פורסם by & קטגוריה השקות ופתיחות, חגים, סל המזון.

עם כל הקשיים של מגפת הקורונה, על ליל הסדר לא מוותרים, אפילו אם בהרכב מצומצם, וגם לא על היינות, שהיקבים בארץ ממשיכים לשווק באיכות גבוהה. טעמתי בימים האחרונים שישה יינות חדשים שבהחלט הנעימו לי את הבישולים והמאכלים שכמו כל עם ישראל אני מכינה בכמויות בימי גזרת ההסגר, והגעתי למסקנה ששווה לעשות מאמץ כדי להשיגם.

ענבי גוורצטרמינר ביקב ויתקין

יקב ויתקין מציע את הקריניאן האיכותי שלו מגפנים שגדלו ללא השקיה, שצבעו סגול ארגמני, וטעמו מזכיר שזיף שחור, רכז רימונים ופטל. הוא יעמיק להפליא טעם של מנות בקר וטלה או מצד שני פסטה בשמנת וגבינות קשות וארומטיות. אחת המעלות הגדולות של היין הזה הוא טווח חייו: טעמו ישתבח במשך תשע עד 14 שנים! מחירו 120 שקלים לבקבוק.

קאריניאן. יקב ויתקין

היין החדש השני של יקב ויתקין הוא גוורצטרמינר. יין יבש מאוד, בהיר, מזכיר למי שזוכר, טעם של ליצ'י, ומתאים להפליא לדגי ים בעשבי תיבול או בשר עוף צלוי. חשוב להגישו קר מאוד. מחירו 110 שקלים לבקבוק.

גוורצטרמינר. יקב ויתקין

היין שאני ממליצה עליו מיקב סגל, הוא קברנה סוביניון Free Run, בציר 2018. צבעו אדום עמוק, ריחו מזכיר פירות שחורים ומחירו המומלץ 65 שקלים לבקבוק.

קברנה סוביניון. יקב סגל

יקב עמק האלה מציע כמו רבים, להביא את היינות שלו, עד לבית המזמינים. סדרת "האלה" כוללת  2 יינות – בלנד אדום ובלנד לבן, מענבים הגדלים בעמק האלה. האדום  עשוי מ-49% מרלו, 29% קברנה פרנק, 12% סירה ו-10% קברנה סוביניון וצבעו בורדו מבריק. הארומה שלו מזכירה בין היתר ליקריץ, פירות יבשים ותבלינים ויש בו 15% אלכוהול. הלבן מסדרת עשוי מ-45% שרדונה, 45% סוביניון בלאן ו-10% ויוניה והוא מיכל 12.5% אלכוהול. המחיר המומלץ של שניהם, 69 שקלים לבקבוק. הם משווקים בלעדית על ידי החברה הסקוטית מבית ישרקו.

בלנד לבן. יקב עמק האלה

יקבי ברקן משיקים לקראת פסח מהדורה מיוחדת של יין גולד רזרב 2017 מענבי קברנה סוביניון.ליין צבע אדום-שחור כהה, ארומה המזכירה קפה קלוי ווניל, והוא מתאים לבשרים בגריל ועל האש ותבשילי בשר ויין. מחירו המומלץ 40 שקלים.

קברנה סוביניון . יקבי ברקן

יקבי ברקן השיקו גם את סדרת Altitude היוקרתית, הכוללת שלושה יינות קברנה סוביניון מאותה שנת בציר שעברו תהליכי הכנה ויישון זהים ונבצרו משלושה כרמים בגבהים שונים. מעניין לטעום ולהשוות בין שלושתם. צבעם אדום מבריק, והם עולים 120 שקלים. שימו לב, ניתן למצוא אותם רק בחנויות יין.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.