פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

נזר שוקולד לראש הכוסות
צילום נעמי גולן

אחרי שלמדנו לומר בלי להתבלבל גוואקמולי וטורטיה (מקסיקו), סושי וואסבי (יפן), קרפצ'יו (איטליה), טורנדו רוסיני (צרפת), בא התור של בריגדיירו. גלגלו את המילה על לשונכם כי אחרי טעימה ראשונה מהחטיף הברזילאי הזה, עולה חדש בארץ, אולי כמו הברזילאים לא תסכימו לקנח ארוחה חלבית בלעדיו.

בריגדריאה רעננה. צבעים עליזים ומראה מדליק
צילום נעמי גולן

הבריגדיירו הוא כוכב התפריט של בריגדריאה, בית הקפה שנפתח לפני שבועות אחדים ברעננה. והוא לא ההפתעה הקולינארית היחידה במקום אלא חלק משלישיה: גלידת אסאי, פרי דרום אמריקני שכמעט לא מוכר בארץ. ולחמניות טפיוקה, חומר גלם עמילני המיוצר מפקעת מיובשת של קסאווה.

שורות של בריגדיירוס במקרר הכניסה
צילום נעמי גולן

טפיוקה אגב, פירושה לחם באחת הלשונות האינדיאניות. ביבשות בהן לא גידלו חיטה, כמו אפריקה, אסיה ואמריקה הדרומית, קמח שורש הקסאווה תפקד כמקור למאפים ודייסות. מדובר בעמילן נטול גלוטן, לא מתעכל, מעודד חיידקים ידידותיים במעיים ומסייע להוריד רמת דלקתיות בגוף, כדאי לצרף אותו כתוספת בריאה לארוחה.

לחמניות קמח טפיוקה
צילום נעמי גולן

אבל אנחנו התכנסנו למען התפריט עם כל הכבוד לבריאות, וכבר בכניסה לבית הקפה החדש, שצבעיו בהירים ושמחים, לוכדות את העין שורות ארוכות של מה שנראה כפרלינים משוקולד. אלה הבריגדיירוס, שעוד נחזור אליהם. כי קודם צריך להתפעל מכוסות הקפה ששפתם מכוסה בצפיפות בנזר של פצפוצי שוקולד. כמה שזה פוטוגני, כך גם מלהיב את השוקוהוליקית שבנשמתי.

גלידת אסאי עם פירות טריים וגרנולה
צילום נעמי גולן

למדתי לאכול שם לחמניות טפיוקה בהירות עם מוצרלה, עגבניות שרי ואורגנו, ולחמניות טפיוקה עם סלמון מעושן, אבוקדו ופטרוזיליה. בניגוד ללחמניות מקמח חיטה, הן הרבה פחות ממלאות או "יושבות כבד" והוא הדין בסוגים השונים של ה"פאן", הלחם הברזילאי. אגב, לישראלים שלא מסתפקים בטעם החדשני מבחינתם של הטפיוקה, מציעה בריגדריאה גם פסטות, פיצות, טוסטים, כריכים וסלטים, אבל כאלה יש גם במקומות אחרים, ולרעננה שווה לנסוע במיוחד בשביל הפתעות החך. למשל קינוח של טפיוקה ובננה, או גלידת האסאי המוגשת בקליפת קוקוס ועליה פרוסות של פירות טריים, לצידה קערית גרנולה – מעדן אמיתי.

כתר פצפוצי שוקולד מעטר את כוסות הקפה
צילום נעמי גולן

כשאומרים ברזיל, חושבים על הקרנבל, שהסתיים לפני כמה ימים, ועל התרבות האינדיאנית העתיקה, אבל הבריגדיירו הומצא רק לפני כ-75 שנים, בזמן קמפיין בחירות (נו, מה מתאים יותר לישראל כרגע), קמפיין שבו השתתף הבריגדיר (דרגת קצונה ברמת תת גנרל), אדוארדו גומז. מנהלי הקמפיין שלו החליטו להוסיף אטרקציה לחוגי הבית שבהם כיבב, והמציאו קינוח שנתנו לו את שם דרגתו הצבאית ושהפך מייד ללהיט ענק: חלב מרוכז שמתבשל עם שוקולד בלגי במשך חצי שעה עד למרקם של ריבת חלב או טופי רך. לאחר מכן מוסיפים לו טעמים שונים, תות, פיסטוק, קוקוס, פסיפלורה ועוד, יש למעלה מעשרים תוספות. התוצאה ממכרת, ראו הוזהרתם. גם מאור הפנים של הצוות שיש אומרים שהוא אופייני לילידי ברזיל, מוסיף תבלין לתפריט.

מקרר העוגות במרכז הדלפק
צילום משה גיטליס

איפה: החרושת 54 רעננה.

כשרות: רבנות.

שעות הפתיחה:
יום א' 08:30 –  17:00

ימים ב' – ה'- 08:30 – 19:00

יום ו' – 08:00-13:30

טלפון לבירורים והזמנות: 09-8658080

חלק מהמבחר העשיר של העוגות
צילום נעמי גולן

מחירים לדוגמה:

כדור בריגדיירו – 6 שקלים. 

הבריגדיירו בטעמים – 9 שקלים.

קרם בריגדיירו בצנצנת אישית – 15 שקלים.

קערת אסאי גרנולה ופירות בקליפת קוקוס – 45 שקלים.

טפיוקה עם 4 ממולאים מלוחים ומתוקים – 25 שקלים.

לחמניית טפיוקה וגבינה ברזילאית – 35 שקלים ל-10 יחידות

טוסט טפיוקה מלוח עם מוצרלה, עגבניות שרי ואורגנו – 27 שקלים.

פרוסת עוגת גבינה עם כיסוי גויאבה או מוס שוקולד – 25 שקלים.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.