פורסם by & קטגוריה חגים, סל המזון, תרבות.

הציווי -"ושמחת בחגיך", והאבחון – "ויין ישמח לבב אנוש", הופכים את שתיית היין לחלק בלתי נפרד מסעודות חגי תשרי בכלל, וראש השנה בפרט. גם היקבים מגויסים למשימה, ומציגים בימים אלה את כל היינות החדשים שלהם. אלה מוכיחים שוב שתעשיית היין המקומית הגיעה לפרקה ומתפארת בצדק בהישגים מרשימים.

יקב ברקן

יקב ברקן, המתהדר בתואר "המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות", משיק שלושה יינות: איתן, ריחן ועלמון בסדרת אסמבלאז' – יינות המורכבים בדרך כלל מכמה זני ענבים הגדלים במספר כרמים שונים. כל יין תוסס ומתיישן בנפרד ולבסוף יוצרים תמהיל מכולם.

יקב ברקן

ריחן נקרא על שם הר ריחן בגליל העליון. צבעו אדום בוהק, כמעט סגול. הייננים אומרים שיש לו ארומה של קינמון וציפורן, וטעמי פירות אדומים. מכיל 13.5% אלכוהול.

גם איתן נקרא על שם הר – הר איתן בהרי ירושלים. הוא מורכב מענבי מרלו, קברנה סוביניון, שיראז ופטי ורדו.  מבינים חשים בו ארומה של תבלינים מתקתקים, קפה קלוי ונגיעות וניל, וטעמים של נגיעות שוקולד מריר וקפה. 13% אלכוהול.

עלמון, נגזר משם האיזור ממנו מגיעים הענבים המרכיבים את הממסך הסופי – רמת עלמה. יין בצבע קש בהיר המורכב מענבי שרדונה, ויונייה וסוביניון בלאן. ייננים טועמים ומריחים בו לימון ואשכולית, אפילו ריח לחם טרי. 12.2% אלכוהול. המחירים המומלצים של היינות האלה הוא 40-60 שקלים. 

יקב טורא

יקב הבוטיק טורא שכרמיו נטועים ביישוב הר ברכה, מציע לחג את יין הרטלנד 2018 המיוצר מענבי קברנה סוביניון, מרלו ופטיט ורדו ומכיל 14.5% אלכוהול. צבעו כהה, כמעט שחור, וטעמו עמוק ומרשים. לטורא יש מרכז מבקרים מקסים ובית בד ביישוב רחלים ובהחלט שווה ביקור.

יקב סגל

סדרת היינות החדשה של יקב סגל, אחד היקבים הוותיקים ביותר בישראל, הוקם בשנת 1787, נקראת "התססה פראית" כי היינות עוברים תסיסה על ידי שמרי פר פראיים. מדובר בטכניקה עתיקת יומין המניבה טעמים עוצמתיים ליין. ביקב מסבירים שסדרת התססה פראית מיוצרת במינימום התערבות אנושית, מתוך החזון לשמור על האותנטיות המקסימלית של הענב. "החזון שלנו הוא לייצר יינות פראיים", אומרים שם. המחיר: 60 שקלים לבקבוק.

יקב עמק האלה

ביקב עמק האלה משיקים לקראת חגי תשרי יין רוזה בשם "נחל האלה" המיוצר מענבי גראנש, פינו נואר וקריניאן. צבע היין הזה ורוד, ויש לו ארומה של פירות משמש, אפרסק ושסק ונגיעות טעם מרירות קלות של אשכולית אדומה. 11.5% אלכוהול. 85 שקלים לבקבוק.

הסקוטית מבית ישרקו
צילום אסף לוי

עד כאן יינות תוצרת הארץ. אבל לישראל מייבאים גם יינות כשרים מחו"ל. למשל חברת הסקוטית מבית ישרקו מייבאת מצרפת יין שאבלי ומגרמניה יין רומרהופוף גוורצטרמינר. השאבלי עשוי על טהרת ענבי שרדונה, ועולה כ-100 שקלים לבקבוק. הרומרהופוף גוורצטרמינר, שהוא חצי מתוק ונחשב מתאים לקינוחים, עולה כ-40 שקלים לבקבוק.

רשת ג'נטלמן

חובבי יין ישמחו לרכוש או להעניק במתנה את הערכות המעוצבות שיש ברשת חנויות ג'נטלמן. למשל פותחנים, פקקי ואקום, דסקית למזיגת יין, ערכה של תיבת מהגוני לאחסון בקבוק בשכיבה הכוללת ספר בשם "World of Wine", ועוד. יש ברשת גם בקבוק משובל בדגם מכונית וינטג', פלוס שתי כוסות, דקנטר קריסטל, אבני קירור לצינון יין, ועוד.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.