פורסם by & קטגוריה חגים, ילדים, לא מתויג, פנאי, תרבות.

זה שכל הקניונים מנסים לקטוף קופון מחופשת הפורים הנמשכת רביעי, חמישי ושישי השבוע, עם סדנת תחפושות, הופעות של ליצנים וחלוקת אוזני המן, התרגלנו. כל מי שרוצה לבלות עם הטף בזמן שבין או אחרי קריאת מגילה לסעודת פורים, יודע שיש לו מה לחפש בקניון הסמוך למקום מגוריו. אבל מה שהתברר לי באחרונה זה שגם המוזיאונים פושטים את מדי הרצינות והמכובדות שלהם, וכדי למשוך את הציבור על ילדיו מציעים סוגים שונים של קרנבל ססגוני ולעתים כניסה בחינם. בחרתי חמישה מרכזיים, המייצגים את כל היתר.

מוזיאון ארצות המקרא

במוזיאון ארצות המקרא בירושלים הגלריות יתחפשו לתפאורה של משתה מלכותי פרסי, דמוי זה המתואר במגילת אסתר, כשהמבקרים מוזמנים לסיור עם חרבונא, משרתו המבוהל והמפוזר של אחשוורוש. חרבונא יודיע לנאספים סביבו שהוא זקוק לעזרה באיתור אבני החן, הזהב, הכסף הדרושים לבניית כיסא המלך לקראת המשתה, והמבקרים "יחפשו" אותם בשבילו ברחבי המוזיאון, תך כדי התרשמות מהמוצגים כולל בתערוכה הנקראת "אל עומק התכלת". למען הילדים, מודיעה הנהלת המוזיאון שמרדכי היהודי פיזר רמזים בין הגלריות ועליהם גם למצוא אותם וגם לייצר בסוף הסיור את דגם הכס המפואר. אטרקציה מושכת במיוחד הם משקפי המציאות הרבודה המאפשרים למבקרים לצלול לעולמות העתיקים של מצרים ובבל הקדומות. משקפי התלת ממד יקרבו ללא ספק את הביקור במוזיאון הזה בפרט, ובמוזיאונים בכלל, למקום בילוי רצוי למרבית הילדים שעבורם הכניסה חינם, אבל הסיור עם חברבונא הוא בתשלום ויתקיים פעמיים בימים רביעי וחמישי בשעה 11:00 ובשעה 12:30 במחיר של 22 שקלים. שימו לב: חייבים להירשם מראש לסיור הנקרא "חרבונא המפוזר והאבנים היקרות".

***

לתושבי הדרום ולמי שמזדמן לבאר שבע בפורים, מתחם המוזיאונים בבירת הנגב יציע הדרכות חינם וסדנאות יצירה בתשלום בנושאים הקשורים לתערוכות המוצגות שם. ההדרכות יתקיימו בשעה: 10:30 במוזיאון הנגב לאמנות וב- 12:00 במוזיאון לתרבות האסלם ועמי המזרח, והן מתאימות לגילאים 14-4. ביום רביעי הילדים יוכלו ליצור קולאז' בעקבות יצירות של הצייר אנה טיכו, בעזרת נייר העתקה והוספת כתמים של צבעי מים על בריסטול. עוד בסדנה יצירת רקמה שהופכת לתיק. הרקמה היא על רשת מפלסטיק בעזרת חוטי צמר, שאותה מקפלים ומחברים בצדדים לתיק בעזרת חוטי צמר. ביום חמישי תתקיים סדנת יצירה של מסכות בלון. מנפחי בלון ובעזרת פיסות נייר צבעוני דביקות יוצרים עליו צורת מסכה. תיהיה גם סדנת רישום בפחם בעזרת שבלונות שאותו יקשטו בצבעים. וביום שישי בעקבות התערוכה "שורשים וצמיחה" תתקיים סדנת יצירה בנגזרות נייר. התשלום לסדנאות הוא 15 שקלים למי שנכנסים רק אליהן ו-25 שקלים לביקור במוזיאון פלוס סדנה.

מוזיאון העיצוב חולון

אתם באזור המרכז? מוזיאון העיצוב חולון יארח בפורים את מעצב המסכות צחי נבו ביום שישי השבוע בשעה 12:00. נבו ידגים מסכות בדמות חרקים ובעלי חיים ויספר על יצירותיו שהוא מבצע באמצעות חיתוך לייזר, המחברות בין שפות עיצוב שונות, כמו קומיקס, פופ ארט, אוונגרד ועוד. התוצאות מהפנטות ומשעשעות. מחיר הכניסה: 45 שקלים.

מוזיאון העיצוב חולון

במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית במסגרת הפנינג בשם "מוזיאון על הדשא" יהיו פעולת יצירה במטרה לעודד את הציבור לעשייה למען הזולת במסגרת שדרת המתנות החברתיות, הכניסה וההשתתפות הן חינם ביום חמישי, בשעות.10:00-14:00 יהיו גם סדנת תיפוף, סדנת אמנות, מתחם יום הולדת מיוחד, אמן בלונים אקולוגיים ועוד. ובנוסף, הכנת כסאות יום הולדת מפוסלים בהנחיית אמנים עבור מועדוניות אגף הרווחה בעיר, יצירת דחליל פיסולי לגינה הטיפולית של אקי"ם, הדפסת וכתיבת ברכות אישיות שיצורפו לסלי המזון המחולקים מדי שנה על ידי העירייה, פיסול שלטים לדלתות דירות החיילים הבודדים בעיר ועוד. ובשעה 12:00 מתוכננת הגעה משוערת של תהלוכת העדלאידע העירונית.

מוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית. צילום אסף ברנר

אם למרות כל המאמצים של המוזיאונים למשוך את הילדים בפורים הדור הצעיר במשפחה שלכם לא ייענה, תוכלו להגיע איתו להיכל הקרח Ice Peaks בחולון, שבפורים
יציע למחליקים ביום שישי השבוע בשעות 12:00-14:00 תמונת מגנט של עצמם בחינם, רצוי כשהם בתחפושת, עד גמר המלאי. ההחלקה מתאימה לכל מי שיודע לרכוב על גלגליות ורולר בליידס. הכניסה מתחילה בשעה 10:00 והמקום פתוח עד 23:00.

היכל הקרח Ice Peaks חולון

ואסיים לנרתעים ממוזיאונים בכל זאת בקניון אחד לפחות, חלוץ הקניונים בישראל, דיזנגוף סנטר בתל אביב, שבימים חמישי ושישי השבוע יארח בין כתליו בשעות
10:00-15:00 עמדת המדמה עמידה על הירח לפי משפט "העתידות" המפורסם ו"הלעוס" ביותר של מסטיק בזוקה": "עד גיל 21 תגיע לירח". מצלמה מסתובבת תצלם את כל מי "שיעמוד על הירח" ותשלח את התמונה ל"סטורי" שלו בטלפון הנייד, בשעות . הכניסה חינם ומי שמגיע מצטלם ומתייג ישתתף בהגרלה שהזכייה בה היא
אספקה של מסטיק בזוקה למשך שנה…
בהחלט רעיון פורימי.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.