פורסם by & קטגוריה חגים, סל המזון, תבשילים ועוגות.

דבש מתחבר לחגי תשרי מאז ומקדם, ואיך מתאים יותר להתכונן לראש השנה מאשר לתרגל אפיית חלב דבש חגיגית?

חוות הר סיני. קמח אורגני כוסמין

חוות הר סיני, המתמחה בייצור קמחים אורגניים במותג "שירת הדגן", מציעה מתכון של חלה כזו מקמח הכוסמין המלא שהיא מייצרת ומשווקת באתר  www.har-sinai.co.il, בטלפון 054-6286258  ובחנויות טבע מובחרות. הטעם ייחודי וממכר. שווה לנסות בנחת, כאשר יש זמן פנוי, כי ההכנה דורשת זמן.

חומרים:  7 כוסות קמח כוסמין מלא. ½3 כוסות מים חמימים. 25 גרם שמרים טריים. כף וחצי מלח. שליש כוס סוכר. חצי כוס שמן. אפשר גם שמן זית.

חוות הר סיני. חלת קמח כוסמין

ההכנה: מערבים ולשים 2 כוסות קמח, כל המים, שמרים וסוכר. מכסים בניילון נצמד ומתפיחים 20 דקות

מוסיפים את יתר הקמח, המלח והשמן ומתפיחים עוד חצי שעה.

לשים שוב את הבצק על משטח מקומח, ומתפיחים עוד חצי שעה. שוב לשים ושוב מתפיחים חצי שעה. עכשיו הבצק מוכן.

מחממים תנור ב-180 עד 200 מעלות. מרפדים תבנית קפיצית עגולה בדף אפייה משומן ובמרכז הדף מניחים קערה קטנה עמידה בחום. סביב הקערה מסדרים כדורים של בצק אותם מורחים בחלבון ביצה ובדבש. אפשר לזרות מעל גרעינים, שומשום, קצח, זרעי ציה וכו'.

מכניסים לתנור לכ-40 דקות. כך נוצרת חלה עגולה מחולקת לחלקים שניתן לפרק ביד, ולא רק לחתוך בסכין.

בגמר האפייה מכבים ופותחים את התנור, ומשאירים את התבנית על המגש התחתון עד שהחלה מתקררת. את הקערית במרכז ניתן למלא בדבש.

אחוה. עוגת דבש חמישה שקלים. צילום יעל האן

עוגת דבש גם היא חלק בלתי נפרד מתפריט ראש השנה, וחברת אחוה משווקת ברשתות השיווק ועד סוף החגים עוגת דבש של 400 גרם ב-5 שקלים וממרח שומשום מלא ודבש ב-8 עד 11 שקלים ל-400 גרם. כל הכבוד למחירים.

אחוה. ממרח שומשום עם דבש
צילום יעל האן

 אחד משמני הזית תוצרת הארץ הכי איכותיים שטעמתי הוא של יקב טורא, שניתן למצוא בחנויות בוטיק ברחבי הארץ ובעיקר אונליין באתר  – https://shop.turawinery.com/.  בקבוק של 750 מ"ל עולה 42 שקלים. אפשר להזמין גם פחים של 5 ליטרים ושל 18 ליטרים (ראו בצילום המצורף). שווה כבר אמרתי?

יקב טורא. שמן זית כתית מעולה

גם שוקולד מתקשר בטבעיות לחגים במסגרת מתנות למארחים למשל. שילוב חדש בין שברי שוקולד מריר ופתיתי שיבולת שועל אורגניים, של יצרנית דגני הבוקר Nature’s Path  בסדרה בשם LOVE CRUNCH ממתיק לי את הבקרים האחרונים. בנוסף יש גם שביבי קוקוס, ותות שדה ופטל מיובשים, או אגוזי פקאן, תפוחים, צ'יה וקינמון. כ-33 עד כ-35 שקלים בבתי טבע ורשתות שיווק.

Nature’s Path   דגני בוקר עם שוקולד מריר

הטרנד הטבעוני הוא כאן כדי להישאר וחברת VEGA מוצרים טבעונים משווקת באחרונה שלושה סוגים של עוגיות בצק עלים טבעוניות, נטולות שומן טרנס ושומנים מוקשים וללא הנדסה גנטית: ונטליני – "עוגיות אוזני פיל", ספוליאטינה – מקלות בצק עלים, ופיורנטינה – כיסוני בצק עלים ממולאים בריבת משמש. כ-22 עד כ-23 שקלים לאריזה של 160 גרם בבתי טבע ורשתות שיווק.

VEGA עוגיות בצק עלים טבעוניות

עוד רעיון להמתיק את החך בשנה החדשה הוא המותג טופיפי שמייבאת חברת ליימן-שליסל במהדורה חגיגית. ממתק עגול המשלב שוקולד חלב, נוגט, וקרמל העוטפים אגוז לוז שלם. 10 שקלים לאריזה של 125 גרם.

לייהמן שליסל. טופיפי. צילום אפרת אשל

ליימן-שליסל משווקת בנוסף את מרסי, בונבוניירה של אצבעות שוקולד ב-8 טעמים, עטופות כל אחת בנפרד. כ-20 שקלים לאריזה של 250 גרם. ואם מדברים על מתנות לחג – אמנים ויצרנים בחבל מודיעין הכינו מארזי שי שהם מוכנים לשלוח עד הבית עם דבש, ריבות ביתיות, מקלות כוסמין ועוד. היכנסו לדף הבית של עמותת תיירות חבל מודיעין כדי להתרשם מהמבחר.

ליימן שליסל. מרסי. צילום אפרת אשל

אסיים בשני תפריטי משקאות. הראשון, rebar , מותג משקאות הממוקם ב-80 סניפים ברחבי הארץ, שנכנס לעולם המשלוחים (בשלב הראשון בגוש דן רבתי). המשקאות מבוססים על מיצי פירות וירקות,  (אבטיח, אננס, מנגו, צ'ילי אדום, נענע , מלון, אגס, בזיליקום, פסיפלורה, תרד, סלרי, חמוציות, אסאי, עשב חיטה ועוד), עשירים בוויטמינים ומינרלים, וכולם דלים בשומן ונתרן ללא סוכר גולמי, ללא תוספים וצבעי מאכל.

rebar צילום רונן מנגן

יש בדוכני rebar גם קעריות פודינג, ו"כדורי" אנרגיה בטעמי חלווה, בוטנים וקקאו. טווח המחירים: 22-29 שקלים.   קעריות הפודינג שיש בהן בין היתר גם ספירולינה, עולות 20 שקלים. כדורי האנרגיה עולים 5 שקלים האחד. שימו לב, לא כל הסניפים כשרים וצריך לברר לפני שמשלמים.

rebar צילום רונן מנגן

תפריט המשקאות השני הוא הסמודיס ברשת חנויות הנוחות של דלק, מנטה. מדובר במשקאות קפואים על בסיס פירות טריים בטעמים כמו בננה ותמר, בננה ותות, אננס ופסיפלורה, ולימונענע. 15 שקלים ל-330 מ"ל.

סמודיס במנטה. רשת חנויות דלק
צילום רונן מנגן

התרשמתי גם מהכריכים ברשת, עם גבינת מוצרלה, חמאה וזיתי קלמטה, או גבינת אמנטל, חמאה ועגבניות מיובשות. מאחורי תפריט הכריכים עומד השף של רשת קפה ג'ו שפיתח אותו במיוחד עבור מנטה. המחיר לכריך – 26 שקלים. יש גם כריכים בשריים עם אותו מגע המעיד על תשומת לב ותכנון עם נתחי הודו מעושן ברוטב איולי למשל, שגם הם עולים 26 שקלים כל אחד.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.