פורסם by & קטגוריה חגים, תבשילים ועוגות.

בכל כניסה לסניף של רשת גדולה הסופגניות מוצגות מול הפתח כדי להזכיר לנו את "מצוות" חג האורים המתקרב. העיניים רואות, הלב חומד, והמלחמה פורצת בין התשוקה למתוק לקול היגיון המזהיר מפני פצצת הקלוריות. ואני אומרת, אם כבר להיכנע, אז רק לשוות ולמיוחדות. למשל, סופגניות אפויות. הדיאטניות הרי מבטיחות שהן מכילות הרבה פחות קלוריות.

מאפיית ג'ייקוב. סופגניות אפויות. צילום רוני נחמיאס

מאפיות ג'ייקובס. סופגניות אפויות. צילום רוני נחמיאס

מאפיית ג'ייקובס מרמת השרון, משווקת כאלה עם מחצית מקלוריות המטוגנות, ובשדרוג משמעותי: לא בצק רגיל אלא בצק בריוש צרפתי שהקונדיטוריות מעיין קאופמן וקארין פיינגולד משלבות בתוכן טופי קראנץ', טירמיסו, שוקולד פררו רושה ומסקרופנה פירות. אם לא די בפיתוי הזה, הרי שלילדים ולילד שבנשמתנו אופות מעיין וקארין סופגניות בציפוי סוכריות, או ריבת חלב, או קרם חלווה, או מילוי נוטלה, ואישית לא הייתי עומדת בפני סופגניית אוריאו במילוי קרם גבינה ושברי עוגיות. המחיר ההתחלתי 7.50ש"ח לסופגנייה. לעוד מחירים ופרטים: .03-5491000

בחיפוש אחרי שדרוגים מעניינים בנושא הסופגניות, גיליתי שרועי אגאי, השף ברשת גרג מכין סופגניות במילוי גבינת פירורים או מילוי קרם קרמל חמאה, בציפוי גנאש קפה ואגוזי לוז. זו האחרונה מדהימה במיוחד. כל אחת מהן ב-7 שקלים.

רשת קפה גרג. צילום אסף לוי

רשת קפה גרג. צילום אסף לוי

עוד סופגניות שכוח הרצון שלי לא עומד בפניהן – אלה של מירי מ"מתוקה רומסרוויס", החוזרת גם השנה על ההמצאה שלה מהשנה שעברה: עוגת סופגניות. הכוונה לעשר סופגניות אפויות וצמודות זו לזו בעיגול, חלקן במילוי ריבת תות וחלקן במילוי שוקולד השחר וכולן עם קרם פטיסייר (65 שקלים). המסובים "קוטפים" לעצמן את הסופגנייה המועדפת עליהם. מירי גם מכינה את סופגניית ריבת התות ואבקת הסוכר המסורתית, העולה אצלה 5.50 שקלים. ואם תזמינו מגש של 30 יחידות כאלה (נגיד למסיבת חנוכה בגן או בכיתה), זה יעלה 148 שקלים.

מתוקה רומסרוויס

מתוקה רומסרוויס

אבל עזבו אתכם מריבה, אם לחטוא, מבחינתי, אז עם סופגניית הטירמיסו שלה הטבולה בליקר קפה וקרם מסקרפונה ועוד מקושטת בעוגיית מקרון, או סופגנייה במילוי אייריד קרים ומעוטרת באבקת זהב דקה, או במילוי ריבת חלב ובציפוי ריבת חלב וקוקוס. ושטבעונים לא יתרחקו מכאן: יש גם סופגנייה טבעונית מומתקת בסילאן. אלה המיוחדות עולות 8.50 שקלים ליחידה. זה שאתם גרים רחוק זה לא תירוץ, כי אפשר להזמין משלוח הביתה: 1-700-723-723.

רולדין. צילום רונן מנגן

רולדין. צילום רונן מנגן

גם רשת רולדין מצליחה להפתיע עם חידושי חנוכה שלא ידעום אבותינו. למשל, סופגניות בננה קופי-טופי, או עם מסקרפונה ופירות יער, או עם שקדים מקורמלים, פולי שוקולד קפה, חלבת פיסטאש, וקרם פבלובה. נועה בכר-אהרוני, מנכ"לית הרשת, מודה שהמטרה שלה השנה לרגש את הלקוחות שלה בחנוכה עם סופגניות בעלות מרקמים וחומרי גלם מפתיעים הלקוחים מעולם הקונדיטוריה הצרפתי כמו סנט הונורה, פרלינה ופבלובה. המיוחדות האלה עולות 10-11 שקלים ליחידה ושוות כל שקל. אבל זהירות מערכן הקלורי, הנע בין כ-300 לכ-354 קלוריות לסופגנייה. מצד שני, איך אפשר לא לטעום סופגנייה עם קרם בננה, בציפוי קרמל, שקדים מקורמלים ושוקולד חלב כולל צ'ייסר קפה בטעם טופי. או, במקרה שאתם ילדים, סופגנייה עם סוכריות קופצות? אישית, אם הייתי מרשה לעצמי רק סופגנייה אחת בחג, אבל כזאת שחולמים עליה לאחר מכן עד חנוכה בשנה הבאה, הייתי אוכלת את סופגניית הפרלינה, הכוללת בין היתר שוקולד לבן, שוקולד מריר ואגוזי לוז ומצופה בקרמל.

כל זה עשיר מדי בשבילכם? יש לרולדין גם סופגניות ריבת תות או חלב ב-5 וב-6 שקלים. באלה הערך הקלורי הוא כ-200 וכ-190.

שופרסל בשיתוף עם גדרון

שופרסל בשיתוף עם גדרון

ועכשיו סופגניות שופרסל, שיחד עם חברת גידרון משווקת אותן במילוי ריבה בטעם תות או במילוי שוקולד השחר – פרווה (!). אלה עולות 2 או 3 שקלים תלוי בגודל. סופגניית מיני מצופה בשוקולד עולה 3.5 שקלים. ערכה של שמיניית סופגניות מיני עולה 15 שקלים. ואשר לקלוריות: בסופגנייה גדולה יש 270 קלוריות ובסופגניית מיני, 140 קלוריות.

רוצים ללמד את הילדים להכין ולקשט סופגניות? הקונדיטורית ישראלה לוי אנגל עורכת סדנאות משותפות לילדים ולהורים בראשון לציון (050-6559606) בהן יקרצו, יטגנו ויקשטו במגוון סגנונות, כולל הכנת סביבונים ונרות מבצק סוכר לקישוט השולחן בחג. 100 שקלים למבוגר ו-50 לילדי שאיתו.

סדנת סופגניות של ישראלה אנגל לויתן

סדנת סופגניות של ישראלה לוי אנגל

ומה דעתכם על סדנה ביתית בהנחייתכם? לשם כך הנה סופגניות שאין ילד שיכול לעמוד בפניהן לפי מתכון של השף דורון גולשינר, מומחה המאפים של עלית: "סופגניית מילקי". אגב, הכנת סופגניות בבית מלמדת את הילדים סבלנות, היכולת להמתין (כשהבצק תופח) ודחיית סיפוקים.

וכך עושים: מכינים 4.5 כוסות קמח, שליש כוס סוכר, קצת פחות מרבע חבילה חמאה, ביצה אחת, 2 חלמונים, כוס ושליש חלב פושר, חצי חבילת שמרים דחוסים, קומץ מלח, קליפה מגוררת מרבע לימון ותמצית וניל. צנצנת ריבת תות או פטל או כל טעם אחר שהילדים אוהבים. לטיגון עמוק – שמן קנולה.

סופגניית מילקי. צילום דורון גולדשינר

סופגניית מילקי. צילום דורון גולדשינר

ההכנה:

לתוך החלב הפושר מכניסים כפית מהסוכר ואת השמרים שמפוררים קודם. מערבבים עד שהשמרים נמסים ומשאירים לתסיסה של כ-10 דקות.

מנפים את הקמח לקערת המיקסר.

יוצקים את תערובת השמרים התוססת לגומחה בקמח, ולשים.

משאירים לתפיחה של עוד כ-10 דקות.

מוסיפים את כל שאחר החומרים ולשים בוו הלישה לפחות 5 דקות, עד שמתקבל בצק חלק.

מכסים במגבת לחה, ומתפיחים במקום חמים כחצי שעה עד שהבצק מכפיל את נפחו.

משטחים את הבצק על משטח מקומח ומכים עליו עד שכל האוויר שבתוכו יוצא, ואז מכניסים שוב לקערה ומשאירים לתפיחה נוספת כ-10 דקות..

מעבירים למשטח מקומח, מחלקים לשניים, מרדדים כל חלק של הבצק לעובי של כ-1 ס"מ.

בעזרת כוס קטנה קורצים עיגולים קטנים. יוצאים בערך כ-40 סופגניות קטנות.

שוב מכסים במגבת, ומניחים במקום חמים לעוד תפיחה של כחצי שעה.

מחממים את השמן ל-160 מעלות. איך יודעים שהוא מוכן. בעזרת מדחום מיוחד שיש בחנויות המתמחות במוצרי אפייה.  כדאי לא לחסוך על הפריט הזה התורם להצלחת המבצע כולו.

מכניסים בזהירות את הסופגניות לשמן החם, ממתינים כדקה וחצי ואז בזהירות הופכים בעזרת מזלג לצד השני. הצבע הנכון של הסופגנייה צריך להיות חום בהיר מאוד. אם היא משחימה מיד, סימן שלהבת הגז גבוהה מדי או שהשמן התחמם מידי.

אחרי דקה וחצי טיגון בצד השני, מוציאים את הסופגניות ומקררים.

עכשיו תור המילוי:

מכינים כמה גביעים של מילקי שוקו ומילקי וניל או כל מילקי שהילדים אוהבים.

חותכים כל סופגנייה לשניים, ומורחים על צידה התחתון ריבה או קונפיטורה.

ממלאים את האמצע בעזרת כפית בקצפת מראש המילקי – גביע אחד מספיק בערך לשלוש סופגניות. מפזרים מלמעלה אבקת סוכר ואפשר גם בעזרת כפית, טיפת ריבה.

מערבבים את המילקי שנשאר (אחרי שהשתמשנו בקצפת) ויוצקים לצלחת הגשה.

מניחים את הסופגניות על הצלחת ומגישים.

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.