פורסם by & קטגוריה בריאות, מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

אחד מקורבנות הקורונה שלא מרבים לדבר עליו בתקשורת ואפילו לא ברשתות החברתיות, הוא היקף המותניים שלנו. כשנמצאים הרבה בבית, הספורט המשפחתי הקבוע הוא כידוע המסלול שבין המסכים למקרר, ובנקודת הסיום של המסלול הזה יוצא לשמוע לא פעם: "אוף, אין שום דבר חדש לאכול". אז כן, אנחנו עולים במשקל, אבל אם לאכול הרבה, לפחות שיהיו אלה מוצרים חדשניים, ורצוי בריאים. הצטברו אצלי כמה מהזן הזה, שכדאי להזמין ולהתנסות בהם. למשל, החידושים הקטוגניים.

חברת מצות אביב

חסידי השיטה הקטוגנית מסבירים שמאחר שהמוח מתפקד על גלוקוז, שמקורו בפחמימות, בעת צריכה אפסית של פחמימות והתבססות מוחלטת על שומן כמקור אנרגיה, הגוף משנה את המטבוליזם ומייצר במקום גלוקוז דלק חלופי למוח הנקרא גופי קיטון. וזוהי הטכנולוגיה של החטיפים החדשים של חברת מצות אביב, הנקראים קיטו מיני גריסיני (23 שקלים ל-200 גרם). הם עשויים על בסיס קמח שקדים ושמן MCT שהוא  שמן עם חומצות שומן בינוניות המתאים לטיגון, בישול, סלטים ואפיה. יש לו טעם נייטרלי, והוא לא מתחמצן בטיגון ואפיה.

השמן הקטוגני. צילום אסף רונן

במצות אביב מייצרים גם פירורי קיטו (23 שקלים ל-200 גרם), ולחמניות קטוגניות (30 שקלים ל-400 גרם). כל אלה מכילים כמות גדולה של סיבים ושומנים והם ללא תוספת סוכר ומשביעים מאוד. ניתן למצוא בחנויות טבע, בשופרסל גרין, בחנות המפעל של החברה ובאתר הקטוגני הראשון בישראל: ketochef.co.il  

שמן קטו אויל צילום אפרת אשל

 את השמן הקטוגני, MCT, שהזכרתי קודם, מזקקים מליבת אגוזי דקל וקוקוס. כאמור הוא לא מתחמצן ונשרף כמו שמני זית  וקנולה, גם לא קופא בקור כמו שמן קוקוס, ואין לו טעם מובחן משל עצמו כמו שמן זית. משווקת אותו חברת אומגה גליל ב-65 שקלים לליטר לא כולל משלוח. ניתן להשיג בבתי טבע או להזמין עד הבית בטלפון : 04-9999524,

סלט בטטה שהכין באירוע הדגמה השף צחי בוקששתר ביוזמת חברת אומגה גליל. צילום אבי מזרחי

לסל המזונות הבריאותיים והטבעוניים, הייתי מוסיפה גם את החמאה החדשה של חבר "משומשו", שגם היא על בסיס שמן קוקוס, ללא חלב וללא סויה, כשרות פרווה, מתאימה לבישול ואפיה, ואני אישית התמכרתי לה כממרח קטיפתי בטעם חמאה על פרוסות לחם. שמחתי במיוחד להתבשר שהיא מכילה גם כמות גבוהה של סידן. ואין לה מדבקה אדומה כך שכמות הנתרן בה נמוכה. מחירה כ-14 שקלים לאריזה של 150 גרם בבתי טבע וברשתות שיווק נבחרות.

משומשו. ממרח קוקוס בסגנון חמאה. צילום נעמי גולן

ממשיכה בשוונג של החידושים הטבעוניים עם מותג חדש במגמת הפוד-טק של הסטארט-אפ הישראלי יופיקס, הנקרא יורידג' (YO'RIDGE), מילה מולחמת מיוגורט ופורידג' (פורידג' = דייסה באנגלית). מדובר ביוגורטים עם "תווית נקיה" המכילים חיידקים פרוביוטים, שומשום, קוקוס, שיבולת שועל, עדשים ושלושה סוגי פרי: בננה עם מייפל ופולי קקאו, או תפוח עץ עם חמוציות וקינמון, או אוכמניות עם פטל ודומדמניות שחורות), ללא סוכר לבן, ללא מייצבים, ללא משמרים וצבעי מאכל. ניתן להשיג בסניפי GREEN וברשת שופרסל. כ-7 שקלים לגביעים של 125 גרם.

יורידג', יגורט טבעוני של חברת יופיקס. צילום נעמי גולן

הרוב המכריע של הציבור הישראלי בכל זאת לא טבעוני ולא צמחוני, וגם הוא תאב חידושים בריאים וטעימים. עבורו אני ממליצה בפה מלא ומתענג של מוצרי צ'ונגו  שמייצרת חברת עוף טוב. מדובר בחטיפים של מיני שניצל קפואים ומוכנים לאכילה, עשויים מנת שלם של עוף שגדול ללא אנטיביוטיקה, ומצופים בפופקורן. צורתם מאפשר לנשנש אותם במהלך היום, ולא רק להגישם כמנה עיקרית בארוחה. הם ללא סימון אדום וללא מונוסודיום גלוטמאט, וילדי משפחתי זללו אותם במהירות משכנעת. הוכחה להצלחה מובטחת. כ-30 עד כ-33 שקלים ל-600 גרם בכל רשתות השיווק והמרכולים.

צ'ונגו של עוף טוב. חטיפי שניצל בציפוי פופקורן

 בסוף בסוף, וידוי: אני לא  יכולה בלי איזה משהו מתוק פרווה אחרי כל ארוחה – גם ארוחה בשרית. כאילו שמעה לבעייתי, חברת "אחוה" משיקה בימים אלה עוגות שמרים פרווה קטנות באריזה אישית, בטעם שוקולד, במילוי פרג או בסגנון דניש קינמון. כך גם לא מפריזים באכילה, כי יש באריזה האישית רק 120 גרם, וגם לא מפריזים בהוצאה, כי כל יחידה עולה 2.5-3.5 שקלים.

אחוה. עוגות אישיות במילוי שוקולד, פרג או דניש קינמון. צילום יעל האן

כשמחממים את העוגות האלה לפני האכילה, יש להם טעם וניחוח של מאפה שזה עתה יצא מהתנור. חפשו ברשתות, בחנויות מכולת ובחנויות נוחות.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.