פורסם by & קטגוריה הורים, טיולים, ילדים, לא מתויג, פנאי.

חצר המשק ברמת רחל. ירוק, פורח, יפיפה

אילו קיבוץ רמת רחל היה רק בית מלון, הייתי אומרת שבקיץ 2018 הוא עלה מדירוג של ארבעה כוכבים, לחמישה. אילו הייתי פריקית של ציטטות היסטוריות, הייתי אומרת בעקבות בגין המנוח: "המיליונרים עם בריכות השחייה שלהם", אבל כשבח, לא כגנאי. ואילו הייתי סוציאליסטית מימי "אנו באנו", הייתי אומרת שהמשק הזה, הצמוד לירושלים, הלך רחוק מאוד מימי מחסן הבגדים המשותף (חולצת משבצות, מישהו?), בית הילדים, תורנות המטבח (אפילו אם היא עדיין קיימת שם בחדר האוכל), ואסיפת החברים. אבל זוהי תמונת מצב פשטנית משהו. המציאות הקיבוצית יותר מורכבת. כי מצד אחד ברמת רחל עדיין שומרים על העיקרון של קופה משותפת, ושוויון בחלוקת ההכנסות והתקציבים, ומצד שני, השקעה של עשרות מיליוני שקלים, הניבה חדר כושר המשתרע על כ-800 מ"ר, מגלשת מים של מאה מטרים, כנראה הארוכה ביותר בארץ, שלוש בריכות – מקורה, לילדים וחיצונית חצי אולימפית, בה שוחים מול הנוף המהמם של הרי יהודה, ספא מהודר, מצוחצח ומשוכלל עם חדרי טיפולים, חדרי סטודיו ופילאטיס, סאונה, חנויות ספורט ונוחות, רשימה חלקית.

בריכת הפעוטים. דמויות מאגדות ילדים מזרימות זרנוקי מים

את חדירתם של הטרנדים העכשוויים להווי הקיבוצי הרגשתי כבר בארוחת הבוקר שהוגשה למוזמנים באחד מימי השישי הארוכים של הקיץ – ירקות חתוכים לקיסמים בכוסיות פלסטיק קשיח, פרוסות סלמון מקופלות כקונכיות, מקלות אפויים עם שומשום, ודגש על עיצוב מזון אמנותי.

חוות אייל. שיטות גידול וטיפול אקולוגיות  צילום גליה שיזף                                                                                                                

 במרחק עשר דקות נסיעה מהעיר העתיקה, הכותל המערבי והר הבית, עוברים כך מירושלים של מעלה לירושלים של מטה בקאנטרי קלאב המציע את כל תפנוקי הגוף והחך. ועוד לא הזכרתי לפחות חצי תריסר אטרקציות נוספות שאין בשום מקום אחר. למשל הגן הארכיאולוגי: מסלול מודרך או עצמאי וחינמי של שעה וחצי בערך, החושף את הממצאים העתיקים שהתגלו כאשר חברי רמת רחל חפרו בונקרים ותעלות קשר בימי מלחמת השחרור. רואים בורות מים קדומים, שרידים מתקופת בית ראשון, שרידי כנסיה ביזנטית, ועוד.

ממצאים ביזנטיים בגן הארכיאולוגי     צילום גליה שיזף

המסלול הזה יוביל אתכם גם לחוות אייל, שם מגדלים ירקות ופירות, ומטפלים בבעלי חיים בשיטות אקולוגיות, שהוקמה לזכרו של בן הקיבוץ אייל יואל, שנהרג במהלך מבצע חומת מגן, ולאנדרטת ההנצחה מצפה יאיר, על שם יאיר אנגל ז"ל, דור שלישי בקיבוץ ונכד של שניים ממייסדיו, שנהרג במהלך שירותו הצבאי בשייטת 13. ממרומי המצפה, שבראשו עץ אלון, נפרשת ממול כל ירושלים העתיקה ועד בית לחם. אל תחמיצו.

האנדרטה במצפה יאיר           צילום גליה שיזף

עוד מסלול חובה הוא פארק עצי הזית: עמודי אבן גבוהים, יצירה של האמן רן מורי, ובראשם צומחים עצי זית, ומולם משתרעים ההרודיון, מדבר יהודה וים המלח.

הילדים עייפו ממסלולי ההיסטוריה והארכיאולוגיה, ושבעו שחייה בבריכות וצפייה בבעלי החיים? – קחו אותם למתחמי החקלאות האורגנית של הקיבוץ, ואל החוויה הבלתי נשכחת, (מניסיון אישי עם ילדי משפחתי), של קטיף תותי קיץ שמגדלים באוויר מעל הקרקע. תוכלו לקטוף ולאכול ככל יכולתכם. תותי יולי-אוגוסט הללו מפתיעים במתיקותם, ומפתיעים בעצם הימצאותם כי ספק אם יש כמותם בשווקים ובמרכולים.

תותים של קיץ     צילום גליה שיזף

הפתעה מסוג אחר הוא כתב חידה שחיבר עבור הקיבוץ דן חמיצר. בני כל הגילים, עוברים מרמז לרמז בכל אתרי המשק, עד לגילוייה של תיבת מטמון, המזכה את מוצאיה בתעודה ושי. אפשר ורצוי לסייר עצמאית עם מפה ביד גם בין בתי הקיבוץ ושביליו הירוקים והפורחים. אפשר ברגל או באופניים שניתן לשכור. וכאשר תוקף הרעב, מסעדת המלון הקיבוצי הכשרה מציעה ארוחות חלביות ובשריות, תלוי בשעה. אגב, מלון רמת רחל על 165 חדריו הוא היחיד בירושלים המאפשר חופשה קיבוצית נינוחה ומפנקת במרחק דקות נסיעה ממרכז ירושלים. אורחי המלון יכולים להיכנס לקאנטרי החדש חינם, על בסיס מקום פנוי.

פארק עצי הזית

רוצים לדעת עוד, להתעדכן במחירים, חדרים, תאריכים וכו'? – מצלצלים 02-6702555 או נכנסים לאתר: www.ramatrachel.co.il

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.