פורסם by & קטגוריה אביזרים ותכשיטים, חגים, ילדים, סל המזון, תרבות.

למרות שמשפחתי, תודה לאל, הייתה בארץ בשנות מלחמת העולם השנייה, גדלתי בתודעה הקודרת של דור שני לשואה, ואת הדיכאון התוקף אותי ביום השואה ונמשך לעתים עד יום העצמאות, עם חרדה קיומית וכל הנלווה לה, אני מנסה לרכך על ידי אחיזה רגשית בדגל. וגם חיפוש די אובססיבי של אביזרים וחפצים עם מוטיב הדגל. לא דגל מתנגדי הרפורמה ולא דגל תומכי רפורמה, דגל המדינה היפה והטוב, נקי מאג'נדות וממאבקים פוליטיים מכוערים.

מכוורת דבורת התבור. צילום דוד אינגברג

וכך, דווקא ערב יום השואה, אספתי כמה חידושים ופריטים רלוונטיים. דבש ישראלי למשל, מבטא קשר עמוק לאדמת ארץ ישראל וצמחיה, וביום העצמאות מועצת הדבש מזמינה לבקר במכוורות ישראל ברחבי הארץ. לומדים על עולמן הקסום של הדבורים ועל פרחי ארצנו, שמהצוף שלה נוצר הדבש, רואים מיצגים כמו אלפי דבורי מתכת צבעוניות וכוורת שקופה במכוורת פורת, צופים בסרטונים על חיי הדבורים, טועמים סוגים שונים של דבש ומשתתפים בסדנאות כמו הכנת שכמיית דבורה או נר ריחני מדונג. לפרטים נוספים היכנסו לאתר מועצת הדבש.

הדבוראי בועז בן זאב. צילום מועצת הדבש

דגל ישראל מופיע גם על בקבוק הבירה של מבשלת הבירה "מלכה" ביוזמת חברת הכרם. מדובר בציור של האחים שמיר, המעצבים הגראפיים הראשונים שפעלו בארץ מאמצע שנות ה-30, וציוריהם מתנוססים על בולים, כרזות ואביזרים סמליים נוספים של המדינה. בפתקיות המהדורה המוגבלת של בירה מלכה שתימכר במשך חודש בלבד, רואים גם חיילות וטייסים במדים שהיו נהוגים בצה"ל בשנותיה הראשונות של המדינה. הפרויקט התאפשר בזכות אישור מיוחד ממרכז שנקר לחקר העיצוב בישראל – המחזיק באוסף האחים שמיר. כל בקבוק, שיהפוך ודאי לפריט לאספנים, עולה 15 שקלים. המבשלה ממוקמת היום ביישוב תפן בצפון וניתן לבקר בה, וגם במיקום המקורי שלה, ב"חצר מלכה" בקיבוץ יחיעם.

בירה מלכה. צילום באדיבות הכרם
מונייר. צילום אפיק גבאי

המחווה לחג העצמאות  של הקייטרינג הוותיק מונייר הם מגשי אירוח עם מאכלים הנחשבים לישראליים טיפוסיים, כמו מיני פיתות צרובות עם חומוס פלאפל גרגירים, סביח מפורק, מגש עלי גפן ממולאים, סלט קצוץ, סלט פירות, קינוח מלבי ועוד. ניתן להזמין דרך האתר: www.munier.co.il לכל רחבי הארץ.

איזילייט, אינטרסן מתדליק אקולוגי

חג העצמאות הוא כמובן חג הפיקניקים והמנגלים, וברוח השמירה על הטבע, המותג איזילייט מבית חברת אינטרסן, מציע מדליק פחמים אקולוגי חדשני וידידותי לסביבה. חומר הגלם מתאים להצתה קלה של פחמים או עץ, ועולה כ-17 שקלים ל-300 גרם.

זיפו. מצת

ומה דעתכם על המצית של חברת זיפו כמתנת חג העצמאות? גם הוא מתהדר בדגל ישראל מחירו 189 שקלים ברשת למטייל ובחנויות מובחרות.

תכשיטי דנון. צילום ליאור קסון

אסיים בצמיד הזהב ע24 קרט עם מגן דוד חרוט 169 שקלים, של רשת תכשיטי דנון. הוא חלק ממהדורה מוגבלת וניתן להשיג אותו גם בכסף.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.