פורסם by & קטגוריה חגים, מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

אם אתם אלה שמארחים בליל הסדר ועסוקים בתכנון הארוחה, כדאי להכיר מוצרים חדשים כשרים לפסח שעושים את החיים במטבח קלים יותר לקראת החג. הנה כמה שנתקלתי בהם באחרונה:

א. תערובת קניידלך של המותג "מאסטר שף". לא רק שהיא מצוידת בכשרות לחג של רבנות ירושלים, היא גם ללא מדבקות אדומות. שזה בכלל צל"ש. והכמות ב-2 השקיות מספיקה ל-30 יחידות. המחיר: 12.50 שקלים.

ב. פסטה ללא גלוטן בכשרות בד"ץ בית יוסף לאוכלי קטניות, היא התרומה של המותג האיטלקי ברילה להעשרת ההיצע הקולינרי בפסח. הפסטה עשויה מקמח תירס לבן וצהוב וקמח אורז, בשלוש צורות, לזניה, פנה ופוזילי. זו האחרונה היא פסטה בצורת בורג, שקולטת טוב במיוחד רטבים. כ-17 עד כ-19 שקלים ל-400 גרם.

ג. ואיך פסטה בלי רוטב עגבניות?- אז המותג ברילה השיק סדרה של רטבי עגבניות טריות שגם היא כשרה לפסח בכשרות משולש K, בארבעה טעמים: פומדורו, נפוליטנה, בזיליקום ובסיס לבולונז. הרטבים משווקים בצנצנות זכוכית של 400 גרם, ומכילים בנוסף לעגבניות גם ירקות שורש כמו גזר ושום, וירקות תבלין כמו פטרוזיליה. צריך רק להוסיף להם בשר טחון – ויש.כ-15 עד כ-10 שקלים.

ד. מיץ רימונים. סוג של חיבור טעים בין סוכות לפסח. ויש גם הגיון מסורתי. הרי יוצאי מצרים ישבו בסוכות במדבר סיני. אז כבודו של היין, שהוא מצווה, במקומו מונח, אבל אפשר להוסיף לליווי המנות גם את טעם הרימון, שמייצרת חברת פרימור, הן בשתייה והן בבישול. 21.50-26.50 לבקבוק של ליטר.

אפשר לא רק לשתות אלא גם להשתמש באפיה. למשל מתכון הסלמון הבא לאוכלי קטניות. אגב, אלו שאינם אוכלים קטניות בפסח, יכולים לוותר על רוטב הסויה ולהסתפק במלח ופלפל: מחממים תנור ל-190 מעלות ומרפדים תבנית בנייר אפייה. מניחים נתח פילה סלמון ומתבלים במלח ופלפל. בסיר קטן מערבבים שתי כפות מיץ רימונים, כף דבש ושתי כפות רוטב סויה. מוסיפים מעט חומץ בלסמי ומבשלים עד שמסמיך מעט. מברישים את הזיגוג על פילה הסלמון ואופים למשך 12-15 דקות עד שהסלמון מבושל, מגישים חם, מעוטר בפטרוזיליה קצוצה.

מצות הן עיקר מצוות החג. ולגביהן לא אציע חידושים, אלא את העצות לאכילה נכונה של הדיאטנית הקלינית תמר ידין, היועצת לחברת הרבלייף, במיוחד למי שיש בעיות עיכול.

הוסיפו לכל אכילת מצה הרבה ירקות טריים ומבושלים אך לא מטוגנים. בכל הזמנות הקדימו אכילת ירקות לאכילת מצה, כי גם הסדר הזה חשוב. זכרו שבכל מצה יש כ-150 קלוריות. אז לא להגזים באכילת מצות. ועדיפות מצות מחיטה מלאה. הפרידו שתיה מאכילה ואל תשכחו לשתות כ-10 כוסות לפחות ביום לנשים, ו-12 לגברים. היזהרו ממשקאות מוגזים וממותקים והרבו בטיולים הכרוכים גם בהליכה, לא רק בנסיעה.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.