פורסם by & קטגוריה בריאות, חגים, מזון ומסעדות, תבשילים ועוגות.

על כך שהפסטה, לצד עוגות הגבינה, הפכה למלכת התפריט החלבי של שבועות, אין עוררין. גם מותגים בינלאומיים משיקים מהדורות מיוחדות לקראת החג. למשל המותג האיטלקי ברילה, המשיק מהדורה מיוחדת שגולת הכותרת שלה היא פסטה אורקייטה – בצורת צדף – חלקה מבפנים ומחורצת מבחוץ כך שהרוטב נצמד אליה היטב.

ברילה. פסטה אורקייטה

בנוסף השיקה החברה פסטה מגולגלת בשם פפירי – שגם לה משטח חיצוני מחוספס שסופג היטב רטבים, פסטה אמיליאנה טליאטלה – מבצק הכולל ביצים, פסטה פליה א פיינו – שטוחה ורחבה, וירקרקה, בשילוב תרד, ופסטה קסטלאנה – בצורת קונכיה. כולן בכשרות בד"ץ. המחיר: כ-13 שקלים ליחידה של 500 גרם למעט אריזת פפירי שהיא בת 450 גרם.

ברילה. פסטה בצורת צדף

לילדים, מציעה ברילה פסטה בשם קולציונה אורקייטה ומתכון עם רוטב בזיליקום ומוצרלה.

חומרים: 340 גרם פסטה. צנצנת של רוטב בזיליקום. שן שום קצוצה. עגבנייה בשלה חתוכה לקוביות. 150 גרם גבינת מוצרלה מגוררת. כפית שמן זית. 10 עלים של בזיליקום. מלח.

מבשלים את הפסטה. מטגנים שום בשמן זית עד שהוא מזהיב ואז מוסיפים את העגבנייה ו-2 עלי בזיליקום. מוסיפים את  צנצנת רוטב הבזיליקום ומבשלים על אש קטנה.

מערבבים את הרוטב המבושל עם רבע כוס ממי הבישול, מוסיפים שמן זית, מוצרלה מעל ואת יתר עלי הבזיליקום.

"פסטה ריקו", הישראלית מפתיעה לקראת שבועות עם מתכון של הפולנטה תירס שלה, הנמכרת במהדורה מוגבלת.

פולנטה של פסטה ריקו. צילום עמית שטראוס

  מבשלים 2 קלחי תירס. אופים 300 גרם קוביות דג סלמון עם 4 כפות רוטב טריאקי, 3 כפות שמן זית וחצי כפית מלח בחום 180 מעלות כ-25 דקות.

חותכים מקלחי התירס המבושלים צלעות לאורך, ומטגנים קלות. מכינים 2 גביעי פולנטה לפי ההוראות על האריזה. יוצקים על הפולנטה סלמון, צלעות תירס ומעט גבינת פרמזן מגוררת דק וכמה כפות עלי טימין.

הארוחות החלביות של שבועות הן כידוע עתירות קלוריות. תמר ידין, דיאטנית ויועצת של חברת הרבלייף מציעה לכן לא לשכוח לשלב בארוחות האלה גם פירות וירקות, לבחור גבינות שאינן עם אחוזי שומן גבוהים, וכשאופים להחליף שליש מכמות קמח החיטה בשליש סובין שיבולת שועל. היא מבטיחה שזה לא מורגש בטעם הסופי. וכדי להגדיל את כמות החלבון בארוחה, להוסיף לכל מנה גם 4-6 כפות מדידה של אבקת חלבון במקום שליש מהקמח.

עצות לאכילה נבונה יש גם לדיאטנית הקלינית אלכס שצ'וקין מרשת חלי ממן המתמחה באורח חיים בריא. א. שתיבול הפסטות יתבסס על עלי בזיליקום, שום, פטרוזיליה ושמיר, במקום על צנצנות רוטב קנויות. ב. שתמיד יהיו על השולחן מגשים עם ירקות חתוכים.  ג. לא "לצום" בערב החג לקראת הארוחות ד. לצאת לטיולים רגליים במהלך שני ימי החג.

צילום הרבלייף

הארוחה בשבועות מצמיאה? חברת שוופס השיקה באחרונה סודה בטעם אננס וסודה בטעם תפוח בבקבוקים של ליטר וחצי -12  שקלים לרביעייה.

שוופס: סודה אננס וסודיה תפוח. צילום סטודיו יפאורה

ואם חייבים משהו ממש מתוק לקינוח, ליוגטה יש מארזים עם 450 סוכריות ג'לי ממכרות בטעם מנטה עדינה ובטעמי פירות. יבוא כשר למהדרין מאיטליה.

יוגטה. סוכריות ג'לי
צילום אסף אמברם

אצלי הסוכריות האלה מלוות כוס תה לא מומתק בסיום הארוחה החלבית.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.