פורסם by & קטגוריה בריאות, לא מתויג, מזון ומסעדות, סל המזון.

אחרי ההשבתה הממושכת של חלקים נכבדים מהתעשייה בישראל באשמת הקורונה, יוצאים עכשיו לשוק מוצרי מזון חדשים, המוכיחים כי היצרנים מעודכנים בטרנדים החשובים לציבור עם דגש בריאותי עד כמה שאפשר. וכך חברת הענק מיה, ממישור אדומים, המייצרת ומשווקת כ-400 מוצרים, מציגה עכשיו חדשנות בעולם השמנים עם שמן שקדים מזוכך, שטעמו עדין והוא מצויד לראשונה בתו הירוק. יש לו טעם עדין מאוד, והוא מתאים ביותר לטיגון בטמפרטורה גבוהה, ועשיר באומגה 9 ובוויטמין  E.

כף שמן שקדים מכילה כ- 5 מ"ג של נוגד החמצון ויטמין E, כשהכמות היומית המומלצת לנשים היא כ-8 מ"ג. את שמן השקדים הכרתי במכוני ספא כי משתמשים בו לעיסוי, וגם בתכשירים קוסמטיים, אבל מסתבר בצורתו המזוככת שאליה התוודעתי באחרונה הוא מעולה גם בסלטים, תבשילים וטיגונים. אחת הסיבות ההופכות שמן כזה למתאים לטיגון היא טמפרטורת העישון שלו. באופן כללי מדובר בטמפרטורה בה מתרחשים תהליכי פירוק בשמן, שהופכים אותו לפחות בריאותי. טמפרטורה של טיגון עמוק היא לרוב 170 מעלות צלזיוס אבל טמפרטורת העישון של שמן השקדים היא 216 מעלות צלזיוס בממוצע כך שהוא לגמרי לא מתפרק בטיגון. המחיר המומלץ לצרכן של מיה הוא כ-20 עד כ-25 שקלים לבקבוק של 750 מ"ל שמן שקדים.    
 
מיה. שמן שקדים מזוקק לבישול וטיגון. לראשונה בארץ עם הסימון הירוק

דוגמה נוספת לכך שהמודעות לתפקידו של המזון בהגנה על הבריאות, והמספר הגדל של הישראלים העוברים לצמחונות ואפילו לטבעונות, היא חברת מוצרי החשמל TEKA שכדי לקדם את מכירת מוצריה, מפרסמת באמצעות מחלקת התזונה שלה מתכונים לירקות וטופו צלוי במטבל חמאת בוטנים וצ'ילי, וקרפצ'יו סלק ואבוקדו עם מיונז זיתים טבעוני, בידיעה שהדבר יתרום למוניטין שלה.

קרפצ'יו סלק ואבוקדו. צילום חברת TEKA שמפרסמת את המתכון

מהלך מעניין המשלב ירקות בתוצרת יזמה גם חברת מאמא עוף שבשיתוף פעולה עם סנפרוסט השיקה סדרת ארוחות להקפצה, מוכנות בתוך עשר דקות ללא צורך בהפשרה מוקדמה, המכילות נתחי חזה עוף וירקות. מעניין לא פחות לגלות שהמזון באריזות האלה לא מתובל, ואת התיבול אמור להוסיף לפי טעמו וצרכיו מי שמקפיץ אותם. כך אפשר להבטיח אם רוצים שיהיו פחות מלח ופחות תבלינים אחרים בכל מנה. לעומת זו מבטיחים המשווקים שאין באריזות האלה יותר מאחוז אחד שומן, ויותר ממקסימום 405 קלוריות. בשלב הראשון יש 3 סוגי ארוחות: נתחי חזה עוף עם שעועית ירוקה, גזר, קולורבי, בצל סגול ופלפל. נתחי חזה עוף עם שעועית ירוקה, ברוקולי, אפונת גינה ובצל ירוק, ונתחי חזה עוף עם פסטה, גזר, ברוקולי, אפונה וגמבה אדומה.

שיתוף פעולה של מאמא עוף וסנפרוסט

והנה מהלך בריאותי של חברת עוף טוב: נקניקיות במליחות עדינה, מופחתות נתרן ושומן, שהן היחידות כרגע בשוק הישראלי ללא סימון אדום. ע-15 שקלים ל-360 גרם.

עוף טוב. נקניקיות ללא סימון אדום

ואם הזכרתי נתרן, בשנים האחרונות נחשפנו לשורה של מוצרי מלח שונים, שהפכו אותנו לאניני טעם גם בתחום הזה. חברת מלח הארץ למשל, משווקת מלח ים דק, מלח ים גס, מלח הימלאיה, מלח מועשר ביוד, מלח מופחת נתרן ובימים אלה יש לה מהלך חדש: מלח אטלנטי בצנצנת של 800  גרם (כ-17 עד כ-19 שקלים). אנשי מלח ים מספרים שהמלח האטלנטי נאסף ישירות מקרקעית הים, אינו מכיל תוספים, צבעו אפור בהיר, והוא ולא עובר כל תהליכי עיבוד פרט לייבוש בשמש ולכן מכיל כמויות יוד ומגנזיום מקסימליות. הוא ידוע כמוצר פרימיום המועדף על שפים וטבחים בכל העולם.

מלח הארץ. מלח ים אטלנטי טבעי

מילה טובה נוספת על החברה הוותיקה הזו הקיימת בארץ מאז 1922: בבריכות המלח שלה באילת ועתלית היא הקימה לטובת שימור והגנה על עופות המים, מצפורים ואיים מלאכותיים המהווים אזורי קינון בטוחים וגם תומכת במחקרים ובמעקב באמצעות טיבוע ומעקב באזורי הקינון.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.