פורסם by & קטגוריה בריאות, הורים, השקות ופתיחות, ילדים, נופש, קוסמטיקה.

צילומים: יח"צ ונעמי גולן

כניצולת ה"נקודה הרעה", מלנומה בשמה הלועזי המוכר, כלומר סרטן עור, תולדת משוגות נעוריי בהם נצליתי שעות בשמש בבריכת גורדון בתל אביב, אני מעריכה שבעתיים את היוזמה המשותפת של חברת הדרמו-קוסמטיקה לה רוש-פוזה, בית החולים איכילוב והעמותה הישראלית לסרטן העור.

חוף גורדון בתל אביב וערכת מסנני הקרינה של לה רוש-פוזה

שלושת הגורמים החליטו להעמיד תחנות בדיקה לסרטן העור בישראל, בחמישה חופים מרכזיים, תל אביב, חיפה, אשדוד, הרצליה וקריית חיים, תחנות לבדיקת נמשים, נקודות, כתמים, שיזוף יתר, והפניית מי שזקוק לכך לרופאים ולבתי חולים.

זהירות, כוויית שמש. צילום לה רוש-פוזה

אתמול, ראשון, 19.6, השתתפתי בהשקת יומה הראשון של היוזמה בחוף גורדון בתל אביב במתחם של מסעדת לה לה לנד, ושמעתי את ד"ר איילת רשפון, מנהלת המרפאה לגילוי מוקדם של סרטן העור במרכז הרפואי איכילוב, את רופאת העור להבית אקרמן היועצת המדעית של לה רוש-פוזה, את ענבל כהן תובל מנכ"לית העמותה הישראלית לסרטן העור, ואת  אילן נפתלי, מנהל המותג השייך ללוריאל ישראל, מגלים עובדות מצמררות על המחלה, כמו למשל שכל שנה מאובחנים בארץ 1500 חולי מלנומה ממאירה חדשים, ובשכל חודש נפטרים בישראל 15 חולי מלנומה. 

אילן נפתלי, מנהל חטיבת הקוסמטיקה של לה רוש-פוזה בלוריאל ישראל
תחנת בדיקת נזקי שמש בחוף גורדון בתל-אביב

בחוף דדו בחיפה תפעל תחנת בדיקה כזו ב-1.7.22, בחוף הרצליה  ב-15.7.22,  בחוף הקשתות באשדוד ב-29.7.22 ובקריית חיים כחלק משיתוף הפעולה עם עמותת "שלובות" – במהלך חודש אוגוסט. 

מסנני קרינה מסדרת אנתליוס של לה רוש-פוזה

אילן נפתלי אמר שהוא מאמין כי המהלך המיוחד הזה יעלה את המודעות לסרטן העור הקטלני ויוביל לגילוי מוקדם ולהצלת חיים. ד"ר איילת רשפון שיננה את שלושה הכללים החשובים שמצדיקים פנייה מיידית להתייעצות רפואית:

כלב דלמטי מייצג הקמפיין נגד סרטן העור

1.  נגע עורי הגדל או משתנה בצורתו או צבעו במהלך הזמן. 2.  נגע עורי מדמם בקלות וכל פצע שאינו מתרפא תוך שישה שבועות. 3. נגע עורי בעל צבע לא אחיד, צורה לא סימטרית וגבולות לא סדירים, בעיקר אם מדובר בנגע חדש או משתנה.

ד"ר איילת רשפון, מנהלת המרפאה לגילוי מוקדם של סרטן העור במרכז הרפואי איכילוב
ד"ר להבית אקרמן רופאת עור והיועצת המדעית של לה רוש פוזה

ענבל כהן תובל מנכ"לית העמותה הישראלית לסרטן העור ביקשה שנזכיר, נכתוב, נדבר ונפרסם עד כמה חשיפה לשמש עלולה להיות מסוכנת. וד"ר להבית אקרמן הוסיפה שהדרך היעילה ביותר להגן על העור היא שילוב של בדיקה תקופתית סדירה אצל רופא עור, שימוש קבוע במסנן קרינה איכותי והימנעות משהייה ממושכת בשמש.

ענבל כהן תובל, מנכ"לית העמותה הישראלית לסרטן העור

כאן משתלבת בסיפור סדרת מוצרי השמש אנתליוס של לה רוש-פוזה ובמיוחד קרם ג'ל חדש לפנים עם SPF50+ נוגד קרינת UVA, UVB וגם מתאים לטווח רחב מאוד של סוגי עור: רגיש, היפו אלרגני, מעורב ואפילו שמן, כי הוא נספג מהר ולא שמנוני. 99 שקלים ל-50 מ"ל ברשתות הפארם, בתי המרקחת של קופות החולים, בתי מרקחת פרטיים ואונליין.

רמה גבוהה של הגנה מפני קרינה SPF50 -יש גם בקרם רויטליפט פילר של לוריאל פריז, כחלק מסדרת אנט אייג'ינג המכילה חומצה היאלורונית, בעל מולקולות קטנות שזעירותן המופלגת מאפשרת חדירה לעומק והשפעה אינטנסיבית על הקמטוטים והמוצקות. 110 שקלים ברשתות הפארם והשיווק.

קרמים עם מסנני קרינה ברמה גבוהה במותג רוויטליפט פילר של לוריאל פריז

ובאותו נושא, סכנות הקרינה בארצנו שטופת השמש, אומרת ד"ר גילה נלקנבאום, הדרמטולוגית של לוריאל פריז שגם אם בגיל צעיר לא רואים את הנזקים, בעשור החמישי והשישי לחיינו מופיעים קמטים, חספוסים, אובדן אלסטיות והכי גרוע, גידולים. היא ממליצה על כל מה שבעצם כולנו יודעים, כובע רחב שוליים, משקפי שמש, שרוול ארוך על יד שמאל בזמן נהיגה, מסנן קרינה ברמה גבוהה, שצריך לחדש לעתים מזומנות, לפחות אחת לשעתיים ותמיד אחרי שהייה במים, ולא לשכוח למרוח אותו גם על תינוקות החל מגיל חצי שנה.

ואם כבר מחדשים את מלאי מסנני הקרינה שבבית, רצוי מאוד לא להשתמש בתכשירים ישנים שאבדו מתוקפם, כדאי לדעת שגם רשת ללין השיקה באחרונה שלושה קרמים לגוף עם 30 SPF בכ-90 שקלים האחד.

תחנת בדיקת נגעי עור במסעדת לה לה לנד בחוף גורדון בתל אביב

בתמונות המצורפות הצטלמתי בחוף גורדון במתחם מסעדת לה לה לנד וצילמתי את אילן נפתלי, ד"ר להבית אקרמן, ענבל כהן תובל, הכלב הדלמטי שהוא חלק מקמפיין המודעות לסרטן העור ותכשירי סדרת אנתליוס של לה רוש-פוזה ומסנני הקרינה של רויטליפט פילר

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.