פורסם by & קטגוריה הורים, חגים, טיולים, ילדים, תרבות.

אירועי ט"ו בשבט לא מתמקדים רק ביום שני הבא, הוא תאריך ראש השנה לאילנות, אלא משתרעים על פני כל השבוע וחלקם גם גולשים לעבר השבוע שאחריו. הטבע הארצישראלי נמצא עכשיו בשיא יופיו, ומי שיכול להתפנות מעבודה ומטלות אחרות, ולצאת עם הילדים אל הנופים הירוקים, העצים המלבלבים והשדות הפורחים, יעשה טובה גדולה לעצמו.

עצי שקד פורחים ליד יער יתיר. צילם הלל פלג

אחד משיאי היופי האביבי הם כמובן עצי השקד שכבר מוצאים את ניצניהם הוורודים. ביפן, כידוע, אנשים נוסעים למרחקים כדי לראות עצי דובדבן בתקופת הפריחה שלהם, טקס לאומי קבוע. אז למה שאנחנו לא ניסע אל מטעי השקדים ברחבי הארץ, לשיר עם הטף את "בארץ אהבתי השקד פורח" כפי שכתבה לאה גולדברג. אחד המטעים הגדולים ביותר נמצא ליד יער יתיר. אלף דונמים של שקדיות פורחות – מראה שלא יישכח שנים רבות. ביום שישי 21 בפברואר מ-9:00 עד 14:00 יתקיים שם אירוע של הפנינג משפחתי, כולל סדנת יצירה בשקדים אכילים, קבלת תמונות משפחתיות על מגנטים למזכרת, הגרלה נושאת פרסים, שוק איכרים ועוד. 30 שקלים לאדם, 25 בהרשמה מראש. שימו לב, האירוע יתקיים רק אם מזג האוויר לא יהיה גשום. פרטים במוקד תיירות חבל יתיר.

קטיף כלניות במשק רמי קנטור ברמת השרון. צילום אלי כהן

כלניות ונוריות אדומות הן פרחים מוגנים שאסור לקטוף בשדות, אבל אפשר לתת לילדים להרגיש קצת אדמה בידיים ובעיקר לקטוף פרחים, בחממות החקלאיות של משק קמי קנטור ברמת השרון. אלי כהן, חקלאי ותיק מאזור עוטף עזה, מזמין לכבוד ט"ו בשבט לבקר ולקטוף בימים שישי ושני, 7 ו-10 בפברואר, בשעות 10:00-13:00. עלות הסיור והקטיף 25 שקלים תמורתם מקבלים זר כליות או מארז פלפלים בקטיף עצמי. חובה להירשם מראש 050-8134444.

נרקיסים בשמורת אחו נוב בגולן. צילום לימור הולץ

משפחה חובבת פריחה תיהנה מאוד בשמורת אירוס הביצות אחו נוב בגולן. הנרקיסים פורחים שם בהמוניהם, לצד אירוסים, ופרחים צהובים וסגולים אחרים, באחת הביצות היחידות שנשארו בארץ. רשות הטבע והגנים הכשירה שביל מעגלי שאורכו כקילומטר וקל ללכת בו. הוא מתחיל בחניון השמורה עובר ליד ריכוזי הפריחה וחוזר לחניון. הקטיף אסור, אבל ההנאה מובטחת והכניסה ללא תשלום. מגיעים בכביש הגישה של חיספין, בפניה שמאלה כ-200 מטרים לאחר הצומת.

ואם אתם כבר בצפון וחובבים סדנאות – ביום ראשון 9 בפברואר תתקיים סדנת הכנת עציצי בטון במושב רמות. כדי להגיע צריך לכתוב בווייז: "לול ארט מושב רמות". עוד חוויה בלתי נשכחת לכבוד ט"ו בשבט במושב רמות הם טיולי סוסים היוצאים מחוות רמות אל המרחבים הפורחים של הגולן.

סדנה בשם "צלחת מנצחת", תתקיים לכבוד ט"ו בשבט בחיספין, לייצור צלחת ירקות מעוטרת. חפשו בפייסבוק: "העדי שבמטבח". ובמושב נטור תתקיים לכבוד ט"ו בשבט פעילות של הכנת קישוטים לעציצים ופרחים צבעוניים מזכוכית, כולל הדגמה של ניפוח ופיסול בזכוכית. לפרטים חפשו בפייסבוק: "סטודיו מנדרינה". אחרונה חביבה סדנת השוקולד ב"דה קרינה" בעין זיוון. בימים ראשון עד חמישי בשעות 9:00-17:00. וביום שישי 9:00-14:00. בכל המקומות האלה צריך להתקשר מראש ולברר.

בדרך מהצפון לדרום אפשר לעשות עצירה במרכז המבקרים "דבורת התבור" שם ביום שישי 7 בפברואר בתיאום מראש, יתקיים סיור מיוחד כולל הסבר על הקשר בין דבורים לפרחים ותרומתן הקריטית של דבורי הדבש להאבקה של עצים וצמחים, כולל פעילויות יצירה ואפשרות להאכיל עיזים וגדיים שרק נולדו בפינת החי.

גן החיות התנכ"י ירושלים. צילום חגי אלבג

מטיילים בירושלים? – בט"ו בשבט בגן החיות התנכ"י יקיימו ביום שישי 14 בפברואר בשעות 12:30-14:30 הפנינג של נטיעת שתילי עצים, סדנה של יצירה בחימר ואצטרובלים, סדנה לקישוט עציצים ועוד. מחיר הכניסה כולל כיבוד של פירות יבשים, שתיל שלוקחים הביתה, ומפייה בהאכלת בעלי החיים. במקרה של גשם יידחה האירוע הזה לים שישי 21 בפרואר באותן שעות.

מוזיאון המדע ע"ש בלומפילד, ירושלים. צילום יעל אילן

את ביקור ט"ו בשבט בירושלים תוכלו להעשיר עבור הילדים גם במוזיאון המדע על שם בלומפילד ביום שני 10 בפברואר בסדנת בניית עציץ אקולוגי בשם "שתיל-פתיל", סדנת  "פרח פנוי להובלה" המתאימה לילדים מגיל 4 הכוללת הדגמות והפעלה של צמח החל מהשורשים, סרט בתלת ממד על צבי הים, ועוד. עד גיל 5 הכניסה חינם.

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים. צילום תום עמית

האתר הירושלמי השלישי שממש מתקשר לראש השנה לאילנות בפרט ולטבע בכלל, הוא הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם המשתרע על 120 דונמים ומכיל יותר מ-6000 זנים של צמחים ועצים מכל יבשות תבל. לאורך השבוע, כולל חמישי 13.2 יתקיימו בו פעילויות קסומות לכל המשפחה כמו סיור של כשעה בשם "קסם ביער" מכניסה לגן עד החממה הטרופית עם הפסקה לשתייה חמה של שוקו, קפה וקינמון, וסדנת "מתנות מהגן" שמשתתפיה ייצרו כלים אורגניים מעלי בננה. העלות היא 35 שקלים וילדים תושבי ירושלים משלמים חצי מחיר. שעות הפעילות הן 16:30-18:30 וחייבים הרשמה מראש.

נאות קדומים. צילום אלדד מאסטרו

ט"ו בשבט בפארק נאות קדומים יציע ביום שישי 7 בפברואר היכרות עם צמחי בר עונתיים ליקוט צמחי מאכל ובישול ארוחה בשטח בפעילות בשם "מלקטים ואוכלים" החל מהשעה 9:00 ולמשך שלוש שעות. שימו לב, לא ניתן להצטרף באמצע וחייבים בהרשמה מראש. מגיל 6.

התערוכה החקלאית הגדולה בתחנת "יאיר" בחצבה. צילום מו"פ ערבה תיכונית וצפונית

יעד מומלץ נוסף לשבוע ט"ו בשבט, בימים 12-13 בפברואר, היא התערוכה החקלאית הגדולה בישראל בתחנת "יאיר" בחצבה. הכניסה ללא תשלום כולל סיורים מודרכים. יוצגו שם פלאי החקלאות המתקדמת בארץ ובעולם, כולל גידולים בלב המדבר, זנים חדשים של ירקות, פרחים ופירות,  ביתן דגי נוי ואלמוגים, סרט תלת ממד, ועוד. 200 חברות מישראל וממדינות אחרות יראו את המילה האחרונה של הישגיהם בתחום. כדי להגיע כתבו בווייז: מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית.

פרויקט "עץ אחד" על גג דיזנגוף סנטר בתל אביב. צילום סנטר פארק

ואסיים למי שזוכרים בגעגועים את הימים בהם הלכנו בתהלוכת ילדים עם שתילים ביד ושרנו את "כך הולכים השותלים/ רון בלב ואת ביד" עם הפעילות שתתקיים ביום שני 10 בפברואר בשעה 9:00 על הגג של דיזנגוף סנטר בתל אביב: 1,500 תלמידים מבתי ספר ברחבי העיר יקבלו כל אחד שתיל ועציץ במסגרת יוזמה הנקראת "עץ אחד" בשיתוף עם עמותת "יוזמת האנרגיה הטובה". השתילים יינטעו לאחר מכן בפארק גני יהושע ובמקומות נוספים בעיר. על גג הסנטר קיים מרכז של חקלאות עירונית, הכולל חווה לגידול הידרופוני של ירקות, גינת פרפרים, כוורת דבורים, ועוד.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.