פורסם by & קטגוריה השקות ופתיחות, טיולים, לא מתויג, מזון ומסעדות, נופש, פנאי, תרבות.

הביקור האחרון שלי בעכו התקיים לפני כשנתיים, זמן קצר אחרי "שומר חומות" והפוגרומים שערכו התושבים הערבים של הערים המעורבות בשכניהם היהודים. זכור במיוחד הבניין שהם העלו באש בעכו על יושביו היהודים. אבל אותו סיור נועד להראות גם שהחיים חזרו למסלולם וגם שחייבים להמשיך, כי מה לעשות, אנחנו שני עמים החיים על אותה חלקת ארץ קטנטנה. והנה השבוע, ביום ראשון, שוב נערך סיור בלוגרים בעכו, שוב בתקופה קשה וסוערת של פיגועים ודיבורים על שומר חומות 2. ושוב צודק שמעון לנקרי ראש עיריית עכו, שהוכרזה על ידי אונסקו בתחילת המאה ה-21 כעיר מורשת עולמית: נועדנו לחיות במעורב, יהודים וערבים, וחייבים לראות ולחוות גם את חצי הכוס המלאה.

עכו. מסעדת רוטס הכשרה

אז מה רצה הסיור השבוע להראות. תחילה את אפשרויות האירוח החדשות והאקזוטיות. למשל מתחמי צימרים חדשים כמו מליסנדרה בעיר העתיקה, מרחק שניות מהים ומחניון המגדלור, השוק והבזאר התורכי. הצימרים האלה מאופיינים בקשתות אבן בסגנון עתיק מלפני מאות שנים, אבל עם שירותים ברמת המאה שלנו. צימר בשם AYATANA ליד כיכר זיתון, עם גינת פטיו ומרפסת גג, מלון חאן אל עומדן, שנבנה בימים אלה, ויהיו בו 100 חדרים, וסגנונו תואם את חוקי שימור העתיקות, מתחם צימרים יוקרתי בשם Jozafin  "ריאד" הממוקם במבנה עתיק שעבר שיפוץ ושימור מוקפד, עם חצר פנימית וקמרונות מימי הצלבנים באחד מחדריו.

מרפסת גג ב"עכותיקה"

בעכו יש גם גלריות אמנות. למשל  NAOMEA במבנה עתיק מהמאה ה-18 בצמוד לחאן אל פראנג'. גלריית  Art 192 – עם תצוגות תכשיטים ומוצרים שימושיים ודקורטיביים מחומרים ממוחזרים. הגלריה לאומנות עכו בסוף השוק העתיק שבין היתר מציגה חפצי יודאיקה, ויצירות של אמנים בעלי שם כמו מנשה קדישמן, וכמובן האטרקציה המרכזית, אחת המיוחדות ביותר בעולם: אולמות האבירים מימי הצלבנים ההוספיטלרים. סיור חובה.

עכו. צימר במתחם ז'וספין. צילום לאה פברמן יוזפוב

עכו כלולה ברשימת האתרים העולמיים המעניקים חוויית תיירות מיוחדת, וזוכה לשני מיליון מבקרים בשנה, בין היתר הודות לחומות שנפוליון בונפרטה בכבודו ובעצמו לא הצליח לפרוץ, ומרתק לטייל עליהן, חמאם תורכי מהמאה ה-18 ואולמות האבירים מהמאה ה-11 שכבר הזכרתי.

אבל עם כל הכבוד להיסטוריה, חשוב גם להתחדש. ובין החידושים, מתחם בשם עכותיקה, עם מרפסת נוף אל הים, משקאות ומזטים בסגנון ים תיכוני, מסעדת רוטס הכשרה, ליד אולמות האבירים והמצודה, שגם היא ממוקמת בחלל עם קשתות מקומרות וקירות אבן, ואם יוצאים מגבול החלק העתיק של העיר לכיוון אזור התעשייה, אפשר גם בתיאום מראש, לסייר במרכז מבקרים של מותג  תכשיטי היוקרה HOLYGEMS  שבין היתר רואים בו אבני חן שנמצאו בחפירות בארץ, ובהם הנדירה בכולן, "כרמל ספיר".

עכו. צימר המשלב ישן וחדש

ב

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.