פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

אחרי שבועות ארוכים של הפסקה, שהיו סוג של הלם קורונה ופסק זמן מלווה ביציאה של רבבות מעובדיה לחל"ת, חוזרת תעשיית המזון הישראלית לשווק חידושים והפתעות.

אספתי שמונה מן השמות הבולטים שבהם, היכולים לגוון ולרענן את סל המזונות שלנו.

משק לין. ויש גם טחינה עם ספירולינה

כל מוצר חדש של "משק לין" מעורר ציפייה וסקרנות משתי סיבות: א. גם כשמדובר בדבש, זה אף פעם לא סתם דבש אלא כזה עם טוויסט חדש. וגם אם זו טחינה, תמיד יהיה בה ערך נוסף. ב. החדשנות לא באה על חשבון הטעם, אלא להיפך. היא הופכת את הטעם של מוצר שמכירים מאז ומעולם, למפתיע, עשיר יותר וממש בלתי צפוי. כך קרה לי גם עם שתי הדוגמאות האחרונות שהגיעו אלי. צנצנת זכוכית עם טחינה בצבע ירוק זית, התגלתה כשילוב של טחינה גולמית עם ספירולינה, האצה שנחשבת לאחד ממוצרי העילית (סופר פוד), של הטבע, שתולים בה תכונות בריאותיות רבות. ויש גם טחינה אורגנית גולמית צהובה, כשאת הצבע העשיר הזה מעניקה תוספת של כורכום וקארי. שני מרכיבים בעלי איכויות בריאותיות מפורסמות.

משק לין. ויש גם דבש עם אננס חלפיניו

ואילו הדבש החדש של משק לין, מועשר באננס חלפיניו (נהדר לתבשילי דגים ולגבינות), או ג'ינג'ר ולימון (לתה או גם סתם למים חמים), פטל ושושנים (לעוגות גבינה, יוגורט, סלטי פירות ועוד). טעים כמו שזה נשמע. לצד דבש עם בוטנים וקארי. טעים כבר אמרתי? את מוצרי הבריאות האיכותיים האלה ניתן להשיג בחנות האון ליין https://www.linfarm.co.il/online-shop. הטחינה המועשרת עולה 28-32 שקלים ל-300 גרם, והדבש המועשר 19-25 שקלים ל-240 גרם.

מאיר בייגל. גריסיני בטעמים

גריסיני הוא חטיף איטלקי מלוח ואפוי שחברת מאיר בייגל הישראלית מתמחה בייצורו בגודל קטן של נגיסה. בימים אלה הוא יוצא עם חידוש מקומי שלא מוכר בעולם: טעמי זיתים, פלפלים או בצל מקומל — ועם פחות מלח בהשוואה לחטיפים אחרים בשוק. כך שאין עליו מדבקה אזהרה אדומה. גם כמות השומן במוצר הזה נמוכה, בין 8% לכ-10% שומן. כ-12 שקלים לשקית של 175 גרם.

עוד חטיף אפוי בריאותי הם הקרקרים החדשים של חברת רפאל'ס, המבוססים על שיבולת שועל בתוספת קמח חומוס מלא, או קמח שיפון מלא, קמח כוסמין מלא או קמח מחיטה מלאה. ללא תוספת סוכר, ללא חומרים משמרים וללא שמרים. 29 קלוריות ליחידה. כ-14 שקלים ל-120 גרם.

"טבע ירוק" Ener Good צילום תום חוליגנוב

Ener Good  הוא שם המותג של מרובעי אנרגיה בכשרות מהודרת, נטולי סוכר, חומרים משמרים, רכיבים מן החי או גלוטן, שמייצרת חברת "טבע ירוק", ובימים אלה יוצאים שני טעמים חדשים בסדרה, אחד בטעם קוקוס, דובדבן וחמוציות ; ואחד בטעם משמש, קוקוס, חמוציות ואוכמניות. באריזה של 300 גרם יש 12 מרובעים ומחירה 35 שקלים. ניתן להשיג ברשתות וחנויות טבע ובאתרי קניות.  

זוגלובק

גם זוגלובק ממשיכה לחדש כחלק מתעשיית המזון המקומית והיא משיקה סדרת קציצות בורגר מנתח אנטריקוט ללא גלוטן, בטעם ספייסי ספרדי, או עם פטריות יער או בטעם קלאסי.

"מיה"

בתחום הבשרים, יש חשיבות כידוע לתיבול נכון. מצאתי תערובות בשם "על האש" של יצרנית המזון הישראלית "מיה", המבוססות על תבלינים טהורים בלבד, ללא חומרים נוספים. הסדרה כוללת תבלין על האש; תבלין לקציצות; תבלין לסטייק; תבלין לקבב; גריל בשר; גריל דג וגריל עוף. כולם בכשרות מהודרת פרווה ועולים כ-7 עד כ-8 שקלים למארז.

תוצרת הגליל המערבי להזמנה אונליין. צילום אנטולי מיכאלו

ולבסוף, מי שרוצה ויכול לתמוך בתעשיית המזון הישראלית שספגה מכה רצינית, במיוחד באזורים רחוקים מהמרכז, כמו הגליל המערבי למשל, שרבים מאוד מתושביו מתפרנסים מתיירות ואבדו את מקור פרנסתם, יכול להזמין מארזים שיגיעו במשלוח עד הבית, החל בסכום של 135 שקלים. מדובר בפרלינים עבודת יד בצבעי הדגל, של השוקולטיירית ODETTE, בסדרה מיוחדת של בירה "מלכה" עם צילומים כמו של בן גוריון, הרצל וגולדה מאיר על הבקבוקים, בקרקרים של מאפיית נועלוש או קשיו קקאו של תושה בייקרי, ביינות של יקבי הבוטיק יקב שטרן, יקב כישור, יקב יפתחאל,  ועוד. לפרטים נוספים: westgalil.org.il ו-04-6015533.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.