פורסם by & קטגוריה חגים, מזון ומסעדות, סל המזון.

מלכת הארוחות החלביות, פסטה. כאן לפי מתכון של חברת אסם, פסטה ופטריות

היחיד מכל חגי התורה, והרגל האחד מתוך שלושת הרגלים – פסח, שבועות וסוכות – שלקראתו מצטיידים במוצרי חלב ומכינים ארוחה חלבית ולא בשרית, הוא שבועות. ותעשיית המזון המקומית נערכת בהתאם ובימים אלה הגיעו למרכולים חידושי גבינות והשלמות כמו פסטה וגלידות, שיעזרו לנו לתכנן סעודה משפחתית מרשימה.

מוצרי מחלבת יעקבס, בשופרסל

רשת שופרסל החלה לשווק את תחת המותג הפרטי שלה, את הגבינות הרכות המיוצרות על ידי מחלבת המשק המשפחתי יעקבס בכפר הרא"ה. המהלך כולל לראשונה חדירה של שופרסל לקטגוריית גבינות השמנת, המוצרלה והלאבנה. בין היתר מדובר בגבינה רכה וטיפה חמוצה בסגנון ים-תיכוני בעלת מרקם רך המתאימה להגשה עם שמן זית וזעתר. גבינת שמנת עם שום ושמיר. גבינת שמנת עם זיתים וכדורי מוצרלה.

גבינות COLLECTION בתנובה

גם תנובה מרחיבה את מספר הגבינות שלה לחג בסדרת יבוא כשרה בשם –   COLLECTION  גאודה הולנדית, איבריקו מספרד וקצ'וטה שמקורה באיטליה. ואלה בנוסף לגבינת מסקרפונה, פתיתי פרמז'ן ופתיתי מוצרלה בשני גדלים ייחודים לחג 200, ו-500 גרם. ויש גם לראשונה מבצע ארצי בכל רשתות השיווק של 2+1: שתי גבינות של COLLECTION או "פיראוס" והשלישית במתנה. תאריכי המבצע: 17.5 – 28.5.  תנובה הכינה גם חבילות עד הבית לרכישה אונליין עם מגוון פסטות טריות, רטבים מוכנים לפסטה ועוד ב-119 שקלים, ומארז גבינות עם רשקשבל, רוקפור, קממבר,מנצ'קו ועודו, כולל שלושה סכיני גבינות של המותג ARCOSTEEL ב-129 שקלים.

ברילה. פסטות סדרת אמיליאנה במהדורה מוגבלת. צילום נמרוד סונדרס

פסטה היא ללא ספק מלכת הארוחה החלבית, ואיטליה גם היא ללא ספק בירת הפסטות העולמית. לקראת שבועות החלה אסם לשווק מהדורה חגיגית של פסטות איטלקיות במותג פרפקטו עשויות מקמח סמולינה שטוחנים מחיטת דורום. לצד הצורות המיוחדות של הפסטות האלה, קונכיות גדולות וגלילים קצרים ועבים, יש על כל אריזה מתכון מומלץ מעניין. באריזה הגלילים למשל, צורה הנקראת קלמרטה, מודפס מתכון לפסטה עם עגבניות מיובשות ותרד, תבשיל טעים במיוחד עליו זורים לפני ההגשה גבינת פרמזן מגוררת ועלי בזיליקום. ועל אריזת הקונכיות הנקראות ווזיביוטו, מודפס מתכון של פסטה ברוטב פטריות "שיכורות" כי הוא מכיל 3/4 כוס יין לבן.

מהדורה חגיגית לשבועות של אסם

גם המותג האיטלקי ברילה השיק לכבוד שבועות במהדורה מוגבלת סדרה בשם אמיליאנה עם מוצרי פסטה ולזניה על בסיס ביצים וקמח דורום. המוצר  אמיליאנה פלייה א-פינו הוא פסטה ארוכה מקמח דורום וביצים בתוספת תרד, וגם בלזניה יש תוספת תרד. מוצר נוסף הוא טליאטלה – פסטה שטוחה ורחבה המשתלבת מעולה ברוטבי שמנת וגבינות. אגב קיבלנו טיפ קטן מהשף של ברילה: כדי להגיע לדרגת אל דנטה מושלמת צריך לבשל את הפסטה דקה אחת פחות מהמצוין על האריזה ואז הבישול מגיע לגמר בתוך הרוטב.

רביולי במותג קוצ'ינה שמייבאת חברת פסקוביץ'

וישנה גם המהדורה המוגבלת של פסטות איטלקיות במותג קוצ'ינה, שמייבאת חברת פסקוביץ' כמו רביולי פטריות וריקוטה, רביולי גבינות צאן, רביולי תרד וגבינות, רביולי בטטה וגבינות וניוקי תפוחי אדמה. כל מוצרי הסדרה קפואים ומשווקים בקופסת פלסטיק שקופה וקשיחה. 21 עד כ-26 שקלים ל-500 גרם.

"עץ הזית". טונה עם תוספות בסדרת Lunch To Go

הפתעה של ממש בתחום שילובי הפסטה יש בימים אלה במותג "עץ הזית": קופסה של 160 גרם בכ-14 שקלים מחיר מומלץ עם טונה בשמן זית בסדרה החדשה .Lunch To Go

בנוסף לטונה יש בקופסה העגולה פסטה, זיתי קלמטה ועגבניות מיובשות. למעדיפים אורז יש בסדרה מוצר חדש נוסף של טונה בשמן זית עם אורז ועדשים בסגנון מג'דרה. טעמתי את שניהם, התיבול מדויק ומעולה, והחידוש מומלץ. את המנות האלה לא חייבים לחמם. הם מתאימים לאכילה עם הפתיחה.

"מתוקה". עוגת גבינת מוס ושוקולד. צילום בני גם זו לטובה

מלכת סעודת החג ולדעת רבים גם כוכבת ענף הקונדיטוריה בכלל, היא עוגת הגבינה. יש עשרות סוגים בתחום הזה, עוגות גבינה בחושות וקרות, עם קצפת ועם שמרים, במרקם מוס ובמרקם פירורים, עם פירות יער ועם שוקולד ועוד. בקונדיטוריית "מתוקה" וקייטרינג מגשי האירוח "מתוקה רום סרוויס", עם עוגות פוטוגניות וטעימות אחת אחת, הייתי נותנת את הציון הגבוה לעוגות גבינה קרה על בסיס דק של בראוני שוקולד ועם ציפוי של גנאש שוקולד, עתירת קלוריות וטעמים, שסטריפ ממנה עולה 65 שקלים. אגב, לא חייבים ל"לשלם" תמורתה מחיר קלוריות גבוה. גם פרוסה דקיקה משביעה מאוד.

"מתוקה". עוגת גבינה ומרמלדת לימון. צילום בני גם זו לטובה

למקום השני ב"מתוקה" בחרתי בסטריפ מעוגת הגבינה במרקם מוס עם ציפוי של מרמלדת לימון. טעם מדהים ומקורי. גם כאן סטריפ עולה 65 שקלים. יש ברשת גם עוגות גבינה קלאסיות עם שמרים, וקישים למיניהם, בלינצ'סים וסברינות ועוד, אבל למנה עיקרית שלפני הקינוח הייתי ממליצה על לזניה תרד עם גבינת מוצרלה וגבינת פרמזן ברוטב בשמל ורוד. מעדן.

איזה משקאות קלים ילוו את הארוחה החלבית בחג? חברת "טעמי הגליל" שבבעלות ליימן שליסל, השיקה באחרונה תרכיזים בבקבוקי זכוכית על טהרת התפוחים ללא תוספת סוכר, ללא חומרים משמרים וללא סימון אדום, כך שהם מתכתבים עם מגמת הבריאות במזון ומהווים חלופה טובה למשקאות ממותקים וסינטטיים. מכל בקבוק שהופק מ- 5 ק"ג תפוחים אפשר להכין להכנת כ-3 ליטר משקה. כ-17 עד כ-18 שקלים מחיר מומלץ.

"פרימור". צילום עמית שטראוס

גם "פרימור" הצטרפה לראשונה למגמה הבריאותית עם סדרת מיצים אורגניים: מיץ תפוזים סחוט אורגני ומיץ אשכוליות אדומות אורגני. וגם המשקאות האלה הם ללא סימון אדום. כ-13 שקלים ל-750 מ"ל.

"הגלידות של פלדמן". סדרת "מעל המצופה"

להשלמת הארוחה – קינוח עם השלגונים החלביים החדשים של חברת "הגלידות של פלדמן". הסדרה נקראת "מעל המצופה", ויש בה שני בטעמים – גנאש שוקולד ובננה ספליט – שניהם בציפוי שוקולד לבן. השלגונים האלה מכילים מחית בננה אמתית והדבר מורגש היטב באכילה וראוי לשבח. 5 שקלים ליחידה.

"כרמית". צילום דנה ברק

ועוד קינוח המתאים במיוחד לימים החמים של האביב והקיץ הישראלי, הפעם של חברת "כרמית"- שלוקים ארוכים, 100 מ"ל כל אחד, ללא ממתיקים מלאכותיים וללא צבעי מאכל, בסדרה בשם איגלו סטיקס, ב-4 טעמים: פטל, לימון, ענבים ואננס. כ-5 שקלים למארז עם 8 יחידות.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.