פורסם by & קטגוריה חגים, סל המזון, פנאי, תבשילים ועוגות.

צילום באדיבות הרבלייף

אכילה בפסח מעוררת חששות מגוונים. אוהבי מצות, כמוני, חוששים מכמות הקלוריות שבכל אחת מהן (מצה אחת = 2 פרוסות לחם. 150 קלוריות). אוהבי גיוון, חוששים מצמצום ההיצע. מי שלא אוכל קטניות, צריך לבדוק על כל מנה או מוצר האם הוא נטול קטניות. בקיצור, אני כאן כדי לענות על רוב החששות.

ציללום באדיבות הרבלייף

נתחיל בנושא הקלוריות. נעזרתי בדיאטנית הקלינית של חברת הרבלייף, תמר ידין. העצות שלה ידועות בעצם לכולנו: הרבה ירקות, סלט מתובל בשמן זית, הרבה דגים, עוף ללא העור, בשר בקר רזה, ובלי טיגונים, כלומר ביי ביי "מצה בריי". אגוזים, אומרת ידין, מבטיחים תחושת שובע להרבה זמן. אפשר חצי מצה (75 קלוריות). 10 כוסות מים ליום לפחות. קינוח – סלט פירות.

חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא העבירה אלי את ההזהרות הבאות:

חלי ממן: מתכון למצה בריי מרוסן

מצה עם שוקולד למריחה, תלוי בעובי המריחה  = עד  450 קלוריות.  מצה מטוגנת בביצה = 220 קלוריות. אז עדיף מצות אורגניות מחיטה מלאה, שהן גם עשירות בסיבים.

ממן גם שלחה מתכון לאוכלים מצה שרויה: להרטיב 4 מצות, ולפורר בקערה. להוסיף כף גרידת תפוז או לימון, 4 ביצים טרופות, חצי כוס חלב, 2 כפות סוכר, להמתין כמה דקות ואז לטגן בחמאה או בספריי שמן זית, כף אחר כף עד הזהבה. אחרי זה להספיג במגבת נייר, ולפזר קצת סוכר מעל (ראו בצילום צלחת עם כמה לביבות כאלה).

חברת לירון. פלפלים קלויים כשרים לפסח. צילום נילי כהן

ונעבור לגיוונים. כאן המבחר הוא בעיקר לאוכלי קטניות. חברת לירון משווקת לראשונה סדרת פלפלים טבעים אדומים, ירוקים וצהובים קלויים על האש, בכשרות לפסח של בד"צ בית יוסף. תוספת טעימה לסלט ירקות. אריזה של 350 גרם עולה כ-14 עד כ-17 שקלים ברשתות.

"קמח הארץ" תעורבת אפיה וג'בטות כשרות לפסח

 טחנת "קמח הארץ" מציעה תערובת "מולינו ירוק" לאפיה וג'באטות קפואות כשרות לפסח ללא גלוטן, מתערובת של "מולינו ירוק", טעימות ממש. אכלתי אחת וגם הצלחתי לשכנע צליאקית לאכול אחת ולהודות שטעים, כאשר חציתי ג'בטה לשתיים, מרחתי עליה ממרח ביתי של אבוקדו, טונה, שמן זית וקצת מלח, ועיצבתי פרצוף מרצועות פלפל קלוי ופרוסות עגבנייה. ראו בצילומים המצורפים. הג'בטות הן פרווה, בכשרות בד"צ בית יוסף. כלומר מכילות קטניות. ומברכים עליהן "שהכל". אריזה של 4 יחידות, 100 גרם כל אחת, עולה כ-20 שקלים בחנויות טבע ובאתר של "קמח הארץ".

קמח הארץ. שעשועי ג'בטה צילום נעמי גולן

יש אפילו פסטה כשרה לפסח. מייצר אותה המותג ברילה, והיא ללא גלוטן, ומעוצבת ב-4 צורות: ספגטי, פוזילי, פנה ולזניה. להשיג ברשתות. כ-15 עד כ-25 שקלים ל-250 עד 400 גרם.

ברילה. מבחר פסטות כשרות לפסח

הרבה מאפיות בארץ הכשירו את עצמן לחג. אחת הגדולות, עם 49 סניפים, רשת "מאפה נאמן", מציעה עוגות בחושות, כולל עוגות יום הולדת מהודרות כמו מוצארט, עוגיות שוקולד, תמרים, קוקוס ועוד. מאפים אישיים בגרסה מתוקה ובגרסה מלוחה. לחמניות – אפילו בורקסים כשרים לפסח. בקיצור, רעבים לא תהיו בחג…

בן וגרי'ס. לראשונה, גלידת חזרת כשרה לפסח

רוצים קינוח גלידה? המותג בן אנד ג'ריס משיק מהדורה כשרה לפסח עם הפתעה: גלידת חרוסת. לצדה יש גם גלידות שוקולד, קפה, בננה ואגוזים, וניל ועוד. בהשגחת בד"צ מהדרין בעלז ובית יוסף.

בקרדי. מהדורה בריזר כשר לפסח בטעמי לימון ואננס. צילום יניב קרן

אחרונים חביבים משקאות הבריזר האלכוהולים התוססים (4% אלכוהול) של חברת בקרדי. מהדורה מוגבלת לפסח בטעמי אננס ולימון. הם כשרים לפסח בהשגחת הרבנות הראשית לישראל. להשיג ברשתות ובחנויות האלכוהול בבקבוקים של 275 מ"ל.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.