פורסם by & קטגוריה בריאות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

שינויים בהרגלי המזון שעליו גדלנו מילדות מתרחשים לאט. כדי שהם יתרחשו בכלל חייבים הפנמה של הידיעה שחלק מאבני היסוד בארוחות בבית הורינו ובמשפחתנו, מכילים מרכיבים לא בריאים ולפעמים אפילו מזיקים. חייבים נכונות לחפש, להשקיע ולממן אוכל בריא יותר. וחייבים חקלאות ותעשייה שמוכנות להשקיע בתהליכי גידול וייצור חדשים כמענה לביקוש ומתוך הכרה שההשקעה תשתלם להן.

סימנים לכל השלושה קיימים כבר בדור האחרון. הם ההסבר למעבר של כמעט כולנו ממרגרינה לשמן זית. לרשתות הצמחוניות והטבעוניות שצצו בעשורים האחרונים. לסימונים האדומים של כמות הסוכר והמלח על אריזות. לניסיונות התכופים של המפעלים לחדש חטיפים כמו למשל במבה במילוי חלבה, למיקסים מעורבים של פיצוחים ועוד. באחרונה הגיע השינוי גם לאחד הענפים הכי ישראליים שיש: עופות.

"משק ארצי". עוף צמחוני.צילום נעמי גולן

ישראל היא הצרכנית הגדולה ביותר בעולם באכילת עוף אחרי ארצות הברית (כל ישראלי צורך 41 ק"ג עוף בממוצע בשנה), ובימים אלה הגיע למרכולים מוצר חדש: עוף צמחוני ועליו מדבקה כתומה. חן רזיאל, מנכ"ל "משק ארצי", יוזם החידוש, מסביר: "לתזונת העופות ואופן גידולם השפעה מכרעת על האיכות, הבריאות והטעם של המוצר, ואנחנו המותג היחיד בישראל, המגדל עופות ללא אנטיביוטיקה, ללא הורמונים ועל תזונה צמחונית בלבד". רזיאל מוסיף שהעופות הצמחוניים גדלים בצפיפות נמוכה התורמת לחיזוק מערכת החיסון הטבעית שלהם, ואומר שאת ההבדל בטעם מרגישים מהביס הראשון.

ברשימת המוצרים של "משק ארצי" המגיעים לרשתות שיווק וקצביות נבחרות ארוזים במגשיות, מצאתי עוף טבעי שלם בכ-27 שקלים, זוג פרגיות, או שוקיים, או חזה עוף, בכ-45 שקלים כל אחד, כנפיים עוף בכ-15 שקלים, שניצל עוף בכ-47 שקלים, סטייק פרגית בכ-75 שקלים, כבד עוף בכ-30 שקלים, ועוד. והטעם? – מודה שאני לא יכולה לשמש כעדה בתחום ההבדל בטעם, כי גם את העופות מגידולים פחות בריאים, אני מתבלת הרבה, מניחה על מצע בצל קצוץ, ומבשלת ביין אדום ושזיפים יבשים, וכל אלה משתלטים על מה שהפה חש. אבל הידיעה שהעופות הצמחוניים החדשים שהגיעו לסירים המשפחתיים שלנו גדלו בתנאים הומניים יותר, בלי צער בעלי חיים ובלי "אנטיביוטיקות", הייתה התבלין הכי טעים והכי משכנע. בקיצור: ממליצה בפה מלא שניצל.

"מצות אביב", צילום אפרת אשל

לחידוש משמעותי לא פחות התוודעתי באחרונה במפעל מצות אביב. ביוזמת רועי וולף הסמנכ"ל, וחבר הילדות שלו השף עודד טלמור מייסד המותג KETO CHEF, מייצר המפעל עכשיו פירורי ציפוי קיטוגניים. מדובר במוצר חדש מקמח שקדים, המצטרף להשקה הקודמת של מצות אביב של לחמניות קיטוגניות. קופסה עם 300 גרם פירורים כאלה עולה 22-25 שקלים. ולשאלה למה להשקיע סכום כזה כאשר פירורי לחם עולים הרבה פחות – ההסבר הוא בתחום הבריאות. קמח שקדים הוא דל בפחמימות ועשיר בשומנים, ושומנים אלה מסבירים לנו חסידי תזונת הקיטו, עוזרים בשריפת שומן בצורה יעילה וללא תחושת רעב, וטובים יותר לסוכרתיים ובעצם לכולנו. התזונה הקיטוגנית פוסלת מזונות עתירי פחמימות וממליצה על מזון עתיר שומנים, כדי לשחרר את המוח והגוף מהתמכרות לסוכר.

"מצות אביב". שניצל בציפוי פירורי קיטו. צילום איתי סליקטר

השבוע הכנתי שניצל עוף ממוצרי "משק ארצי", מצופה בפירורי קיטו, ומטוגן בשמן הזית האיכותי של משק אחיה, ומזמן, אולי מעולם, לא הרגשתי שאני אוכלת תבשיל בריא כל כך  שהוא לא סלט ירקות או ירקות מבושלים. עוד על התזונה הקיטוגנית ניתן ללמוד באתר KetoFood Network ואת המוצרים עצמם תמצאו בחנות המפעל של מצות אביב ממנה ניתן לקבל  משלוחים בתשלום בגוש דן גם בהזמנה טלפונית:  03-618-2152

ראשית המסיק. משק אחיה. צילום איתמר ויס

הזכרתי שמן זית. מוצר שמזמן הפנמנו עד כמה הוא תורם לבריאות. מה מתאים יותר לדבר עליו  מאשר בימים אלה של תחילת המסיק. רועי כרמי ממשק אחיה, שלשמן המעולה שלו אני מכורה ומחפשת תמיד במרכולים, מזכיר שהתקופה הנוכחית היא זו שבה זני הזיתים השונים מגיעים להבשלה, וכי לשמן ראשית המסיק יש ארומה מיוחדת וטעם עז ומורגש. הזן הראשון המוכן למסיק נקרא ארבקינה, והשמן שלו מתאים מאוד לתיבול דגים, חומוס, ובצק. בהמשך סוחטים בבית הבד שמן מזן פיקואל  בעל החמיצות והמרירות הנמוכות המצוין לסלטים, גבינות ומאכלים ים תיכוניים. ואז ממשיכים אל הזן הסורי ומסיימים בזן הקורנייקי.

משק אחיה. צילום יוסי מור

סדרת ראשית המסיק של משק אחיה מוגבלת בזמן ובכמות, וכרגע מגיעים למרכולים בקבוקי 750 מ"ל, פחי 5 ליטר ו-18 ליטר ומארז טעימות זני. ממליצה להזמין גם באתר האנטרנט של החברה.

קליית גת. צילום עמית שטראוס

אחרונים חביבים הפיצוחים, שגם הם מזון בריאות עתיר חלבונים ושומנים ומקובלים מאוד על הישראלים, וגם הם כלולים ברשימת מזונות הבריאות. חברת קליית גת, של ליימן שליסל, הצטרפה למגמת המיקסים המקובלת בשנים האחרונות, ובימים אלה תמצאו ברשתות את PRO MIX, תערובת של אגוזים, שקדים ובוטנים ללא תוספת מלח עם כמות גבוהה של חלבון טבעי ובחלקם גם תוספת חמוציות מסוכרות. מזונות ה-PRO המכילים כמות גבוהה של חלבון, מומלצים למי שעוסק בספורט אבל גם לכל מי שמעוניין באכילה בריאה. אורית גור אריה, מנהלת התחום בקליית גת מזכירה גם היא את המודעות הגוברת משנה לשנה למזון בריא איכותי, ומספרת שהחברה שלה מובילה את קטגוריית תערובות הפיצוחים שצמחה משמעותית  בשנתיים האחרונות. באריזות הפרו-מיקס של קליית גת יש 150 גרם במחיר מומלץ של כ-17 עד כ-19 שקלים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.