פורסם by & קטגוריה השקות ופתיחות, חגים, מזון ומסעדות, סל המזון.

אנחנו לא רק אומת סטרטאפ בתחום ההייטק – גם בתחום המזון. עשרות שנים רבות אחרי שהראש הישראלי המציא עגבניות שרי, במבה, אורז מלאכותי (פתיתים) וטפטפות, יש גל חדש של המצאות בתעשיית המזון. אחת מהן: כפיות הדבש החדשות של חברת "דבש טיבריוס".  

"דבש טיפבריוס". צילום נעמי גולן

צלוחיות קטנטנות עגולות של ממרחי שוקולד, דבש, חלבה, טחינה וכו', מוכרות לכולנו מארוחות הבוקר של בתי מלון ומסעדות. היזמים של "דבש טיבריוס" המציאו אריזות הנראות כמו כפית דבש, מפלסטיק קשיח לשימוש חד פעמי שניתן למחזר, ועמיד גם במים הרותחים של כוס תה.

"דבש טיבריוס"

בכל אריזה כפית יש כמות של כפית דבש עם תוספת של 2% תמצית לימון, או ג'ינג'ר, בננה או מנטה. וגם אחת רק עם דבש. זה חוסך את התופעה המעצבנת של דבש הנוזל לצדדים כשאנחנו תוקעים כפית לתוך צנצנת, ונשארים עם ידיים דביקות בסוף התהליך. את הכפיות האלה (ראו בצילומים), אפשר לשמור בתיק, לקחת לעבודה וללימודים, וגם לתת כמתנה בריאה. צנצנת עם 12 יחידות עולה כ-20 שקלים. ניתן להשיג ברשת "מאי מרקט", בחנויות הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון ובאתר החברה.  

"דבש טיבריוס". צילום נעמי גולן

דוגמה שנייה: כדורי חרוסת אישיים. השיקה אותם לקראת פסח רשת בוסתן המתמחה במכירת פיצוחים בקלייה עצמית, פירות יבשים, תבלינים טריים, מבחר גדול של קטניות, פולי קפה, חליטת תה, תערובות לסלט ואורז חומרי מזון נטולי גלוטן, ועוד. כדורי החרוסת הם ללא סוכר, ומכילים תמרים, סוגים שונים של אגוזים, תפוחי עץ ותבלינים, ומצופים בשבבי שקד. אסתטי וגם הגייני יותר מאשר חלוקה מתוך קערה מרכזית. כ-10 שקלים ל-100 גרם כדורים.

כדורי חרוסת. רשת בוסתן

נכחתי בהשקת הסניף ה-12 החדש של בוסתן במרכז המסחרי צים אורבן בגני תקווה, בשיטת זכיינות, שמעתי את איתן ושי בוסתנאי מייסדי הרשת (ראו בצילום), מציגים את השקפת עולמם בתחום הייבוא והשיווק (רק טרי, רק טחינה עצמית, רק טבעי וטבעוני באיכות גבוהה הנבדקת אישית), הפריסה הארצית מנתניה ועד פתח תקווה ורמת השרון וכל מה שביניהם.

איתן ושי בוסתנאי בפתח הסניף ה-12 של הרשת שלהם בגני תקווה. צילום נעמי גולן

שני סניפים נוספים ייפתחו בקרוב בהוד השרון ורחובות, והתפעלתי מעיצוב הסניף החדש והמבחר העצום שיש בו הכולל סוגי חלבה מגוונים, ממתקי שומשום מצופי שוקולד ועוד הרבה. מקום שקשה להינתק ממנו בלי שקית גדושה.

החדש של בוסתן במרכז המסחרי צים אורבן בגני תקווה. צילום נעמי גולן

אוכלי קטניות בפסח, ייהנו גם מהקרקרים על בסיס קטניות של מותג חטיפי הבריאות Free. החידוש עשוי מחומוס, ללא סוכר, ללא שמן וללא חומרים משמרים, עתיר סיבים תזונתיים וחלבון בכשרות הרבנות ובד"צ העדה החרדית. כ-12 שקלים ל-120 גרם בשתי שקיות בתוך קופסת הקרטון.

Free. צילום נעמי גולן

עוד פינוק לאוכלי קטניות של המותג הזה הם "מושלשים", חטיפים טבעוניים מלוחים בטעמי תפוח אדמה וירקות, תירס וכורכום, ואורז שחור. כשרים לפסח ועלים כ-6 שקלים לשקית של 25 גרם. כמי שאיננה אוכלת קטניות בחג המצות, לא התאפקתי וטעמתי משני הסוגים כבר עכשיו – ממכר, ראו הוזהרתם.

Free

אפילו לזניה כשרה לפסח בכשרות מנצ'סטר, כבר יש. משיק אותה המותג האיטלקי ברילה, שיש לו גם ספגטי, פוזילי, ופנה כשרים לפסח לאוכלי קטניות. חומרי הגלם הם קמחי תירס ואורז. הם נטולי גלוטן כמובן, ומחיר 250 גרם אטריות לזניה הוא כ-15 שקלים ברשתות המזון ברחבי הארץ.

צילום נמרוד סונדרס

אחרונה חביבה בהמצאות שמגוונות את אכילת המצות לאוכלי קטניות היא הג'אבטה האיטלקית הכשרה לפסח בכשרות רבנות פתח תקווה ובד"צ בית יוסף.

ג'אבטה של טחנת "קמח הארץ". צילום נעמי גולן

מוצר שמשווקת טחנת "קמח הארץ" ממושב כוכב מיכאל. מארז של 4 ג'אבטות קפואות, כל אחת במשקל 100 גרם, עולה כ-20 שקלים (ראו בצילומים).

ג'אבטה כשרה לפסח לאוכלי קטניות. טחנת "קמח הארץ"

ניתן למצוא בחנויות טבע ובקרוב ברשתות שיווק שונות.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.