פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות, תבשילים ועוגות.

ניחוח של לחם טרי אופף את הנכנסים לטוצ'קה בשעות הבוקר והצהריים, ליד תחנת הדלק פז ומול מתחם יכין ברחוב רבין בפתח תקווה, ללא ספק אחד הריחות הטעימים והמשכרים ביותר שיש.

מבחר עשיר של לחמים ופוקאצ'ות. צילום: נ. גולן

מבחר עשיר של לחמים ופוקאצ'ות. צילום: נ. גולן

 

על המבנה מוקף החלונות הגדולים שהיה לא מזמן סניף של קייטרינג עינת, ועבר הסבה לפני כשנה לבית אוכל חלבי כשר, כתוב לצד השם, שהוא כינויה ההונגרי של אם הבעלים: "לחם, חמאה ומה שביניהם". אבל למרות שהמטבח במקום מנפיק קישים ופסטות, מרקים וסלטים, עוגות וקרואסונים, אין ספק שתפאורת סלסילות הלחם לסוגיו, היא ההולמת אותו ביותר. כל יום אופים שם לחם מיוחד, פעם לחם סלק, פעם לחם בצל ופלפלים, יום של לחם תפוח אדמה ויום שישי עם חלת תאנים בציפוי שקדים או חלה מקמח מלא.

 מרק היום כתום. צילום: נ. גולן

מרק היום כתום. צילום: נ. גולן

 

לטוצ'קה אפשר להגיע "על הדרך", אם עוצרים למלא בדלק את המכונית ביציאה מהעיר, ואז גם מתמלאים באוכל טרי ואיכותי, אבל ראוי יותר להגיע לשם בכוונת מכוון, ולהשתהות שעה ארוכה כדי להתענג על ההיצע החורפי המלא. למשל, מרק היום הכתום מלווה בסלסילת לחמים (32 שקלים), או השקשוקה האפויה בתוך "קערה" של לחם כפרי מרוקן מתוכנו, פריך מאוד ומלווה בקעריות קטנות של שמנת חמוצה זרויה מלח גס, טחינה לימונית, זיתים בשמן, סלט ירקות ומיץ טבעי (תפוגזר, תפוסלק, לימונענע ועוד). כל הכבודה הזו ב-52 שקלים.

שקשוקה אפויה בלחם כפרי. צילום: נ.גולן

שקשוקה אפויה בלחם כפרי. צילום: נ.גולן

 

המקום מתהדר גם בפסטות גדושות פטריות יער, שמיניון ופורצ'יני (54 שקלים), רביולי חצילים קלויים עם עגבניות שרי, עלי בזיליקום ושום (62 שקלים), והסלט המעניין "רוזנלטס", המכיל חסה, עלים ירוקים, פקאנים מסוכרים ואגס ביין (56 שקלים), שיכול לשמש כארוחה שלמה או קינוח מתוק בזכות עצמו.

פסטות עתירות פטריות

פסטות עתירות פטריות

 

אבל כדי לעשות כבוד ללחמים הנאפים שם, הייתי מתמקדת למשל בכריך קממבר בבאגט דגנים עם חמאה, דבש, צנונית ורוקט (20-38 שקלים תלוי בגודל). ובבקרים או ערבים גשומים וקרים, מומלץ להרכיב שילוב מנצח של סיידר תפוחים וקינמון חם (16 שקלים), וקרואסון חמאה/ שוקולד (18 שקלים), ולדמיין שאנחנו יושבים בבראסרי קטן בפריז של טרום הטרור. בעצם למה פריז, מה רע בפתח תקווה המשתדרגת. עיר שלמרות שיש האוהבים להשמיץ כפרובינציה רדומה, הופכת בשנים האחרונות למרכז תוסס של מסעדות טובות ופאבים לצעירי המגזר הסרוג.

פינו: מוס פרלין, קרם 70% ביסקוויט שוקולד גנאש  שוקולד מריר. צילום נ. גולן

פינו: מוס פרלין, קרם 70% ביסקוויט שוקולד גנאש שוקולד מריר. צילום נ. גולן

 

טוצ'קה היא מקום קטן, חצי תריסר שולחנות בערך, לא ספרתי, אבל משרה תחושה ביתית ומעורר את בלוטות התיאבון. אם אין זמן לשבת, אפשר לקנות ולקחת הביתה לחמי מחמצת עבודת יד, ללא שמרים ומשפרי אפייה, וכיכרות זיתים, צימוקים, אגוזים, כוסמין, תמרים, עגבניות, זרעי שיפון, וסלק כבר אמרתי?

מבחר בריוש וקרואסונים. צילום: נ. גולן

מבחר בריוש וקרואסונים. צילום: נ. גולן

 

ההיצע כולל ממרחים, יינות, וקינוחים. אגב קינוחים, ובימי שישי יש עוגת תותים. ביתר הימים כדאי לפנק את החיך ב"פינו" (25 שקלים), סטריפ של מוס פרלין, ביסקוויט שוקולד וגנאש שוקולד מריר, או בריוש פטל (14 שקלים). שניים ממבחר הכולל בין היתר טארט שוקולד קרמל, מארי (בצק פריך, מוס ריבת חלב וקרם בננה), משלין (קרם שוקולד טונקה, קונפי פירות טרופיים ושוקולד חלב), מקרונים, עוגות פרג וריקוטה, אינגליש קייק ועוד.

אגב, סניפים נוספים של טוצ'קה יש בקניון רוטשילד בראשון לציון שם ניתן להשיג לחמים וממרחים בלבד, וברחוב ריב"ל בתל אביב ומדובר ברשת במגמת התרחבות.

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.