פורסם by & קטגוריה חגים, מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

חידה: מה זה אגוזי קשיו, כורכום, פרחי מוסקט, אבקת עגבניות, מלח, סוכר, צ'ילי, שום, כוסברה, זנגביל, שום, חילבה, כמון, הל ירוק, קינמון, פלפל שחור עלי דפנה, אגוז מוסקט  ציפורני כרויה תרבותית מעורבבים יחד לאבקה אחת? – אל תתאמצו לנחש, אלא אם עשיתם את הטיול הגדול אחרי צבא במזרח הרחוק: כל המרכיבים האלה ביחד הם תבלין הודי אסלי.

מהרג'ה: תבשיל הודי צמחי

אחד המאפיינים המובהקים של החך ההודי הוא ערבוב של מקסימום טעמים ותבלינים. את מה שבמערב, וגם במזרח התיכון, מחלקים בנפרד למאכלים מתוקים או מלוחים, מנות עיקריות או קינוחים. קשה לדמיין אם לא טועמים בפועל, איך מרגיש זנגביל עם הל, קינמון עם מלח או אגוזים עם כוסברה. וכדי להרגיש ממש את הקולינריה האקזוטית הזו, צריך להוסיף גם לכל אלה קרם קוקוס…

חלק ממבחר התבלינים ההודים של חברת SUNANA שמהרג'ה מייבאים

ערב שבועות, כשמחפשים מתכונים חלביים לחג, או לפחות מנות פרווה לא בשריות, האופציה ההודית אטרקטיבית במיוחד. ובימים אלה גם קל לבצע אותה במטבח הפרטי שלנו. חברה הממוקמת באשדוד, מהרג'ה, מייבאת את תערובות התבלינים האלה בכשרות בית יוסף, ובמחירים נגישים. כ-15 עד כ-19 שקלים לשקיות של 50 גרם.

לרוב התבלינים ההוגים מוביפים קרם קוקוס

קיבלתי להתנסות חמש תערובות שונות, באטר צ'יקן (שהשם חמאה לא יטעה, מיצרים את זה מאגוזים), ציקן טנדורי, ציקן טיקה, פניר באטר ופניר טיקה. כמה חריפות מאוד, אחרות לא חריפות, ועם קרם קוקוס הופכים אותן לממרח חלק, שכאשר מורחים על טופו, או כל חומר גלם אחר, זוכים לחוויית טעמים מפתיעה, ולרבים מאיתנו חדשה לגמרי.

מאחר שהחג צמוד השנה לשבת, אפשר למרוח את הממרחים האלה גם על עוף למשל, ואין סיכוי שבני הבית יגידו: אוף, עוד פעם עוף. כי כאמור הטעם לגמרי מפתיע.

חברת מהרג'ה מציעה גם ממתק הודי בשם soan papdi שהזכיר לי במידת מה חלווה, אבל ממש לא זו המוכרת לנו. ואיפה משיגים את כל הטוב הזה? בחנויות הודיות ואסייתיות או באתר www.maharaja.co.il.

כדי לשכנע את המהססים במהירות שבה ניתן להשיג מנה עיקרית, הנה מתכון:

מורחים מיונז על 250 גרם קוביות עוף (או טופו) וממתינים 20 דקות. בינתיים מערבבים שקית של באטר צ'יקן עם חצי כוס קרם קוקוס. מחממים במחבת 2 כפיות שמן, ומבשלים 150 גרם עגבניות מרוסקות שתי דקות, ואז מוסיפים למחבת את תערובת התבלין וקרם הקוקוס לעוד שתי דקות בישול על אש נמוכה. עכשיו מוסיפים את קוביות העוף או הטופו, וכוס מים פושרים, ומבשלים כ-6 דקות. וזהו, המנה מוכנה!

Vgarden משמשו. צילום סל פרו 360

כשחיפשתי עוד חידושים לארוחת החג, הגעתי גם לסלמי ולפסטרמה הטבעוניים והכשרים העשויים חלבוני חיטה ואפונה, של חברת Vgarden. גם זו הפתעה קולינרית מעניינת. מפלאי מדע המזון. הנקניקים האלה לא מכילים סויה, דלים בפחמימות, עשירים בחלבון, ואינם מהונדסים גנטית. וכאמור לגמרי צמחיים ופרווה. ניתן להשיגם בחנויות טבע ורשתות שיווק נבחרות בכ-20 עד כ-23 שקלים לאריזה של 160 גרם.

פסטה ריקו. צילום אסף אמברם

קשה לדמיין ארוחת שבועות, או ארוחה בכלל, בלי מוצרי בצק. נתחיל בחברת פסטה ריקו, המשיקה בימים אלה כדורי בצק קפואים, שצריך להפשיר, להעביר עליהם מערוך, ויש לכם בסיס מהיר לפיצות. הם עשויים על טהרת קמח דורום ונמכרים באריזה של 3 כדורים במשקל 750 גרם בכ-29 שקלים. כשרות פרווה מהדרין של רבנות בית דגן ובית יוסף. ניתן להשיג ברשתות המזון הנבחרות ברחבי הארץ ובאתר חברת פסטה ריקו:

פסטה ברילה

פסטה חדשה יש גם לחברת ברילה בשם מפלדינה, הנקראת על שם הנסיכה מפאלדה מסאבויה, אחותו של מי שהיה מלך איטליה האחרון, אומברטו השני. יש לה סלסול בקצוות המורגש היטב גם לאחר בישול, ומרקם השומר על נגיסותו אם מבשלים נכון: 9 דקות ולא דקה יותר. כדי להגיע לדרגת אל דנטה מושלמת, מציעים בברילה לבשל את הדקה האחרונה עם הרוטב. כ-13 עד כ-16 שקלים, ל-500 גרם. כשרות בד"צ אגודת ישראל.

פופ: חטיף בצל ושמנת

אפשר לצ'פר את הילדים בחג בחטיף השמנת והבצל פוף העשוי מתפוחי אדמה, כ-4 שקלים לשקית, ולצ'פר את כל בני הבית במאפי הגבינה של חברת "מוצרי איכות אמריקאים", עם בלינצ'ס גבינה קפואים, במארז של 5 יחידות שניתן להעביר ישר מן המקפיא למחבת, לחימום של 8 דקות. כשרות בעלז, חלב ישראל. כ-18 שקלים למארז.

חברת "מוצרי איכות אמריקאים": בלינמ'ס

ואחרננה חביבה כמובן, עוגת הגבינה. הפעם ממליצה על עוגת טירמיסו עם גבינת מסקרפונה – ללא גלוטן, של רשת קפה ביגה, שניתן להשיג בצורה מרובעת או כפס מלבני. לא מרגישים בטעמה שהיא ללא גלוטן. 64-140 שקלים, תלוי בגודל.

רשת קפה ביגה. עוגת טירמיסו ללא גלוטן. צילום אבי ולדמן

יש ברשת קפה ביגה גם עוגת גבינה אוריאו ללא גלוטן, ב-180 שקלים, ועוגת גבינה פירורים ללא סוכר ב-65 שקלים. כשרות בד"צ בית יוסף.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.