פורסם by & קטגוריה בריאות, הורים, חברה, פנאי, תרבות.

בנוסף לעצות המשודרות אלינו כמה פעמים ביום מגופים רשמיים על דרכי התמודדות עם מתח, והפניות לאנשימקצוע המתמחים בתופעות חרדה, קיבלתי מד"ר דיוויד הבר, יו"ר מכון התזונה של חברת הרבלייף כמה כללים שבעצם ידועים לכולנו אבל לא יזיק לקרוא ולשנן אותם שוב. הם מתייחסים בעיקר לאכילה, תנועה ושינה, ועשויים לסייע לנו בימים קשים אלה בלי תרופות וכימיקלים. הנה עיקרם:

רבים נוטים לאכול יותר מדי בזמנים מתוחים ופונים למאכלים מהירים ומנחמים, שלעיתים קרובות הם עתירי שומן, מלח וסוכר או קפאין. חשוב לזכור שאלה מעוררים רק לזמן קצר, וגם מעודדים תשוקה להמשיך לאכול, וכך גורמים למעגל קסמים ולעליה במשקל, שהיא כלשעצמה מגבירה את המתח. אז אם מתעוררת תשוקה עזה לאכול, כדאי לבחור מאכלים בעלי מרקם קשה או פריך המפעילים את שרירי הלסת, כמו שקדים, אגוזים, וירקות שורש.

כשמתוחים, קל לדחות ארוחות או אפילו לדלג עליהן לחלוטין, אם אין אנרגיה ומוטיבציה לאכול ארוחה שלמה נסו לאכול כמויות קטנות יותר לעיתים קרובות יותר.

הנעת הגוף היא משככת מתח נפלאה. תנועה משחררת אנדורפינים במוח. זה לא חייב להיות התעמלות או ריצה בעצימות גבוהה, גם טיול רגוע בפארק או בשכונה, משפר את מצכ הרוח.

כשלא ישנים מספיק, הגוף משחרר יותר קורטיזול- הורמון הסטרס; חפשו שיטות, אמצעים, הרגלים, שעובדים בשבילכם אישית, כדי לזכות בשנת לילה רצופה.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.