פורסם by & קטגוריה חידושים ופטנטים לבית, כלי בית, מזון ומסעדות, סל המזון, עיצוב, תבשילים ועוגות.

אתם רציניים? יום פסטה בינלאומי, כשאצלנו כמעט כל יום הוא יום פסטה?! – אבל עם עובדות קשה להתווכח, ויום שלישי השבוע, 25 באוקטובר, כמו כל שנה, נקבע כיום הפסטה ברחבי תבל. לא רק בארצות בהן מדובר במאכל בסיסי וכמעט לאומי כמו איטליה, או סין הטוענת שהיא המציאה את הפטנט הזה ושאצלה אכלו פסטה אלפי שנים לפני שהמאכל הבצקי הגיע לאירופה, אלא בכל אתר.

הדיאטנית הקלינית אפרת בן שץ פורשיאן, המייעצת לחלי ממן, מייסדת הרשת לאורח חיים בריא, גם מבטיחה שמדובר במאכל בריא אם אוכלים אותו נכון, יש למשל פסטה מקמח כוסמין, אפילו שעועית או אפונה. יש פסטה ללא גלוטן, יש פסטה עם ביצים, ובסך הכול כוס פסטה מכילה כ-160 קלוריות, כך שהיא לא משמינה. השילוב האולטימטי הוא עם רוטב עגבניות, והנה מתכון מקוצר ל-6 מנות:

כוס פסטה לא מבושלת. 2 מכלים שמנת לבישול 5% (אפשר גם צמחית), 3 עגבניות בינוניות מגורדות דק, שן שום כתושה, מלח ופלפל לבן.

לרוטב מבשלים כחמש דקות שום, עגבניות ותבלינים. את הפסטה מבשלים לפי ההוראות על האריזה. מערבבים ומגישים. אפשר לפזר מעל כף שטוחה של גבינת פרמזן וגם עלי בזיליקום.

פסטה ריקו. צילום נמרוד סנדרס

אפשר גם לרכוש פסטה טרייה, כמו זו שמייצרת חברת פסטה ריקו, שאינה מכילה חומרים משמרים, אבקות וצבעי מאכל. אנשי פסטה ריקו מציעים שנבשל פסטה ירוקה עם רוטב פסטו שמכינים מזוקיני. לשם כך טוחנים 2 זוקיני חתוכים לקוביות, עם הקליפה, עלי עירית, נענע, כוסברה או פטרוזיליה, 4 שיני שום, חצי כוס צנוברים קלויים על מחבת, 50 גרם פתיתי פרמז'ן, חצי כוס שמן זית, מלח ופלפל שחור לפי הטעם. ואחרי שבישלנו חבילת פסטה פוזילי טריה, מערבבים פנימה מיכל שמנת לבישול 15% ומביאים לרתיחה של 3-2 דקות. אפשר לעטר בגרידת לימון. מעדן.

עוד מתכון? חברת ישרקו מציעה לבשל פסטת טליאטלה שהבצק שלה כולל ביצים ותרד.

אחרי הבישול מערבבים אותה במחבת עם 350 גרם עגבניות שרי חצויות מטוגנות במעט שמן זית ושן שום, מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם ומפזרים מעל 35 גרם פירורי גבינת פיקורינו. אפשר להגיע עם עירית קצוצה.

הוסטס. "פסטה לעצלנים"

ועכשיו מה שהמותג הוסטס מכנה פסטה לעצלנים…

מניחים בתבנית אפייה חצי חבילת פטסה פנה, ומערבבם עם קופסת עגבניות מרוסקות, חצי מיכל שמנת לבישול 10%, 250 גרם מוצרלה או עמק מגורדת, 2 שיני שום קצוצות, כמה עלי בזיליקום קצוצים, מעט מלח ופלפל וכוס מים. אופים 10 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות. אם הפסטה לא רכה עדיין, אופים עוד 10 דקות. קניתי…

גאדג'טשופ . מחזיקי סירים בצורת פסטה פרפלוני

את חגיגת הפסטה השבוע אפשר להעצים עם כמה אביזרים מחנות הגאדג'טים התל אביבית גאדג'טשופ Gadgetshop.co.il. יש שם (ראו בתמונות) מחזיקי סיר בצורת פסטה פרפלוני (49 שקלים לזוג), קולפן שום הנראה כמו גליל של פסטה פנה (39 שקלים), סט גומיות אלסטיות בצורת פסטה, כולם מסיליקון ובאישור מכון התקנים הישראלי.

גאדג'טשופ. קולפן שום בצורת פסטה פרפלוני

ערכה שלמה של הגימיקים האלה עולה 149 שקלים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.