פורסם by & קטגוריה חגים, מזון ומסעדות, סל המזון.

שני מאפיינים המגדירים את הישראלים בתחום האוכל הם סקרנות לגבי חידושים, וחידושים כשרים לפסח. תשובה לשתי התכונות האלה מצאתי באחרונה, לאוכלי קטניות, והנה היא לפניכם.

צילום גיא מועלם

חברת דורות השיקה תערובת תיבול לקציצות ומיקס לתיבול אסייתי, שניהם קפואים, וחדשים בהיצע המגוון שלה.

צילום נעמי גולן

2 כפות מ-400 הגרם במארז תיבול הקציצות וחצי קילו בשר טחון, וזהו, יוצרים כדורים – ולמחבת. מזמן לא הצלחתי להכין קציצות לצהרים בזמן קצר כל כך. המהירות הזו השאירה לי זמן להכין גם תוספת אורז. הוצאתי 2 קוביות מהמארז של התיבול האסייתי המכיל 10, ערבבתי אחרי הפשרה בכוס אורז, הוספתי קצת שמן זית, ולסיר.

צילום גיא מועלם

בחברה מדגישים שהתיבול האסייתי מתאים גם לשקשוקה, פשטידות, חזה עוף ועוד. ושהם משתמשים רק בעשבי תיבול טריים, ללא חומרים משמרים, צבעי מאכל מלאכותיים, הנדסה גנטית, וכו'. מדובר בהיצע הכולל גם שום כתוש, בצל מטוגן, כוסברה, רוטב עגבניות בזיליקום ועוד. כולם בכשרות למהדרין. כ-11 עד כ-15 שקלים ל-160 גרם. כ-18 עד כ-25 שקלים לאריזות 400 גרם.

מחברת דורות גם קיבלתי מתכון למנה צמחונית כשרה לפסח. לשם כך פורסים 2 חצילים קטנים, 2 זוקיני, 2 בצלים סגולים, 3 עגבניות, רצוי מסוג תמר, 4 גמבות.

צילום גיא מועלם

על תחתית תבנית פיירקס יוצקים תערובת של כוס עגבניות מרוסקות, גמבה קצוצה, קוביות בצל קצוץ מטוגן, כפית מלח, כפית סוכר, חצי כפית פלפל שחור.

בנפרד מערבבים 4 כפות שמן זית, 5 קוביות עשבי תיבול של דורות.

מסדרים את הפרוסות בצורת ספירלה מעל התערובת (ראו בצילום), בתנור מחומם ל-180 מעלות, יוצקים חצי מכמות השמן, מכסים ואופים 20 דקות. מסירים את הכיסוי ואופים עוד 20 דקות, מפזרים מעל את השמן הנותר ומגישים חם.

גם חברת מאסטר שף מפתיעה עם מוצר חדש, כשר לפסח לאוכלי קטניות, ועם תווית ויגן פרנדלי של הצמחונים: אטריות שעועית. תוספת למגוון מוצרי הנודלס שלה. האטריות האלה מכילות רק עמילני שעועית ירוקה, תירס ואפונה. כ-10 שקלים ל-300 גרם.

צילום יעל האן

נעבור לחידושים מתוקים. חברת אחוה משווקת עכשיו ממרח חלוה ללא תוספות סוכר, על בסיס טחינה גולמית, מקור מעולה לסיבים ולברזל. תוספת לסדרת הממרחים העשירה שלה בכשרות מהדרין לפסח לאוכלי קטניות. כ-12 עד 14 שקלים ל-400 גרם.

צילום: מועצת הדבש ודבוראי ישראל

מילה על דבש – מצרך מבוקש בפסח, לכולם, גם למי שלא אוכל קטניות בחג. מועצת הדבש ודבוראי ישראל פרסמו בימים אלה בקשה שנתמוך בתוצרת הארץ, נבקר בחול המועד במרכזי המבקרים במכוורות, וגם נקנה שם דבש. בין המכוורות הממתינות למבקרים נמצאים משק אופיר באלון הגליל, מכוורת מבית חורון, מכוורת "הכל דבש" ביסוד המעלה, מכוורת איילת השחר, מכוורת רייקין בשדה אליעזר, מכוורת דבורת התבור, מכוורת מרדכי גולן במושב גילת בנגב, משק דבורים סמון בכפר סירקין ועוד.

מוצר אחרון קשור לאוכל וכשר לפסח בכשרות בד"צ, ששמחתי להכיר באחרונה הן שקיות בד הבישול של סנו. אפשר לחלות בהן עלים או תבלינים, לסנן ירקות כדי להכן מרק צח ועוד. אריזה של 7 יחידות עולה 10 שקלים (לפי אתר זאפ).

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.