פורסם by & קטגוריה ילדים, לא מתויג, צעצועים.

 

 

מה יכול להיות מסוכן באביזר הקטן המסמל במובהק את חנוכה לא פחות מהחנוכייה: הסביבון? מומחי מכון התקנים הישראלי חושבים שיש בהחלט סכנה.

 

זוג ידיים מסובבות סביבון חוטים ירוק בסדנת העיצוב בחולון

זוג ידיים מסובבות סביבון חוטים ירוק בסדנת העיצוב בחולון

 

סביבון מצויר. רשת משו

סביבון מצויר. רשת משו

המומחים מדברים על סביבוני עופרת רעילים הנמכרים בדוכני השווקים, שילדים קטנים עלולים להכניס לפה (ואני נזכרת בשיר הילדים הקלאסי: "אבי קנה סביבון לי, סביבון מעופרת יצוקה), על סביבונים מאירים הפועלים על בטריות שתינוקות עלולים למצוץ, או סביבונים צבועים בצבעים היורדים ברוק, ומציעים לשנן את כל סעיפי התקן הישראלי ת"י 562 "בטיחות צעצועים".

  • אין לקנות סביבון שאינו מסומן בעברית- על הסימון יופיעו שם היצרן/ יבואן, כתובתו, ארץ היבוא, הוראות שימוש והגבלות מיוחדות. יש להקפיד לקרוא את ההוראות וההגבלות ולפעול לפיהן.
  • סביבונים, גם אם הם נמכרים בתפזורת, צריך שהאזהרות הרלוונטיות תהיינה צמודות אליהם וגלויות לכל רוכש בעמדת המכירה.
    • יש לשים לב בסימון הסביבון להגבלת הגיל. בדיקת הסביבון מתחשבת בגיל המשתמש ובנטייה של ילדים להכניס פריטים לפה ולסכנה של בליעתם. לכן, אין לתת לילדים סביבון שעליו מסומן גיל הגבוה מגילם.
      • סביבונים עשויים מעופרת עלולים להיות רעילים מאוד. יש להקפיד ולקרוא את הסימון לגבי הרעילות והגבלת גיל המשתמש.
        • סביבונים עשויים מעץ עם הדפס בצבע עלולים להיות רעילים. יש לשים לב להגבלת הגיל הרשומה על הסימון. סביבונים אלו בדרך כלל אינם מיועדים לילדים מתחת לגיל שלוש. ללא קשר לגיל, אין להכניס את הסביבון לפה מאחר והצבע עלול להיות רעיל.
          • בסביבונים המופעלים על ידי סוללות יש להיזהר כי הילד לא יכניס את הסוללות לפה, אין לערבב סוללות חדשות עם ישנות, אין לערבב סוגים שונים של סוללות ולעיתים גם לא ניתן להשתמש בסוללות נטענות. יש לעקוב אחרי הוראות היצרן.
            • יש לסלק מיידית סביבון סדוק או שבור. אורך חייו של הסביבון מלכתחילה אינו ארוך לכן, יש לבחון את הסביבון מדי פעם ולוודא שלא נוצרו בו סדקים או פינות חדות היכולות לפצוע את המשתמש .
      • הורים וילדים בסדנת סביבונים דיגיטאליים במעבדת פאבלאב בחולון. צילום: עידן גרוס. צילום עידן גרוס

        הורים וילדים בסדנת סביבונים דיגיטאליים במעבדת פאבלאב בחולון. צילום: עידן גרוס

 סדנאות

 

לצד סביבונים קנויים, פופולאריים מאוד בחנוכה גם סדנאות ליצירת סביבונים. וההמלצה היא שתמיד הורים ילוו את הילדים ויעזרו להם במלאכה. במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון תתקיים ביום ראשון של שבוע החג, 21.12, סדנה בשם "יצרן ברגע" (האמוראים 4, ג'סי כהן), במעבדת פאבלאב, ליצירת סביבונים אינטראקטיביים מאירים בעיצוב אישי. מוזמנים אליה ילדים בליווי הורה, ועבור שניהם העלות היא 80-100 שקלים. היא מתאימה מגיל 5, כאמור רק בליווי הורה ואין צורך בידע מוקדם אבל יש להירשם מראש: info@fablabil.org או: 03-5121552.

 

  • עוד בחולון, במתחם המדיטק בעיר, תתקיים במוזיאון העיצוב (פנחס איילון 8), סדנת סביבונים היברידיים בעלי פרופורציות לא שגרתיות בחומרים ובחיבורים מפתיעים, בימים ראשון, שני ושלישי של שבוע החג. 35 שקלים לילד, 55 למבוגר. גילאי הילדים: 7-11 או צעירים יותר בליווי הורים. מותנה בהרשמה מראש ובמספר מינימאלי של משתתפים. 073-2151500
  • קיימת אפשרות לנהל סדנת סביבונים בבית עם סביבוני הקלקר והעץ שהילדים צובעים בעצמם, אותם ניתן להשיג ברשת "משו", או סביבוני קרטון שמרכיבים לבד, וממלאים בממתקים. המוצרים ב"משו", עולים שקל וחצי ליחידה. ויש בה גם סביבונים מאירים, סביבוני נחש מרקדים וסביבוני הולוגרמה (3 בשקל וחצי), וסביבוני עץ קלאסיים. צריכים כמובן לבדוק אותם לפי כללי התקן המוזכרים למעלה.
    צמד סביבונים מוכספים. רשת הצורפים

    צמד סביבונים מוכספים. רשת הצורפים

  • קטגוריה בפני עצמה הם הסביבונים המוכספים של רשת הצורפים, שיותר מאשר לסובב אותם הם מיועדים לקשט את הוויטרינה בסלון, וגם את הסביבון של רשת שילב אי אפשר לסובב. הוא מודפס על חולצות פעוטות עם טקסט הכולל קריצה מיוחדת לחג: "איזה נס- אני כאן". החולצה עם שרוול ארוך, עשויה 100% כותנה. הגזרה מותאמת לגילאי 3 חודשים- 5 שנים, ומחיר: כ-25 שקלים. 
    סביבון חולצה שילב כ-25 צילום גני לוי

    סביבון חולצה שילב כ-25 שקלים. צילום גני לוי

 

  •  
  •  
Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.