פורסם by & קטגוריה בריאות, סל המזון.

"בחודש ינואר 2020 צפויה הרגולציה בתחום הלחמים בישראל להשתנות", אומר רן הירש, שותף ומנכ"ל חברת a1c המשיקה את המותג החדש בישראל eatsane. גם הסימון של תכולת הפחמימות עובר מהפך, כי בתקן החדש צריך לפרסם לא רק האם יש או אין סוכר בלחם, אלא גם כמה פחמימות יש בו, וכמה סיבים לא מסיסים. הוסיפו על כך את המדבקה הירוקה למזון בריאות והאדומה למזון שיש בו כמות עודפת של סוכר ומלח שחובה להצמיד לאריזות על פי משרד הבריאות, ותבינו מדוע ינואר השנה עתיד להיזכר כתחילתה של מהפכה בתעשיית המזון.

המותג eatsane מציע כיכרות לחם עם פחות פחמימות ויותר חלבון צמחי וסיבים מאשר בסוגי הלחם שניתן להשיג בארץ עד כה. בפרוסה של הלחם החדש יש 2.6 גרם פחמימה לעומת 15 בלחם רגיל ו-7 בלחם קל. המותג החדש משיק גם לחמניות עם שליש פחמימות מכוסמין ויש בהם 16 גרם פחמימות ליחידה, לעומת 38 גרם בלחמנייה מקמח לבן. את החידוש הזה אפשר למצוא ברשתות טבע וחנויות בריאות.

מאיר בייגל. צילום אבי ולדמן

חיילים נוספים בשורות מהפכת ינואר הם הבייגלס החדשים של חברת "מאיר בייגל". הפעם החידוש מכונה "מהפכת הפרוטאין". לראשונה בעולם, אומרים בחברה הזו,  החטיפים המלוחים בסדרת בייגלה PRO  מועשרים בחלבון טבעי. יש בהם 17 גרם חלבון ל-100 גרם (פי 3 חלבון מאשר ביוגורט לבן ל-100 גרם). גלעד זילברברג, מנכ"ל ובעלים של מאיר בייגל אומר שהוא מודע לעלייה הניכרת בדרישת הצרכנים למזון בריא גם בקטגוריית החטיפים האפויים והחליט להיענות לה בעזרת תוספת של חלבון מן הצומח כמו קמח משעועית, עדשים כתומות ואפונה.

טרנד ה-PRO בעולם התחיל לראשונה בארצות-הברית לפני מספר שנים, וכיום מדובר בשוק גדול המגלגל מיליארדי דולרים בשנה. במהלך ינואר 2020 נמכרות האריזות של מאיר בייגל במחיר היכרות של כ-9 שקלים ברשתות המובילות.

טונה סטארקיסט כמקור לחלבון. צילום קרן מזור

טונה בקופסה נחשבת כמקור לחלבונים בתפריט. מה שלא חדש בגזרה הזו אבל חשוב להזכיר שוב, אומרים יבואני טונה סטארקיסט זה שקופסת טונה במים מכילה רק כ-100 קלוריות, ויש גם טונה לייט. כדי להעשיר את הטעם של הטונה בקופסה שלא מכילה חומרים משמרים (תהליך העיקור נעשה תוך שימוש בחום), כדאי לשלב אותה בכריך, בסלט, באורז מבושל, בחביתות, בתוך תבשילי עדשים ועוד.

פסטה מוקרמת עם פטריות או עגבניות ומים רותחים, שילוב מנצח ליום חורפי.
צילום נעמי גולן

מנה חמה של אסם, ברגע הראשון, נראית חריג ברשימה על מהפכת ינואר בתחום המזון, עם כל הכבוד לעובדה שהיא אהובה מאוד על ילדים ובני נוער, ומהווה פתרון מהיר מאוד לרעב, כי פשוט צריך להוסיף מים רותחים לקופסה, אבל יש לה הצדקה מלאה להופיע כאן כי עם חידוש השקת שתי אופציות שאזלו במרכולים ועכשיו חזרו אליהם: פסטה פטריות מוקרמת ופסטה עגבניות מוקרמת. ומדוע – כי אסם מיידעת אותה בגאווה מוצדקת שהמוצר הזה עומד בתקנות הסימון של משרד הבריאות והן לא מסומנות באדום.

שמרית. בצק מצונן מוכן מיד לאפיה.
צילום טופטאץ'

יש חידוש גם בתחום הבצק המוכן, שעד כה נמכר קפוא וחברת "שמרית" משיקה אותו בימים אלה מצונן ומרודד ולכן מוכן מיד לאפייה. הסדרה החדשה כוללת בצק עלים מצונן ומרודד היחיד בישראל ללא מרגרינה, וכך מתכתבת ההשקה הזו עם נושא מהפכת הבריאות שאני מתייחסת אליה כאן. ועוד שלושה מצוננים ומרודדים: בצק פילו, בצק פיצה  ובצק פריך. כולם ללא חומרים משמרים. החברה משווקת את החידוש בסיסמת: יוצאים מהמקפיא ועוברים לזמין במקרר

טמפו. בירה פאולנר

למהפכת ינואר 2020 יש ייצוג אפילו בתחום הבירה. אלכוהול כידוע, גם הוא הופך לסוכר בדם ולכן עתיר קלוריות. חברת טמפו מחדשת בימים אלה עם בירת חיטה בשם פאולר שהיא גם נטולת אלכוהול וגם דלת קלוריות. 100 קלוריות בלבד ב-500 מ"ל. למשקה יש מתיקות קלה וארומה קלה של מאלט. הוא משווק בבקבוק בעל פקק כחול והתווית NON-ALCOHOLIC.

ויסוצקי. סיידר נשנושי פרי

ולקינוח תה סיידר בטעם חדש בסדרת נשנושי פירות של ויסוצקי: לסיידר הזה טעם תפוח וקינמון וקוביות של פירות מיובשים וחתוכים, כך שגם שותים וגם מנשנשים את הפירות בכפית.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.