פורסם by & קטגוריה לא מתויג.

משקפי שמש אנחנו מרכיבים בעצם גם בחורף, כי שמש לא חסרה כאן כל ימות השנה, אבל בפרוץ האביב ואחריו הקיץ הלוהט, החובה להגן על העיניים מפני הקרינה, הופכת לאקוטית. אלא שלצד אביזר בריאותי וכמעט רפואי, מדובר גם בפריט אופנה מרכזי.ולקראת הקיץ מייבאים לארץ מותגי יוקרה חדשניים ושמות שלא הכרנו בעבר.

אירוקה. גל גדות במשקפי טום פורד. צילום דודי חסון

אירוקה. גל גדות במשקפי טום פורד. צילום דודי חסון

ההשפעה של משקפיים טרנדיים על ההופעה היא מיידית ומשמעותית. אין פלא שרשת אירוקה, למשל, המייבאת תריסר "שמות" מפורסמים, כולל קוואלי, פורד, דיסקוורד2, מון בלאן, גוצ'י, פראדה, מקווין, ארמני, דולצ'ה גבאנה, רייבאן, גימי צ'ו, סברובסקי ועוד רבים אחרים בטווח מחירים שבין 299 ל-2499 שקלים, בנוסף למותג הבית שנמכר ב-189 עד 289 שקלים, מציגה את הקולקציה שלה לקיץ 2017 עם רשימת המאפיינים שהם כרגע המילה האחרונה. אז לפני שקונים, מפנימים.

אירוקה. דיסקוורד2. צילום ערן תורג'מן

אירוקה. דיסקוורד2. צילום ערן תורג'מן

 

עדשות: מצופות בשכבת ראי. בניגוד לשנים קודמות בהן עדשות המראה היו מצופות בזהב ובכסף, השנה הן מצופות בכחול, ורוד, צהוב ועוד. כך רואים במשקפי השמש של רייבאן, פראדה, ודולצה וגבאנה. ועוד מאפיין חדשני: עדשות שטוחות.

מסגרות: עגולות. זוכרים את העגולדים של משקפי ג'ון לנון? זה הטרנד מתחזק השנה ומופיע בכל הקולקציות של כל המותגים, בכל הגדלים. החל מקטנים כמו שפרסם לנון, ועד בגודל המכסה חצי מהפנים. המותג גוצ'י מוביל את הטרנד עם מסגרות עגולות עשויות מתכת או אצטט, חלקם מכוסה בנצנצים.

גם מסגרות ה"טייסים" שהומצאו בשנות ה-30 של המאה שעברה, עדיין כאן.

וסגנון המסגרת החתולית המוחצנת קיים עדיין בקולקציות של פראדה, דולצ'ה גבאנה ודיסקוורד2, חלקן בשיבוץ אבנים.

אירוקה. גוצ' צילום ערן תורג'מן

אירוקה. גוצ' צילום ערן תורג'מן

חומרים וצבעים: השחור תמיד שולט, אבל השנה יש מסגרות אצטט בשילובים של חום וכחול והרבה מאוד גווני שמנת ומשחקי שקיפויות. גם שילוב של שחור וזהב מאוד מקובל. חובבי חידוש יאמצו מסגרות בלבן, שהן האופייניות ביותר לקיץ בכל קטגוריות האופנה. והאוהבות לנצנצץ נצנצים יבחרו במסגרות האצטט של גוצ'י המשלבות נצנצים. יש גם משקפי טייסים עם מסגרת אדומה מנצנצת.אצל טום פורד מככבים עדיין משקפי ג'יימס בונד, עם הצלבה של המסגרת על האף, זהב כאלמנט עיצובי, ולוגו קטן בקצה המוטות במקום מוסתר מאחורי האוזן. בקולקציית משקפי השמש של קוואלי יש כיסוי עור למסגרות, שיבוץ של אבנים, הדפסים דמויי עור נחש, מסגרות כפולות, מסגרות בחיתוכי לייזר, זרועות מפותלות. רואים את המשקפיים שלו הרבה על ידועים כמו דיוויד בקהאם, ג'ניפר לופז ואחרים. דיסקוורד2 הוא מותג הפאשניסטים, ואלה האוהבים למשוך תשומת לב. משקפיים בגזרה חתולית המשלבים אצטט, מתכת ואבנים, משחקי צבע מתוחכמים של אדום ומנומר, טורקיז ומנומר, שחור וחום ועוד. המותג מון בלאן קרוי על שם ההר הגבוה ביותר בהרי האלפים, ומייצר מסגרות ללא ריתוך מחתיכה אחת של טינטניום או מתכת היפואלרגנית במראה "נקי" האהוב על אנשי עסקים. לעדשות הפולורויד ציפויים נגד שריטות וקרינה (אנטי רפלקס) כל המשקפיים של מון בלאן עם עדשות פולורויד מתקדמות.

ורובל אופטיק בוטיק. ארמני. צילום עדי גלעד

ורובל אופטיק בוטיק. ארמני. צילום עדי גלעד

 ב"ורובל אופטיק בוטיק" בקניון דיזינגוף סנטר בתל אביב, אפשר למצוא בין היתר ובלעדית את THEO  מותג בלגי, השובר סגנונית את מוסכמות העיצוב המסורתיות של משקפיים ואת התדמית הלא אופנתית של מי שמרכיב משקפי ראיה. את Andy wolf בסגנון צעיר ומיוחד, את Lindberg מדנמרק עם פטנט רשום למשקפיים ללא ברקים במראה נקי ובמשקל נוצה, ועוד.

ורובל אופטיק בוטיק

ורובל אופטיק בוטיק

זה המקום למשקפי שמש וראיה מיוחדים שלא רואים במקומות אחרים והדבר מתבטא במחירים הנעי בין 1290 ל-7000 שקלים. החנות מתמחה גם במשקפי ילדים ובאבחון מדויק באמצעות מכשיר איי-פורפיילר.

IZIPIZI

PARIS IZIPIZI

 

CONCEPT הוא מותג משקפיים פריזאי אופנתי שהושק לפני כשבע שנים שאיריס כספי מייבאת ממנו בלעדית קולקציה בשם IZIPIZI PARIS. המראה ייחודי והמחירים נגישים: 185-235 שקלים.

רונית יודקביץ במשקפי פלן לה מירט

רונית יודקביץ במשקפי

PLEIN LES MIRETTׁ   צילום דביר כחלון

"פלן לה מירט" PLEIN LES MIRETTׁSׁ הוא עוד מותג משקפי שמש וראייה צרפתי יוקרתי מייצר משקפיים בעבודת יד מוקפדת בגווני מנטה, ורוד בייבי, ירוק חאקי, תכלת, ניוד, כסף, זהב ושחור. החל מ- 1750 עד 2100 שקלים בחנויות אופטיקה מובילות.

PRINCE. צילום דנה קרן

PRINCE. צילום דנה קרן

 אחת מחברות המשקפיים הטרנדיות ביותר היא PRINCE שבקיץ הנוכחי בולטים בקולקציה שלה עדשות עגולות – כאלה המחזירות אותנו לשנות ה-60 וה-70, אבל בפרשנות חדשנית. גשר מתכת כפול. הדפסים מנומרים, שני צבעים באותה מסגרת כשהמוטות בצבע אחד והמסגרת בצבע אחר ועוד. הצבעוניות גולשת גם למשקפי ראיה, עם מסגרות באדום, כחול וטורקיז. ניתן להשיג בחנויות אופטיקה פרטיות ב-500 עד 720 שקלים.

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.