פורסם by & קטגוריה בריאות, מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

רק אחרי שטעמתי פעם עגבנייה שנקטפה מהשיח מול עיני הבנתי את ההתלהבות של השף המתפייט אייל שני מהירק האדום הזה. חוויה קולינרית דומה עברה עלי כשבהזדמנות אחרת אכלתי סלט מהערוגה ישר לצלחת. מאז הפכתי לשפוטה של שווקי איכרים, המדלגים על שלבי התיווך למיניהם, אותם שלבים ה"מוציאים את המיץ" ואת הטעם – מפירות וירקות עד שהם מגיעים לדוכני המרכולים, או אפילו לשווקים העירוניים. אלה המיובאים מחו"ל, ואפילו אלה שמגדלים בארץ אבל שמשאיות מטלטלות בדרכים מי יודע כמה ימים.

זו הסיבה שהתלהבתי מההזדמנות להגיע ביום שישי השבוע, 9.9, לשוק האיכרים של גיל סלוקי, במשק 27 במושב גבעתי. גיל, שף מדופלם, מקפיד לייצר את התבשילים שלו מתוצרת שהוא בעצמו קוטף, וכך בטוח לגמרי שהכול טרי.

סלוקי הוא חסיד גדול, ובצדק, של החקלאות העברית. די שכחנו את האקסיומה שגבולות המדינה ייקבעו לפי המקום אליו מגיעה המחרשה – ולא די באחיזה ביטחונית. לשם כך חייבים לחזק את אלה שממשיכים לעבוד, מטפורית כמובן, עם המחרשה והמעדר, ולדאוג שהם ירוויחו סכומים הוגנים ישר מכיסנו, במקום להעשיר את המתווכחים בינם לבין הצלחת שלנו.

בשוק שייפתח מחרתיים, שישי, בשעה 8:30 ויישאר פתוח עד 14:00, ניתן יהיה לקנות לא רק פירות וירקות ישר מהמגדלים, אלא גם דבש דבורים של "מכוורת דג" ממושב לכיש, שמן זית מקיבוץ  מגל, גבינות ממחלבת חוות הבאפלו במושב ביצרון, לחמים בריאים ממאפיית EasyGrain’ מאפים ועוגות מקונדיטוריית "טעימה מפריז", וגולת הכותרת, תבשילים שגיל מבשל ממה שהוא בעצמו קוטף.

גיל סלוקי

בצילומים המצורפים רואים את סלוקי האוהב את ההגדרה שלו כ"שף של הטבע", וכמה דוגמאות מעוררות תיאבון ממה שמזומן לכם במשק שלו. ובכל מקרה כדאי להתעדכן בפרטים נוספים בטלפון: 050-6938528.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.