פורסם by & קטגוריה מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

אחת הבשורות הקולינריות המשמעותיות בעיני, ולדעתי בעיני רוב תושבי ישראל, שהם צרכני עוף מהגדולים בעולם, הייתה ההופעה במרכולים של האריזות החדשות של חברת "עוף טוב" עם הסימון התזונתי הירוק. החברה מתפארת בצדק בעובדה שהיא הראשונה בתחום העופות הטריים שזכתה בארץ בסימון הירוק, וזאת הודות לשלוש תכונות: א. פחות מ-300 מ"ג נתרן ל-100 גרם. ב. עופות שגודלו ללא אנטיביוטיקה. ג. אריזות חדשניות מיריעות עמידות המונעות מגע פיזי עם מזהמים מבחוץ ומגשיות סופגות נוזלים ובכך תורמות לטריות המוצר.

המארזים החדשים כוללים כרעיים, חזה חצוי, שניצל, שוקיים, פילה, שווארמה פרגית, סטייק פרגית ועוד, כולם כאמור מעוף טרי שגדל ללא אנטיביוטיקה.

את ההישג של הפחתת הנתרן משיגים בחברה על ידי שטיפת העופות אחרי הכשרתם. ובמקום טיפול אנטיביוטי מתבסס גידולם על תזונה צמחית מאוזנת ומועשרת במרכיבים פרוביוטיים ופרהביוטיים, לולים מרווחים, סביבה נקייה וליווי צמוד של וטרינרים. חשוב גם התהליך הרציף, כלומר שהעוף הגדל בעמק הירדן (החברה שייכת למשקי עמק הירדן ועמק המעיינות), מגיע למפעל הממוקם גם הוא בעמק, וכל תהליך הכנתו נעשה במקום, כהוא נכנס להקפאה מייד לאחר ההכנה. כך נוצרת אינטגרציה חקלאית משלב הזנת העופות וגידולם עד שלב אריזתם.

עוף טוב. שוקיים בשזיפים, יין אדום ורוטב דבש ושום. צילום נעמי גולן

ועכשיו לתכלס: הכנת המנות בבית. אפשר להיעזר בחוברת מצולמת שהפיקה החברה עם מתכונים מקסימים כמו כרעי עוף צלויים עם חצילים, שוקיים בסגנון מרוקאי עם ארטישוק, עוף שלם ממולא בתפוז, כרעיים ברוטב פטריות, ערמונים  ובצלצלים, פרגיות ביין בציפוי פיצוחים ועוד. ואפשר להיכנס לאתר החברה לעוד רעיונות (WWW.OFTOV.CO.IL).

אני החלטתי לשחזר בבית מתכון שלמדתי מאמה של אחת מחברות ילדותי, וזכור לי כמעדן מעלף. הוא גם קל לביצוע, ההצלחה שלו מובטחת, ומי שאוהבים עוף בטעם מתקתק, יתלהבו ויתבשמו במיוחד. אגב, למרות השימוש ביין, אין חשש – בזמן הבישול מתאדה לגמרי האלכוהול ומה שנשאר הוא טעם מעודן וממכר של ריבת ענבים.

צילום נעמי גולן

וכך עושים:

קוצצים בצל גדול ומפזרים בתחתית הסיר עם 2 כפות מלאות שמן זית ומטגנים עד שהבצל מזהיב.

מניחים על הבצל תוכן של אריזת שוקי עוף טוב עם הסימון הירוק. בערך 10-13 שוקיים.

מפזרים על השוקיים כ-300 אן 400 גרם שזיפים מיובשים.

יוצקים לתוך הסיר חצי בקבוק של רוטב שום ודבש של חברת נפטון, שניתן למצוא במרכולים וברשתות. הרוטב הזה מכיל גם מלח ורוטב עגבניות.

רוטב נפטון. שום ודבש, מלח ועגבניות
צילום אייל קרן

יוצקים פנימה, וזה הסוד העיקרי, בקבוק שלם של יין אדום. לא יין קידוש ולא יין שהתיישן במקרר, אלא יין באיכות טובה עד כמה שאפשר.

מרתיחים על אש גבוהה וכאשר הנוזלים מבעבעים, מערבבים פנימה שתי כפות גדושות של אבקת מרק עוף. מרתיחים שוב ואז מקטינים את האש ומבשלים כשעה. מעדן כבר אמרתי?

את הרוטב של התבשיל אפשר לערבב עם תפוחי אדמה צלויים או בטטות מבושלות כתוספת למנה.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.