פורסם by & קטגוריה הורים, השקות ופתיחות, לא מתויג, תערוכות, תרבות.

התערוכה הראשונה, המדממת, אחרי ההלם הנורא של ה-7 באוקטובר, שהביקור בה עורר בי חלחלה וצמרמורת קשה, התקיימה בביתן 1 באקספו תל אביב זמן קצר אחרי הטבח, עם המכוניות השרופות, החפצים האישיים שנותרו בשטח, אפילו שורת השירותים הכימיים ממסיבת נובה עם הדלתות מחוררי הכדורים.

"לב פועם", תערוכה בקניון עופר רמת אביב, תישאר פתוחה עד 28.6 יצירה של עוזי עמרני

בחודשים שעברו מאז, מנסים כידוע להתמודד עם הטראומה בהפגנות ברחבי הארץ, במתחם הגבורה בירושלים, בכיכר החטופים בתל אביב, במיצג צעצועים, נרות וצילומים סביב כיכר המזרקה בדיזנגוף בתל אביב. ובחודש האחרון, עם יוזמות חדשות, חשובות, כמו רשת "קפה עוטף" שהקימו מפוני הקיבוצים בעוטף עזה, שהסניף הראשון שלה פועל כבר במתחם שרונה בתל אביב בשם "קפה עוטף – נתיב העשרה" ומתופעל על ידי שורדי נתיב העשרה, והשני, נחנך היום, בשם "קפה עוטף – רעים", שהוקם על ידי שורדי ומפוני קיבוץ רעים ברחוב וולפסון בשכונת פלורנטין בתל אביב.

"לב פועם,, תערוכה בקניון עופר רמת אביב. מאחורי שתי תמונות:

"החיטה צומחת שוב" ו"שקיעתה של זריחה"

יצירות של נדב סדקה

סימנים נוספים למאמצי ריפוי ותקומה, הן תערוכות עם יצירות של שורדים, מתיישבים מפונים מהדרום וגם לוחמים. שתיים בהן ביקרתי בחודשים האחרונים הציגו צילומים מהווי היחידות הלוחמות בעזה, בקניון דיזנגוף סנטר, ובקניון עזריאלי שרונה בתל אביב.

שלשום, יום ראשון, הוצגה בפני מוזמנים בקניון עופר רמת אביב, תערוכת ציורים ומיצגים בשם "לב פועם" על טהרת יצירות של אמנים תושבי העוטף, תושבי הצפון, ניצולי נובה, מפונים מהצפון, חיילים ואנשי מילואים למען גיוס כספים לעמותת ורייאטי. התערוכה הזו תישאר פתוחה רק עד יום שישי השבוע, 28.6, ואת כמה מיצירותיה שנגעו ללבי במיוחד צילמתי והן מצורפות כאן.

אוסיף שהמארגנים סיפרו שהתערוכה שנוצרה ע"י ArtRasing נולדה מתוך האמונה שיצירה היא כלי ריפוי עוצמתי לנפש. דוד בן משה מנכ"ל קניון עופר רמת אביב אמר גם שבעיניו תערוכה כזו היא ביטוי מוחשי להיסטוריה שנכתבת בימים אלו ותישאר כעדות לדורי דורות.

"נתיב לתל אביב". צילום ילדה מפונה בוהה בים במלון תל אביבי

תערוכה במתחם שרונה, תישאר פתוחה עד סוף יוני

ואתמול ב"קפה עוטף – נתיב העשרה" בשרונה, נפתחה תערוכת צילומים חדשה של בני נוער מקיבוץ נתיב העשרה ובני נוער תל אביביים בשם "נתיב לתל אביב" ביוזמת קבוצת התקשורת סלקום ובהנחיית דפנה שלם, ראש מגמת הצילום בבית הפסר ברנקו וייס, וענת בן יהודה, פסיכותרפיסטית.

הצילומים מתארים את החיים של השורדים והמפונים. היא תישאר פתוחה עד סוף יוני, ובין היתר רואים בה צילומים של ילדים ובני נוער בוהים בים מהלובי של בית מלון תל אביבי כמו מכלוב זהב ממנו רוצים לברוח, מרפסת מלון, זוגות אופניים נתושים בשביל הקיבוץ של אלה שלא יזכו עוד לרכוב ועוד.

סלקום תורמת גם עבור כל לקוח המצטרף 10 שקלים בכל חודש לטובת קרן לשיקום נתיב העשרה.

"נתיב לתל אביב". צילום אופניים מיותמים מרוכבים שנרצחו, בתערוכה במתחם שרונה

ע מכוסה

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.