פורסם by & קטגוריה ביגוד ילדים, הורים, הצגות וסרטים, ילדים, צעצועים.

משנכנס כסלו מתחילים לחשוב על דמי חנוכה או ליתר דיוק, מתנות לילדים. איך הפך חג האורים לחג הצעצועים לא ברור, אולי פיתוח של מנהג הסביבונים או ההיתר שנתנו חז"ל לשחק משחקי קובייה לאור החנוכייה, אולי עוד תופעה של תרבות הצריכה השלטת, או חיקוי של אובססיית המתנות בארצות המערב סביב חג המולד, אבל עם עובדות קשה להתווכח. פורים הוא חג המתנות לאביונים וחנוכה הוא חג המתנות לילדים.

בייבילנד. בגדים של קרטרס ואושקוש

אתחיל בתינוקות רכים. בימים 25-28 מתקיימת באקספו תל אביב תערוכת מוצרי התינוקות בייבילנד הכוללת למעלה ממאה דוכנים עם מוצרים ופטנטים חדשים, במחירי הנחה, מי שלא הספיק להגיע ביומיים הקודמים יכול לעשות זאת עדיין היום. מותגים מובילים כמו פמפרס, סימילאק, ד"ר פישר, האגיס, מטרנה ורבים נוספים, מציגים חידושים, וגם עגלות, כיסאות בטיחות, וכל אביזר הקשור לגידול צאצאים. ג'ונסון אנד ג'ונסון משיקה שם סדרת טיפוח חדשה לילודים בשם "מגע כותנה". חברת צוציק מציעה מכשיר ניטור נשימה הנצמד לחיתול, חברת נובי מציגה נשכן בננה חדש שהוא גם מברשת שיניים ראשונית, ומד חום של חברת beurer מאפשר מדידה ממרחק וללא מגע. כניסה ליחיד פלוס 2 ילדים מגיל אפס עד 12 עולה 40 שקלים ומקבלים תמורתה גם תיק עם דייסה, חיתולים, קרם גוף, חטיפי אורז לתינוק ועוד.

פנים חדשות בארץ בתחום התינוקות הוא המותג Skip hop בסניפי רשת קרטרס ובסניפי רשת O&H. מדובר בין היתר בבובות של בעלי חיים שלא רואים בדרך כלל בתחום הזה, כמו לאמה ושועל ובכלי האכלה הנראים כמו חד קרן, פרפר וארנב. טווח המחירים נע בין כ-40 לכ-200.

מטריה עם שם הילד. חברת "אהבה קטנה"

בתקווה שהגשם בוא יבוא, הפטנט לקטנטנים של סטודיו "אהבה קטנה" הוא מטריה לבנה ועליה שם הילד ואיור קטן של גלידריה, מכוניות, במבי, חד קרן ועוד. את השם מזמינים בחנות האינטרנטית https://ahavaktana.co.il. רעיון למתנה שרוכשים בלי לצאת מהבית ושולחים ישירות לבית הפעוט שחפצים ביקרו. 36 שקלים ליחידה.
צעצועים כאמור הם שם המשחק וחברת הנסיך חידשה לקראת חנוכה סדרה חדשה של בובות בוב ספוג, ערכת קופסה של קריולה להכנת "גלידה" ומשאיות מחפרים של חברת קאטרפילר.

"הנסיך הקטן". להיט נצחי, בעיצוב חדשני, בוב ספוג

"סונאר" נקרא משחק קופסה חדש של חברת קודקוד. שתי קבוצות משחקות זו כנגד זו, כשבכל אחת מהן קפטן של צוללת או אלחוטן המנהלים קרב תת ימי. האלחוטן צריך לאתר את צוללת היריב והקפטן להזיז את הצוללת שלו ולהשמיד את זו של היריב על ידי שיגור טיל. מתאים לגילאי 8 פלוס ועולה 199 שקלים.

"קודקוד". משחק איסטרטגיה ימי עם צוללות

פלפוט משווקת משחקי אוסף ובהם קופסת הפתעה הדורשת לסובב מפתח בכל מיני דלתות, ולגלות שרשרות, צמידים, מראות, ועוד. חיית המחמד "אנימלוס"
"ננטשה והיא עצובה", אבל הילדים יכולים לקלח אותה, לחבק ולטפח. בתחום האוספים יש לפלפוט 24 בובות ריחניות בתוך בקבוק הכולל מייבש שיער, שניתן לסרק ולספר. לאחת הבובות שיער זוהר בחושך,

"פלפוט" אנימל לוסט

חברת ישראטויס משיקה לצד משחקי קלפים ופאזלים בנושאים הקשורים לחנוכה כמו "מכבים" ו"בימים ההם בזמן הזה" משחק חדש בשם "תפוס גמד" הדורש להתאים חלקים של ציור גמד לדמות שלמה. כשהראשון המזהה ומרכיב נכון את הציור, זוכה.

"ישראטויס", תפוס גמד. משימה של השלמת ציור המחולק לרצועות

בתערוכות הצעצועים בהן ביקרתי באחרונה משכו את הלב גם שני משחקים חדשים של "גאוני": "שוק הדרקונים הצף", משחק אסטרטגיה עם חלקים דמויי סירה
נושאת מטבעות. השחקנים צריכים לתכנן מהלכים שיקרבו אותם לאוצרות המצוירים על המטבעות לפי קלפי המשימה שקיבלו. משחק מאתגר ומפתח מחשבה ויכולת תמרון. כ-120 שקלים החל מגיל 7 פלוס.

"גאוני". אתגר חיפוש מטמון על פני המים

המשחק השני שיש סיכוי טוב שינתק לזמן מה את הילדים מהטאבלט והנייד, נקרא SLIDE QUEST ומשלב חשיבה, תכנון ותנועות ידיים. כאמור מותאם במיוחד לילדי ימינו המכורים להזזת אצבעות על מקלדות ומסכים אלקטרוניים. המשחק הזה מפתח גם שיתוף פעולה קבוצתי, כי המשחקים צריכים להוביל ביחד
ובעזרת הפעלת ידיות רכיב מסוים על פני לוח עם מכשולים ובורות שאסור ליפול לתוכם. יש 20 לוחות עם מכשולים ומלכודות בשלוש רמות קושי וניתן לשלב את האתגר
עם אפליקציה שמורידים מברקוד המשחק. לגילאי 7 ומעלה. 110 שקלים.

"גאוני". מכשולים ובורות וידיות ניווט

יבואן צעצועים שמאפשר גם למי שיש לו תקציב מוגבל יחסית לצעצועים להעניק אותם לילדים הוא ריטקו, שבתצוגה שלו לקראת חנוכה ראיתי מבחר חדש של קוביות הרכבה במותג בנבאו, הדומות ללגו אבל עולה שליש או חצי מחיר. מדליקים במיוחד הם אופנועי הצעצוע של סיטקו, שמייבאת חברת ריטקו, שמפתחים איזון ושיווי משקל כי הפעוט צריך להסיעם בעזרת תנועת רגליים בלבד. יש שלושה דגמים, אופנוע משטרה, אופנוע של לוחם אש ואופנוע חד קרן.

"ריטקו". אפנועי משטרה, לוחמי אש או חד קרן

לפעמים מתנה של בגד או נעל יכולה לעורר התלהבות לא פחות מצעצוע. למשל ז'קט זעיר וכסוף של חברת KIWI (קיווי) עם שוליים מפרווה מלאכותית לבנה, המשדרג כל לבוש שמתחתיו.

 

KIWI צילום דניאל לילה

מתנה מקסימה היא גם ז'קט שחור עם כפתורים ופסי רקמה כסופים של מותג הילדים nununu בשיתוף המותג Tutu Du Monde בסגנון של בגדי הקצינים בצבאות אירופה במאה ה-19. ההשראות הרומנטיות של חברת nununu שהוקמה ב-2009 על ידי איריס אדלר וטלי מילכברג, הם בין היתר בגדי וינטאג' ובגדי בלט. הבגדים כולם עבודת יד מכותנה טבעית, טול ופייטים. מתנה יוקרתית וגם יקרה. הז'קט למשל עולה 353 שקלים. יש רק חנות אחת למותג המיוחד הזה ברחוב קריית שאול בתל אביב.

nununu צילום יניב אדרי

ברשת "תמנון" מתנות חנוכה כוללות אטרקציות כמו כרית חד קרן ורודה מפרווה מלאכותית, תיק בנות עם חד קרן משתרע על כל חזיתו, נעלי בית עם צורת קיפוד, ועוד. טווח המחירים 10-70 שקלים.

תמנון. צילום מעיין קלימיאן

וברשת גלי נעלי ספורט עם אורות מהבהבים בסוליה ונדלקים בכל צעד במבחר צבעים הכולל ורוד, סגול, אפור, שחור וירוק. המידות: 21-35. המחיר כ-170 עד כ-180 שקלים. עד 4 בדצמבר הם במבצע של זוג שני בכ-40 שקלים.

גלי. צילום אסף לוי

אחרונה חביבה, מתנה מומלצת במיוחד היא מנוי לסדרה המופלאה "צלילי קסם" בעריכתה והנחייתה של ניצה שאול בבית האופרה בתל אביב. שילוב של מוסיקה קלאסית וסיפורים על ילדותם של מלחינים כמו היידן ורוסיני, צ'ייקובסקי וסן סנס. שאול, לבושה בשמלות פאר בסגנון הרנסנס והרוקוקו, המאה ה-18 והמאה ה-19, מספרת בחן ובמיומנות מותאמת לגילאים הצעירים, על היצירות ויוצריהם, מלווה ברקדנים ובנגנים, ומעניקה לבני 4-10 שעה של חינוך מוסיקלי מעולה משולב בהומור ובשירה, בבלט ובאופנה תקופתית.

"צלילי קסם". ניצה שאול והרקדנים. צילום  יוסי צבקר

בינואר 2020 יתקיים מופע העוסק ברוסיני וינוגנו קטעים מתוך סינדרלה, הספר מסביליה ועוד. במרץ 2020 יעסוק הקונצרט לילדים בסן סנס וינוגנו קטעים מקרנבל החיות, במאי 2020 הנושא יהיה מוסיקת רנסנס מלווה בתחפושות הקרנבל הגדול בוונציה, ואת העונה יחתום מופע ביוני 2020 עם סיפורים ומנגינות מתוך מפצח האגוזים, אגם הברבורים ועוד יצירות מפורסמות של צ'ייקובסקי. את הפרטים על התאריכים והמחירים ניתן לקבל בבית האופרה המשכן לאמנויות הבמה בתל אביב. כל מופע נמשך כשעה ומתאים החל מגיל 4.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.