פורסם by & קטגוריה אופנה, ביגוד ילדים, הורים, הנעלה, השקות ופתיחות, ילדים.

צילומים נעמי גולן

על השינויים המתחוללים בציבור החרדי בישראל אפשר ללמוד בשידורי החדשות, למשל דיבורים על הכנסת לימודי ליבה לרשת החינוך של בעלז, המספר הגדל של צעירים חרדים המתגייסים לגדוד "נצח יהודה", הכוונה להוריד את גיל הפטור מגיוס כדי שגברים חרדים יוכלו להצטרף לכוח העבודה – ועל הכוונה לפתוח בשנת הלימודים הבאה שתי ישיבות שלצד גמרא ילמדו בהן גם לתואר אקדמי, שמעתם? אגב, קוסמטיקאי מקצועי גילה לי באחרונה שיש בין לקוחותיו גם גברים חרדים מבני ברק.

לא פחות מרשימות  משפיעניות דתיות ברשתות החברתיות המעלות סלפי של עצמן באיפור מלא ובביגוד סופר טרנדי, עם מגדלי "בובו" צבעוניים על הראש. כמעט תמיד, ובעצם מובן כדי לא לקלקל שידוך, רק כשהן נשואות.

את המודעות האופנתית האינטנסיבית אפשר לראות גם בחתונות חרדיות, כך שלא ממש הופתעתי הבוקר כאשר בהשקה של הסניף הראשון של רשת סקופ ברחוב רבי עקיבא בני ברק, היו בין המוזמנות צעירות מקומיות בבגדים צמודים למהדרין, אמנם במכפלת ארוכה, אמנם עם "בובו" או פאה על הראש, אבל מראה שהסבתות שלהן לא תיארו לעצמן אפילו בחלומותיהן הפרועים ביותר. 

רוני אינסאז, הבעלים של הרשת הגדולה (75 סניפים) אומר חד משמעית שלקוחות המגזר הדתי מודעים מאוד לאופנה ולאיכות, קונים הרבה לשבתות, בר מצוות, חתונות וכו', ועם זאת מחפשים מחירים נוחים ומותאמים למשפחות גדולות. סקופ מספקת בדיוק את הדרישה הזו, ומתוך מודעות לזמנים המשתנים פתחה כבר כ-10 סניפים במגזר הדתי, ביניהם בירושלים, אלעד, בית-שמש, נתיבות ועכשיו כאמור חנות הדגל בני ברק. ובתוכנית לפתוח בתוך שנה עוד 5 סניפים בריכוזים חרדיים.

קצת  מהמבחר הנוצץ של סנדלים, כפכפים, נעלי כלות, נעלי סירה על עקבים גבוהים, ארנקים, תיקים ומזוודות, משקפי שמש ונעלי ספורט. תוכלו לראות בתמונות המצורפות שצילמתי שם. והמחירים, כרגיל ברשת הזו, נוחים להפתיע. זוג כפכפים שטוחים בצבעי אופנה – כתום וקפה בחלב – בחמישים שקלים. תיקים בשלושים שקלים, מזוודות במאה שקלים, ארנקי כסף בכחמישה שקלים, ילקוטי בית ספר בכארבעים שקלים. זו לא טעות. אלה המחירים.

כפי שנאמר לנו באירוע הפתיחה בשכנוע עצמי, אין סיבה לשלם עבור פריטים אופנתיים ויפים מחירים גבוהים. אז אולי כל הסנדלים והתיקים האלה לא נועדו להחזיק מעמד שנים, אבל בינינו, בין כה וכה האופנה משתנה כל שנה ואפילו כל עונה. ומי קונה היום בגדים או אביזרים שיחזיקו לנצח, כמו בדורות עברו.

שימו לב בתמונות המצורפות לנעלי הספורט בצבעי קיץ עם עקבי פלטפורמה, לסנדל הירוק עם הפרח הגדול המכסה את כל חרטומו, לאיור מגדלי אייפל על המזוודות, לסולם הצבעים הכולל תכלת וכתום, צהוב וורוד, לנצנצים ולאווירה הקלילה המתאימה כל כך ל"בין הזמנים" שכל המבחר הזה משדר.

אשר לגברים, יש עבורם קולקציה שלמה של מוקסינים באפור, חום ושחור.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.