פורסם by & קטגוריה בריאות, מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

מה שבתחילת שנות האלפיים היה טרנד לקבוצות קטנות באוכלוסייה, הפך בימינו כמעט למיינסטרים של תעשיית המזון. אספתי רשימה כזו למען הנמנעים מאכילת בעלי חיים, גלוטן ופחמימות, או מעדיפים ריבוי של חומרי גלם צמחיים, והגעתי למספר מרשים הצובר תאוצה משבוע לשבוע. את רובם תמצאו במרכולים. כמה דוגמאות:

משומשו בורקס טבעוני. צילום אביב קורט

מיני בורקס של חברת "משומשו". בורקסים קטנים מבצק פילאס ממולאים בגבינה טבעונית במרקם פטה. הם מתאימים גם לרגישים ללקטוז ומוצרי חלב. יש גם כאלה במילוי דמוי בשר או במילוי המזכיר פיצה. כ-27 שקלים ל-600 גרם.

תבואות. קמח עדשים אורגניות. צילום אייל גרניט

"קמח עדשים אדומות אורגניות" ו"קמח חומוס" של חברת "תבואות". הם נקיים מחומרי הדברה וכימיקלים, ניתנים להכנת עוגות, לחמים, חביתה טבעונית ואפילו כתחליף לביצה בקציצות ופשטידות. כ-13 שקלים ל-500 גרם. הכנתי לפי מתכון של אריקה לוי שנשלח אלי מ"תבואות" לביבות מתערובת של הקמחים, תבלינים, כפית סודה לשתייה, פטרוזיליה קצוצה, הרבה בצל קצוץ וסחוט ורבע כוס מים, שמורידים ממנה כפות של עיסה לשמן עמוק, שימו לב, ללא ביצה אחת, והן יצאו טעימות מאוד.

MOSES לחמניות מופחתות פחמימות של חברת eatsane. צילום גיל אבירם

לחמניות מופחתות פחמימות ב-MOSES.   מה משכנע יותר שנושא בריאות המזון הופנם בציבור הרחב מאשר רשת המבורגרים כמו מוזס המציעה לראשונה בתולדותיה לחמניות מופחתות פחמימות של חברת הפוד-טק eatsane? בלחמניות האלה יש 80% פחות פחמימות (7 גרם פחמימות לעומת כ-40 גרם בלחמנייה רגילה).

"טבעית מוצרים מן הטבע". חטיפי תמרים. צילום נעמי גולן

כדורוני תמרים של חברת "טבעית מוצרים מן הטבע" בשם BAR BARY BITES. חמישה שילובים שונים של תמרי מג'הול עם שקדים, קוקוס  ולוז, קשיו ופולי קקאו, או אגוזי מלך ובננה או פקאן ולוז בטעם פירות יער. הכדורונים מכילים רק רכיבים טבעיים ללא חומרים משמרים וללא תוספת סוכר ומתאימים גם לטבעונים. משווקים בשקיות צבעוניות של 55 גרם, 11 קלוריות בכל יחידה. כ-7 עד כ-9 שקלים.

מקורמיק. תבלינים ועשבי תיבול ברמה גבוהה של ניקיון ואיכות. צילום נעמי גולן

תבלינים ברמה גבוהה של ניקיון של חברת מקורמיק (McCormick) שמשווקת חברת ר. ב. דגנים , המכילים עשבי תיבול, מלח ורוד, פלפל שחור ושום, בזיליקום, אורגנו ופלפל שחור. 18-24 שקלים ל-100 עד 180 גרם.

rebar. משקאות וקעריות מעדן שיבולת שועל עם פירות, טריים, אגוזים וגרנולה. צילום נעמי גולן

תפריט חורף חדש ברשת rebar שכמו תפריט הקיץ הוא על טהרת חומרי הגלם הטבעיים, פירות טריים, אגוזים, גרנולה, חמאת בוטנים, שוקולד ועוד. בתחום המשקאות החמים (20 שקלים לכוס), טעמתי ונהניתי מהמשקה הנקרא הוט צ'אי, המכיל ממרח אגוזי לוז, קשיו, שיבולת שועל, חלב ותה הודי (צ'אי), ובין קעריות המעדן החם על בסיס שיבולת השועל (25 שקלים למנה), אהבתי את זה עם אוכמניות, שבבי קוקוס, שקדים וגרנולה. ולא הפריע שבמקרה בסניף בו ביקרתי, בקניון עזריאלי בתל אביב, היו חסרים תותים הנזכרים בתפריט.

rebar. נעמי גולן בדוכן בקניון עזריאלי, תל אביב. צילום הודיה זנדר

כל קערית שיבולת שועל משביעה כמו ארוחה שלמה. כשמזמינים בדוכן, מקבלים קערית עם דייסת שיבולת שועל ומוסיפים לה לפי בחירה אישית ממבחר הפירות והאגוזים הקצוצים המוכנים. עד סוף דצמבר מי שנרשם דרך אפליקציית rebar מקבל 10% הנחה על המבחר.

rebar.צילום רונן מנגן

השבוע, יום רביעי, 15.12 הוא יום התה הבינלאומי. תה בכלל, ותה חם בפרט, הוא המשקה הנצרך ביותר בעולם. הדיאטנית חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא, ממליצה לשתות במיוחד תה ירוק ותה צמחים. הירוק יכול לסייע בהפחתת הכולסטרול הרע, ומגביר את קצב חילוף החומרים בגוף, ותה הצמחים על בסיס קמומיל, הל, כמון או זרעי אניס, מרגיע את מערכת העיכול ומעולה אחרי ארוחות כבדות. ממן ממליצה גם על תה אכינצאה, קינמון ובבונג, נענע, שיבא ולואיזה. ורצוי ללא תוספת סוכר.

15.12 יום התה הבינלאומי. צילום חלי ממן

חוגג את היום הבינלאומי גם המותג פומפדור מבית תיקנה, המשיק לחורף 2022, בלעדית ברשת שופרסל, שלוש חליטות עם פיסות פירות אמיתיים ללא תוספת סוכר וללא קפאין: חליטת אפרסק, חליטת אוכמניות וחליטת לימון. כ-16 שקלים למארז.

חליטות פומפדור בלעדית בשופרסל. צילום סטודיו 360

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.