פורסם by & קטגוריה הורים, חגים, טיולים, ילדים, פנאי, תערוכות, תרבות.

אם עדיין לא סגרתם תוכנית לבילוי עם הילדים בפורים ובשושן פורים, בשעות היום כמובן, לפני הסגר הלילי, יש לי ארבע הצעות אטרקטיביות, שלצד החוויה גם יעשירו מבחינת למידה.

טיילת החומות, ירושלים. צילום גורה ברגר

טיילת החומות הדרומית של ירושלים באורך של כק"מ, היא אתר מורשת עולמי של אונסק"ו, ופועלת לפי הנחיות התו הסגול. הסיור קל ומתאים לכל המשפחה אבל לא לעגלות ילדים וכיסאות גלגלים. יש הדרכה קולית עם סיפורה של ירושלים בחמשת אלפי שנות התרבות האנושית. החומה עצמה נבנתה לפני 500 שנה עלי ידי הסולטן התורכי סולימאן המפואר וירושלים נראית ממנה מזווית חדשה ומיוחדת במינה. אפשר גם להצטלם על החומות ולתייג #החומה שהתחפשה. שעת הפתיחה 9:00-16:00. וביום שישי עד 14:00. מחיר הכניסה 20 שקלים למבוגר, 10 שקלים לפנסיונר וילד, בקופה הנמצאת פנימה משער יפו. לדעתי עדיף לרכוש כרטיסים מראש באתר פמ"י  www.pami.co.il

מוזיאון אגם בראשן לציון.. מגילת אסתר יחידאית עם איורי יעקב אגם

מוזיאון אגם בראשון לציון עורך בפורים סיורים מודרכים, סדנאות יצירה ומשחק משימות אינטראקטיבי בשם "הצורה שהתחפשה" על פי תקנות התו הסגול. אטרקציה בלתי נשכחת שם היא מגילת אסתר שצייר אגם, יצירה נדירה שמעטים מכירים. מדובר במגילה כשרה מהודרת שנוצרה ממשי על קלף וכתובה בדיו, בכתב יד סופר מומחה. היא לא נחשפה לציבור הרחב קרוב לארבעה עשורים, ושוויה מוערך כיום בכ-100 אלף שקלים. ילדים נמשכים מאוד גם לעשרות היצירות הקינטיות והפסלים המתנועעים של היוצר הגדול, המוצגים שם. פתוח מ-10:00 עד 16:00 וביום שישי עד 14:00. לפרטים נוספים: yama.co.il

מוזיאון יעקב אגם

להרגיל ילדים לחוויית ביקור במוזיאונים אפשר גם בזום. במוזיאוני חיפה הכינו לכבוד פורים סדנת מסכות בסגנון פיקאסו, כשצריך להכין מראש בבית, משטח קרטון, מספריים ודבק, טושים, צבעי פנדה, ניירות צבעוניים ומגזינים ישנים.
טיזר לסדנא:    https://youtu.be/AyrXpsNX_lw

סדנת מסכות במוזיאוני חיפה. צילום ג'ני כצנר

 ההצעה הרביעית היא פארק השוכן במרכז הארץ, פארק אריאל שרון שמציע סיורי טבע מודרכים לכל המשפחה במהלך ימי חג הפורים. יש שם אגמים מלאכותיים, נחלים קטנים, מסלול רכיבת אופניים, ציפורים בבריכת חורף, וכל הילדים יקבלו משקפת מתקפלת ומגדיר ציפורים להכנה עצמית ב-35 שקלים מחיר כניסה לכל מבקר- מגיל 3. אבל הכניסה למתחם ההר והחנייה חינם וניתן ליהנות שם ממרפסת תצפית על גוש דם, מדשאות, מסלול הליכה משולט ואגם אקולוגי אלי זורמים מים מבריכות אגירה תת קרקעיות.

פארק אריאל שרון. צילום קרן שני

 לינק למכירת כרטיסים: לפארק שרון https://www.eventer.co.il/user/parksharon

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.