונית של צ'וקטה שיצאה באחרונה עם עוגיות חמאה פרווה איכותיות, ונרגעו הרוחות. עד כדי כך נרגעו, עד שבתום שלוש שעות, לפי כמה מילדיי, שש שעות לפי כמה אחרים מהם, החליטו כולם שאחרי הפרווה מגיע להם לטעום גם מהחידושים החלביים של המותג הזה, שבבעלות ליימן שליסל. מזל שהיו לי – ביסקוויטים סנדוויץ' במילוי קרם המוכרים בשם הגנרי של אוריאו אבל הם עכשיו גם בצ'וקטה, עלי וופל חמאה דקים וביסקוויטים מסוג פתי בר. אז מי שמתגעגע לחמאה, בעקבות המחסור בחמאה שקיים בארץ בחודשים האחרונים, יכול להירגע עם הצ'וקטות החמאתיות האלה.

צילום נעמי גוטקינד-גולן

הפתעה באותה עוצמה ציפתה לפעוטי המשפחה כאשר הגשתי להם בקערית "ממתקי שעה חמש, יש אצלנו מין מסורת כזו, חטיפי אפרופו בצבע לבן ובצבע חום. בלוטות הטעם שלהם התכוננו למלוח, אבל פתאום שמעתי שניים קוראים במקהלה: היי, זה מתוק. והם צדקו.

צילום נעמי גוטקינד-גולן

אסם משיקה לקראת החורף את חטיף האפרופו המוכר שלה בגרסה חדשה, מצופה שוקולד לבן ושוקולד מריר. אפרופו שוקולד חלב קיים בשוק מ-2016 במהדורה מוגבלת, השוקולד הלבן והשוקולד המריר הם החידוש של חורף 2019. שניהם בכשרות בד"ץ העדה החרדית. בניסוי הקטן שערכתי, הלבן זכה בחבורת הקטנים להצלחה גדולה יותר. אז השארתי את המריר לקפה הערב של מבוגרי המשפחה, והם שבחו.
מפתיעה לא פחות התגלית שיש פולי קקאו ורודים, מהם ניתן לייצר שוקולד ורדרד, כמו זה במותג ספלנדיד שעלית משווקת בימים אלה בשם רובי (RUBY) – במהדורה מוגבלת. הוא מתוק מאוד ומזכיר בטעמו אוכמניות או פירות אדומים אחרים.

ואם שוקולד ורוד הוא הטרנד החדש, חפשו גם את הוורודים החדשים של באצ'י (BACI) השקת באצי רובי באה בהמשך להשקת קיט קט רובי בפברואר השנה. . רובי הוא הטעם הרביעי ברשימת השוקולדים המוכרים, בהם מריר, חלב ולבן. הרובי מיוצר בתהליך המשחרר את הטעם והצבע הטבעיים שנמצאים בפולי קקאו ללא תוספת חומרי טעם או צבעי מאכל. לבונבוניירת באצ'י יש כשרות בהשגחת משולש K ובאישור הרבנות הראשית לישראל.

צילום נסטלה איטליה

בקטע של ההפתעות, חפשו במקררי המרכולים את גבינת הגמדים המיועדת לילדים שלראשונה בשטראוס שילבו בה ירקות ופירות. יש שני טעמים: תפוח-גזר, וסלק-תות. כמות הסוכר בכל גביע לא גבוהה, רק חצי כפית, ופעוטים שנתתי להם לטעום לא זיהו כנראה את תוספת הירקות הספציפיים האלה, גזר וסלק שמטבעם מתוקים למדי, ואכלו ברצון.


ועוד במקרר מעדני החלב ברשתות, הפעם למבוגרים: יוגורט חדש בסדרת אקטיביה מבית דנונה עם זרעי צ'יה ופרי בטעמי פירות. הצ'יה כידוע נחשב למזון על.


גם בתחום השתייה החמה, יש הפתעות חדשות. למשל תערובות תה בצבע סגול. תה סגול כזה ראיתי במרכז לרפואה טבעית Wellness ברמת החייל בתל אביב, שמציע טיפולים וגם הדרכות לאורח חיים בריא מונע מחלת, כמו קולון הידרותרפיה, עירוי ויטמינים ומינרלים אל מחזור הדם, הזרקת חמצן, אקופונקטורה, טיפול אנטי אייגינג הורמונלי ועוד. כל אלה בהשגחת ד"ר רודריגז וד"ר סאקר, וצוות של רופאים, נטורופתים, מטפלים הוליסטיים, מומחים לניקוי רעלים ומאמני בריאות.

תה סגול במרכז WELLNESS. צילום ליאור סוויסה

את בעיות מערכת העיכול, מרפאים במרכז הזה בין היתר באמצעות צמחי מרפא, והעובדה שגם התה הסגול משווק שם, מלמדת על סגולותיו הבריאותיות. תה סגול מציעה בימים אלה חברת ויסוצקי, בשם "סופר פרפל" והוא מכיל לצד עלי תה ירוק שמגדלים בסין גם פירות וירוקת סגולים כמו סלק, תות ואוכמניות.

צילום שרה היינה

מסין מגיעים באמצעות חברת התה החדשה בארץ TE, גם עלי התה הלבן שמגדלים בלעדית במחוז פוג'יין. מדובר בתה בעל טעם עדין וכמות תאין (קפאין) נמוכה וניתן להשיג אותו באתר החברה.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.