פורסם by & קטגוריה הצגות וסרטים, חגים, טיולים, ילדים, לא מתויג, תרבות.

לתוך סדר היום המסורתי של חג הפורים, מקריאת מגילה וסעודת פורים עד הפצת משלוח המנות בין בתי חברים ומכרים, שכנים וקרובי משפחה, נהוג להשחיל גם מסיבות תחפושות ובילוי עם הילדים. הזמן לכך לא גדול, והעובדה שגם בשושן פורים לא לומדים, יכולה לסייע, אבל ברור שכדאי להחליט מראש לאיזה מעשרות ההצעות, ההצגות והסדנאות כדאי להגיע. מה גם שלחלק מאלה צריך להזמין כרטיסים או מקומות מראש. לכן, גם אם עד פורים יש יותר משלושה שבועות, סיננתי מתוך מקבץ האפשרויות את אלה שנראו לי אטרקטיביות יותר.

סדנת מסכות מדיטק חולון. צילום אילי לוי

הסדנה המקורית "מקס מכונות ומלאכות" ליצירת מסכות עם נורות לד וחיתוכי לייזר תתקיים במרכז לאמנות דיגיטלית בחולון. אמנם בתענית אסתר (20.3), אבל ילדים צעירים אינם צמים ובמהלך הסדנה הם ילמדו להכין בכוחות עצמם מסכה שתגנוב את ההצגה בהתכנסות המשפחתית סביב שולחן הסעודה למחרת היום. בדרכים מותאמות לגילם הרך הם ירכיבו מעגל חשמלי, שבעזרתו ניתן לתקשר בשפת מורס, ישמעו הסברים על מדפסות תלת ממד, מכונות לעיבוד שבבי ועוד.
הפעילות הזו מתאימה לגילאי 8 ומעלה בליווי מבוגר ועלותה 70 שקלים. מאחר שמספר המקומות מוגבל, צריך להירשם כבר עכשיו.

רעיון יצירת מסכות מצלחות חד פעמיות של רשת פעמית סטור

אם לא תספיקו או שלא מתאים לכם להגיע לסדנה הזו, אפשר להכין מסכות בבית באמצעים הקלים והסופר זולים של רשת פעמית סטור. הרשת מלאה בימים אלה כלים חד פעמיים רלוונטיים למשלוח מנות כמו סלסלות צבעוניות, ניירות צלופן שקופים וסרטי אורגנזה, ואפשר לצייר על הצלחות החד פעמיות (ראו בתמונה), פני ליצן, להדביק או לחורר ולהשחיל, סרטים ולקשור לפנים. לא לשכוח כמובן לקבוע גם פתחים לאף ולפה לנשימה. ילדי גן וכיתות א'-ב' ישמחו להשתתף בפעילות הזו בבית עם ההורים או במוסדות החינוך.

מוזיאון הילדים חולון. תחרות תחפושות. צילום טל רובינשטיין

עוד בעניין מסכות, המחזיר אותנו לחולון, הפעם למוזיאון הילדים שם: תחרות תחפושות תתקיים שם בימים רביעי עד שישי בשבוע החג. המחופשים המבקרים במוזיאון יתבקשו להצטלם בעמדה מיוחדת שתוצב שם, להעלות את התמונה לפייסבוק ולתייג את המוזיאון. התחפושת המושקעת והמקורית ביותר, תזכה את בעליה בחגיגת יום הולדת באחד ממסלולי המוזיאון ביחד עם עד 20 חברים ובני משפחה. וגם לכך צריך להירשם מראש דרך אתר המוזיאון.

עדלאידע בחולון. צילום שרון הנשיא

תהלוכות עדלאידע יתקיימו בערים שונות במדינה במהלך פורים, אבל בחולון, המתהדרת בכינוי "בירת הילדים", טוענים שזו שלהם, עם 50 מיצגים ו-4500 משתתפים, תהיה הגדולה שבכולן. מבטיחים שם דרקון ענק שיתפתל לאורך הרחובות, בובות של דינוזאורים וממוטות, פרפרי ענק, רקדנים ומתופפים ועוד. התהלוכה תצא לדרך ביום חמישי 21.3 ב-12 בצהריים.

אם תוכלו להקדיש זמן רק לאירוע אחד מותאם לילדים, בין כל תוכניות פורים תשע"ט שלכם, הייתי ממליצה על פסטיבל ירון ע"ש הצנחן ירון ירושלמי בתיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער שיתקיים באולמות מוזיאון תל אביב לאמנות ותיאטרון הקאמרי הסמוך, בימים רביעי-שישי של שבוע הפורים. יעלו בו 27 הצגות, מתוכן שלוש בכורות ("זרעים של אמת", "המשאלה הגדולה" ו"המתנה של ג'ק"), וההצגות החדשות "עלי באבא וארבעים השודדים", מחזה מוסיקלי המותאם לכל המשפחה, ו"היֹה היה אף" שהוא הצגת ליצנות אנרגטית. לצד אלה גם הצגות ותיקות כמו רובין הוד, שרלוק הולמס, מחסן השטוזים של דתיה, מרק כפתורים, זהבה ושלושת הדובים, מולאן ועוד. יש הצגות לבני שנתיים וחצי ואחרות לכיתות בית הספר עד גיל 12,

פסטיבל ע"ש ירון  ירושלמי בתיאטרון אורנה פורת. צילום יוסי צבקר

גם לפסטיבל ירון כדאי להזמין כרטיסים מראש דרך אתר התיאטרון. טווח המחירים נע בין 45 ל-90 שקלים. ואם זה לא מתאים לתקציב שלכם, ברחבת המוזיאון יתקיימו במהלך החג מתחמי יצירה, דוכני משחקים, הצגות לפעוטות ללא תשלום, וגם הופעות חינם של אקרובטיקה ומוסיקה.

מוזיאון נחום גוטמן. איור למשחק פורים של לוין קיפניס

ועוד בתל אביב, ילדים בגיל 6-12 מוזמנים ליצור בסדנת פורים שתתקיים במוזיאון נחום גוטמן, מגילת אסתר אישית שלהם באמצעות מקלות עץ, ציור והדבקה. בנוסף יוכלו לסייר במוזיאון ולראות איורים של גוטמן ליצירות של סופרים ידועים, ובהם גם איורים לפורים. הפעילות תתקיים בימים רביעי וחמישי 20 ו-21 בפברואר, בשעה 11:00 ותעלה 45 שקלים לילד ו-15 שקלים למבוגר מתלווה. משך הפעילות כשעתיים, וגם במקרה הזה, חייבים להירשם מראש דרך אתר GoShow.

"דבורת התבור"בשדמות דבורה

אם אתם גרים בצפון או מתכוונים לנסוע צפונה לביקורים משפחתיים, מציעה שתעשו תחנה במושב שדמות דבורה, במתחם "דבורת התבור". בפורים יציעו שם לילדים איפור פנים חינם, הכנת תחפושת של דבורה, הכנת נר דונג, סיור במכון רדיית הדבש ובמצפה דבורים. ילד אחד מכל משפחה שיגיע לשם מחופש לדבורה, ייכנס חינם. המחיר של יתר הפעילויות הוא 42 שקלים למבוגר, ו-52 לילד. וגם כאן, מודיעים לנו בימים אלה, חייבים לתאם ולהזמין מראש ביקור בטלפון, פקס או הדואר האלקטרוני.

מוזיאון המדע בירושלים. צילום עידן ועקנין

ואיך אפשר פורים בלי ירושלים, בה כשאצלנו שושן פורים, בה קוראים עדיין את מגילת אסתר? משלל הצעות החג בחרתי הפעם להגיע למוזיאון המדע ע"ש בלומפילד, אליו נכנסים חינם ילדים עד גיל 5, תוכלו לראות בפורים מופע ליצני לכל המשפחה בו כולם מתחפשים – הבלונים, הקהל והליצן שמוליק, להיכנס לקלידוסקופ ענק, ללכת לאיבוד במבוך מראות קמורות, קעורות וגליליות, ולהשתתף במסע אינטראקטיבי למאדים. כרטיס לכל בני המשפחה, כולל הסבים עולה 160 שקלים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.