פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות, סל המזון.

אסם נסטלה. פסטרמה צמחונית. צילום דניאל לילה

חייבים להצדיע ליצרני המזון המתועש על התגובתיות הזריזה שלהם לכל טרנד בריאותי או קולינרי שיכול לקדם מכירות. התגלתה רתיעה בקרב הצרכנים מפני ריסוסים בחקלאות, היא מציפה את המרכולים במוצרים אורגניים. מדברים על הנזק הבריאותי של סוכר ומלח, היא מתחילה לשווק מאפים, ממתקים ומעדני חלב במתיקות מעודנת. הצמחונים מצרפים אליהם צעירים רבים,  היא מציעה המבורגרים, נקניקיות ושווארמה מתחליפי בשר. הקנביס מקבל לגיטימציה מסוימת, היא משלבת רכיבי קנביס בשוקולד. אנשי "תנו לחיות לחיות" כובשים את הרשתות החברתיות, היא מפרסמת כוונה לתרום אחוזים ממכירותיה לאגודות צער בעלי חיים. מתגלה דאגה מצריכת יתר של אלכוהול בקרב הנוער, היא מייבאת בירות ללא אלכוהול. ככה זה כשרוצים להרוויח, חייבים להיות עם יד על הדופק. ובשבועות האחרונים הובאו לידיעתי המצאות סטארט אפ מסקרנות ממש.

חברת השדה. פסטה מעדשים. צילום הדס ניצן

חברת השדה למשל, השיקה ספגטי מעדשים אדומות, טורטליני מכוסמת, פוזילי מאפונה ירוקה, ופנה מאורז מלא. האם אלה פסטות? כך על כל פנים משווקים אותן, ומדגישים שהן עשירות בחלבון ובסיבים תזונתיים, ומתאימות גם לרגישים לגלוטן. יתרון נוסף: זו יכולה להיות דרך קלה לתת לילדים סרבני מזון בריאות להתנסות עם עדשים, אפונה וכוסמת.

זוגלובק. פסטרמה מועשרת חלבון

מוצרי בשר ועוף מעצם טיבם מכילים חלבון, אבל את סדרת "פסטרמה אקטיב" משווקת עכשיו זוגלובק כמוצר המועשר בתוספת חלבונים ולכן מתאים במיוחד לעוסקים בספורט או מאמץ גופני. מדובר בכמות של 25 חלבון לאריזה בהשוואה לפסטרמה רגילה שבה יש 14 גרם חלבון.

אסם נסטלה. קציצות טבעוניות. צילום דניאל לילה

טבעונות ותנועת תנו לחיות לחיות צוברת מודעות ורעש תקשורתי? חברת אסם נסטלה פרופשיונל משיקה קציצות טבעוניות בסגנון בקר, שווארמה טבעונית ואבקת קוקוס. חייבים להודות שכל שלושת המוצרים הם חידוש בתעשיית המזון. גם הטעם דומה באופן מפתיע למקור שאותו מחקים, השווארמה במיוחד דומה במראה, מרקם וטעם לשווארמה מבשר. ולא ניכנס עכשיו לדיון מדוע החיקוי כל כך מדויק אם המטרה היא לחנך להתנזרות מבשר…

וגה. שוקולד טבעוני. צילום הדס ניצן

הוויכוח בעד ונגד הקנביס בכלל וקנביס רפואי בפרט מוכר לכולנו, אבל יש חברות שלא ממתינות להכרעה ציבורית ונעזרות בלגיטימציה החלקית, במיוחד באירופה. וכך החברה הישראלית כרמית תעשיות מובילה מהלך חדשני בענף המזון: ייצור ראשוני של שוקולד המכיל שמן HEMP המופק מצמח הקנאביס. כרגע לא משווקים אותו בארץ, אלא באותן מדינות שהחוק מאפשר זאת (אנגליה למשל), ובהתאם להוראות ותקנים של משרד הבריאות במדינות היעד. מנכ"ל כרמית מתניה שוורץ אומר שלא מדובר בחומר אסור או בעייתי. לדעתו "זה כמו להוסיף זרעי צייה או אגוזים לשוקולד".

בירבזאר. בירת קנביס

נחזור לקנביס. חברת בירבזאר מייצרת במבשלה בקריית גת את בירת הקנאביס הראשונה בישראל וגם מוכנה לשלוח אותה לבתים חינם לכל מקום בארץ למי שיזמין מארז של 8 בקבוקים ב-99 שקלים או 12 בקבוקים ב-129 שקלים. הבירה נקראת Cannabrew, פיתוח ישראלי דמוי משקה אנרגיה מבוסס על מרכיב הקיים בצמח הקנאביס ותהיה בטעם וריח של קנאביס. והחל מהחודש הבא היא תגיע לסניפי בירבזאר, חברת סטארט-אפ עם סניפים בירושלים, תל אביב ויפו וסניפים ניידים המספקים בירה לאירועים ברחבי הארץ.

טמפו. בירה ללא אלכוהול

עוד בירה חדשנית מייבאת ומשווקת חברת טמפו: בירה ללא האלכוהול של המותג פאולנר. יתרון נוסף: זוהי בירה דלת קלוריות. 100 קלוריות בלבד ל-500 מ"ל. גילוי נאות: טעמתי אותה, ויש לפאולנר מתיקות עדינה וארומה קלה של מאלט. 8-12 שקלים מחיר מומלץ לבקבוק.

דגנים אורגניים Nature’s Path

איזו מודעות טרנדית יכולה להיות לדגני בוקר? ראשית, כמו אלה של חברת Nature’s Path אלה דגנים מגידול אורגני, אבל חשוב לא פחות החברה מבטיחה לתרום אחוז מהרווחים שלה למען חיות הבר. תנו לחיות לחיות כבר אמרתי? סדרת דגני הבוק החדשה מכילה שש תערובות, עם דגנים (שעורה, כוסמין, שיבולת שועל, קינואה, דוחן ועוד), או תירס ואורז מלא, עם סירופ מייפל או דבש, ועוד. המוצר העשיר ביותר בסיבים תזונתיים (42%) מכיל פתיתי פסיליום וסיבין שיבולת שועל ונקרא "סמארט בראן".

ליימן שליסל. שיבולת שועל טבעונית. צילום יוסי מור

שיבולת שועל (קוואקר) מתאימה לטבעונים מככבת גם במוצרים של המותג מורנפלייק (דגני בוקר), שליימן שליסל החלה לייבא. עוד הוכחה להתקבעות של הטרנד הטבעוני. שיבולת השועל הזו ארוזה בפחיות של 500 גרם ועולה 10-12 שקלים.

תנובה Alternative

קטגוריית תחליפי חלב, ולא לתינוקות יונקים, זוכה גם היא להפקות סטארטאפ. למשל המעדנים החדשים על בסיס שקדים ומעדני ביו, במותג הנקרא "תנובה Alternative". חומר הגלם הוא סויה וההיצע כולל שני מעדני ביו ללא תוספת סוכר עם קשיו, גרנולה, גרעיני דלעת, שקדים, חמוציו ושוקולד, ושני מעדני שקדים בטעם אגוזי לוז או עם שוקולד מריר. לילך כהן שולומון, מנהלת אגף השיווק בחטיבת החלב של תנובה מסבירה שהמהלך החדש נובע מהתעצמות הטבעונות והרגישות לחלב וגם מהשינויים באורח החיים ברחבי העולם. ב

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.