פורסם by & קטגוריה חגים, לא מתויג, מזון ומסעדות, תבשילים ועוגות.

גם בערב פורים תשע"ט ממשיכים הקונדיטורים הישראלים לדבוק במסורת שהנהיגו בעשורים האחרונים לשנות, לשדרג, לפעמים אפילו לקלקל (אבל על זה לא אתעכב), את מאכלי החגים. בימים אלה מדובר כמובן באוזני המן. אז הטו אוזן לכמה דוגמאות מתוך הרבות שניתן למצוא כבר במרכולים ובמאפיות.

מתוקה. אוזני המן בטעמי עמים. צילום נעמי גוטקינד-גולן

מירי ארזי המפורסמת מקונדיטוריית "מתוקה" וקייטרינג מגשי האירוח "מתוקה רומסרוויס", החליטה בהשראת חג התחפושות, או, כפי שהיא אומרת, בהשראת תחרות האירוויזיון המתארחת השנה בארץ, לאפות אוזני המן בטעמי עמים. היא מכנה את ההמצאה "אסתר אינטרנשיונל".
מדובר באוזני המן קטנטנות מבצק חמאה פריך ודקיק בעבודת יד עם מלית של תה מאצ'ה ומחית שעועית מבושלת (מהמטבח היפני), מחית ורודה של פטל ומרנג (צרפת), פאדג' שוקולד ושמנת (ארצות הברית), פרג מבושל בחלב (אוסטריה), קינמון, אגוזים קלויים וטופי (שוויץ), חלבה וקפה מנוקד בסומק (טורקיה), תמרים ואגוזי מלך (ישראל). זה עלה 55 שקלים למארז של 250 גרם במארז מיוחד. גם המארזים לבשו אצלה מעטה פורימי, למשל בונבוניירה מלבנית ארוכה עם 12 אוזני המן בשורה (27 שקלים), קיט מתנה המשלב אוזני המן, "נשיקות" מרנג וסוכריות צבעונית בקופסה קשורה בסרט זהוב (109 שקלים), ועוד.

מתוקה. מלית פטל ומרנג. צילום בני גם זו לטובה

טעמתי ארבעה סוגי מלית מההיצע של ארזי, ואהבתי הכי את השוקולד עם השמנת, אבל חברות שזכו להתנסות איתי במהלך הבינלאומי ("אסתר אינטרשיונל" כזכור), בחרו כל אחת במלית אחרת, כשהרוב אהבו את המלית "הישראלית" של חלבה ותמרים.
גם דודו אוטמזגין מפורסם בהפלגות הדמיון הקולינאריות שלו והשנה הוא מכין "רוגלך המן" בניחוח אוסטרו-הונגרי מבצק פרסבורגר הונגרי עם מליות כמו גבינת ריקוטה ונגיעת תפוז, שזיפים מבושלים ביין אדום, תפוחי עץ מוקפצים בחמאה עם נגיעת קינמון, שוקולד חלב ועוד. כל "אוזן" חדשנית כזו עולה אצלו 8 שקלים.

דודו אוטמזגין. "רוגלך המן"

אגב, גם ארזי ממתוקה וגם אוטמזגין אופים כמובן אוזני המן עם פרג, אבל החידושים הם אלה המושכים תשומת לב.
כל רשתות בתי הקפה אופות בימים אלה במרץ אוזני המן. אחת מהן, קפולסקי, הולכת על גודל מיני-מיני בטעמי פיסטוק-חלבה, תמרים, שוקולד, חלבה, אגוזים, פיסטוק, ועוד. מארז של 300 גרם עולה 36 שקלים.

קפולסקי. צילום נעמה קרמה

קפולסקי ידועה בעוגות שלה, וברשימה הזו התעכבתי על עוגה המכונה שם "דודה של קפולסקי"…מדובר בעוגת עם בסיס של בצק חמאה פריך ועליו שכבת פרג ושוקולד, המעוטרת בגנאש שוקולד חלב. המחיר: 59 שקלים. וכל הכבוד לדודה. עוגה פורימית מעניינת נוספת היא "פלודן פרג" – שכבות של בצק שמרי ממולא בפרג שנטחן ובושל בישול איטי בחמאה ודבש. 59 שקלים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.