פורסם by & קטגוריה הורים, ילדים, ספרים, פנאי, צעצועים.

בידוד הקורונה שנחת על ילדי ישראל והוריהם, מאתגר את היכולות שלנו להפוך לימון ללימונדה. מאחר שגם הקניונים אמורים להיסגר, וגני השעשועים למיניהם לא יהוו אופציה לבילוי עם הילדים, יש הצדקה מלאה לחידוש מלאי המשחקים והספרים בבית, כדי שהצאצאים לא יהיו מרותקים בלעדית למסכים מבוקר עד ערב.

בובות הברבי החדשות מייצגות גם בנות חולות ונכות

כשמדובר בבובות, מרתק במיוחד המהלך המהפכני של חברת מאטל: בהשראת מגמת ההכלה והחינוך לקבלת האחר והשונה, משווקת החברה לראשונה בובות ברבי ללא שיער (כדי לעודד הזדהות עם ילדים העוברים טיפולים כימותרפיים), ברביות בכיסא גלגלים, ברביות שרואים עליהן סימנים של מחלת העור הנדירה ויטיליגו (בהקת), וברבי קטועת רגל עם פרוטזה זהובה. בנוסף יש ברביות שמתרגלות מדיטציה או מתעמלות עם אפקטים של קול ואור, וברביות לבושות בבגדי ספורט של חמשת ענפי הספורט החדשים שנכנסו לאולימפיאדת טוקיו 2020 (שכרגע לא בטוח שתתקיים) – קארטה, טיפוס, גלישה, סקייטבורד, וסופטבול, שכל אחת עונדת מדליה. בחברת יורופאן המשווקת את בובות הברבי בישראל מזכירים שבשנים האחרונות הגיעו לארץ בובות כאהל בחמישה מבני גוף שונים, 22 גווני עור, 76 סגנונות שיער, 94 צבעי שיער ו-13 צבעי עיניים.

האם יש ביקוש לבובות כאלה? מחברת מאטל מדווחים שלמעלה מ-50% מהברביות שנמכרו בשנה שעברה ברחבי העולם היו בעלות איזשהו מגוון או שוני. באנגליה זו הייתה ברבי בכיסא גלגלים ובארצות רבות אחרות, ברבי מלאה, בעלת עור כהה ותסרוקת אפרו.

צבעים, מספרים, צורות ואותיות

בבתי פעוטים שמיצו את מספר ההקראות של מעשה בחמישה בלונים, איה פלוטו, דירה להשכיר וגו', כדאי להתעניין בהיצע החדש לגילאים האלה. למשל הספר "לחפש עולם ומלואו" של אילה כהן שילה, המותאם לבני שנה וחצי עד שש, המלא איורים צבעוניים גדולים וטקסטים קצרצרים על מספרים, צבעים, משפחה, גוף האדם, צורות, בעלי חיים, אותיות א'-ב', אותיות ABC, פירות וירקות. דמות בשם בריא-פלצת, מפלצת ידידותית, מלמדת בו על הקשר בין שיניים בריאות ואכילה בריאה כולל פירות וירקות. הספר יצא בהוצאת מדיה 10 ומשווק בצומת ספרים ובסטימצקי.

להיט בינלאומי של ספרות הטף מופיע לראשונה בתרגום לעברית

להיט בטוח היוצא בתרגום לעברית לראשונה בארץ הוא "מיפי הארנבת" מאת דיק ברונה, מחבר הולנדי שהוציא עד כה למעלה משלושים ספרי "מיפי" להקראה לגילאי שנה עד שלוש. הארנבת הידידותית מלמדת מושגים ופעלים. דמותה של מיפי נוצרה על ידי ברונה בשנת 1955 כסיפור שסיפר לבנו הפעוט, והספרים עם דמותה נמכרו בעשרות מיליוני עותקים ברחבי העולם ועובדו למספר סדרות טלוויזיה, משחקים לגיל הרך.

הנצחה לסבתא שנפטרה

הנחיות הקורונה, עם כל הצער שבדבר, ממליצות להורים לא להפקיד את הטף בידי הסבים והסבתות. שני ספרים חדשים יכולים לרכך את הניתוק הזמני הזה. אחד שכתבה עדי טימור אחרי שאמה נפטרה בשיתוף אחותה ובן זוגה: "הסבתא הכי טובה בעולם", ספר מאויר המבוסס על חוויות משפחתיות. ועוד ספר סבתא, "מעיל הקסמים של יובל" שכתבה צביה דובריש פריד בהוצאת סטימצקי, עם איורים של הצייר אורי ליפשיץ ובנו נדב ליפשיץ. הסיפור הלא מחורז עוסק בסבתא שלא קונה בגדים לנכד אלא סורגת לו מעיל, ומדובר במעיל קסמים ההופכת את מי שלובש אותו לגיבור על.

סבתא סורגת

נעבור למשחקים. בחנות הגאדג'טים האינטרנטית "גאדג'טשופ" יש משחקי קופסה חדשים מבית המותג הצרפתי בוקי, הכוללים עשרות ניסויים מדעיים. אופציה לימודית חיובית במיוחד לילדים שלא הולכי לבית הספר. למשל "ניסויים מתפוצצים", ערכה הכוללת אביזרים לעריכת 15 ניסויים תוססים, קופצים ובוקעים. או "ערכת ניסויי כימיה", הכוללת משקפי הגנה, מבחנות מעבדה, פינצטה, מזרק, כלי מדידה ועוד, באמצעותם ניתן לערוך 75 ניסויים שונים. מתאים מגיל 8 בליווי מבוגר. 149 שקלים לערכה.

גאדג'טשופ. כשבתי הספר סגורים לומדים כימיה בקופסת משחק

שני משחקי תלת ממד חדשים יש גם לחברת האונליין בי פטנט (Bpatent) והם מתאימים לגילאי 6-14: ערכת תלת ממד עם שבלונות בצורות דג, צב ים, פרפר וערכת שבלונות להרכבה עצמית של מטוס קרב, מכונית, גשר, טירה ועוד. הערכות כוללות תנור אולטרה סגול, 4 צבעי ג'ל (אדום, ירוק, צהוב, כחול), 4 תבניות של גשר, מטוס קרב, רכב, מזוודה, 5 שבלונות של צב ים, דג, פרפר, רימון, טירה והוראות הפעלה.

בי פטנט. משחקי יצירה בתלת ממד

אופיר יצחק, מנכ"ל ובעלים חברת בי פטנט אומר שמשחקי היצירה בתלת ממד יכולים לספק חוויה חדשה בתחום משחקי היצירה.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.