פורסם by & קטגוריה הורים, הצגות וסרטים, חגים, ילדים, לא מתויג, תערוכות.

פרויקט פורים לא מתחיל וגם לא נגמר בקניית תחפושות, כפי שמזכירים לנו בצדק מומחי מכון התקנים הישראלי, אלא בעדכון כללי הזהירות והבטיחות. למשל, שאין בתחפושות חומרים דליקים כמו צמר גפן, נוצות טבעיות ויריעות מפלסטיק. בדיקה נוספת קשורה לנוחות הלבישה והתנועה בתוך התחפושת. וכשמדובר בתינוקות ופעוטות – שלא יהיו חלקים קטנים וחוטים פרומים.

תחפושת לוחמי האש זוכה לפופלאריות גדולה בפורים השנה. eBay

תחפושת לוחמי האש זוכה לפופלאריות גדולה בפורים השנה. eBay

במסכות, ממשיכים אנשי מכון התקנים בעדכון החיוני שלהם, חייבים להיות פתחי אוורור וגודל מותאם לפנים של הילד.

יש ילדים שרגישים לריחות שונים, לכן תנו להם למדוד את התחפושת לפני הקנייה, לבדוק שהריח הנודף ממנה לא גורם להם כאב ראש או סחרחורת. מאותה סיבה כדאי לשלוח תחפושות לניקוי יבש לפני פורים. לא לכבס בבית כי כביסה רגילה עלולה להפחית את עמידותן באש. ושוב מאותה סיבה, היזהרו עם התרסיסים שהם גם דליקים מאוד. סכנה מוכרת בכל שנה כשמתקרב פורים הם צעצועים דמויי כלי נשק, פיקות וקפצונים. אמנם רובם אסורים לשיווק, אבל בכל זאת הם קל למצוא אותם בדוכני השווקים, ויש הורים ששוכחים את ההזהרות או נכנעים להפצרות הילדים. קפצוני נייר או פיקות המופעלים באקדח צעצוע, אסור להפעיל באבנים, או לשמור בכיסים, מחשש להתפוצצות. וכמובן שאסור לכוון לעבר אוזניים או עיניים של ילדים אחרים. חשוב שעל אריזתם ייראו בבירור שם היצרן והיבואן.

גם רעשנים צריך לבדוק לפני הקנייה. שהם שלמים ולא סדוקים, שאין בהם רכיבים קטנים שתינוקות עלולים לבלוע.

איפור הוא חלק מרוב התחפושות, אז תאפרו את הילדים בתכשירים שיש עליהם רישיון משרד הבריאות.

eBay. הנסיכה סופיה. כ-76 שקלים

eBay. הנסיכה סופיה. כ-76 שקלים

המלצות מסוג אחר יש לאלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של אתר eBay בישראל. גולדברג מדגיש שנשארו רק שבועיים עד פורים, וזו הישורת האחרונה להזמנת תחפושות באינטרנט שיגיעו בזמן (טווח המשלוח הוא 10-14 ימי עסקים).

ל-eBay יש רשימה של המלצות גולשים של מוכרים מצטיינים בתחומי אופן הרכישה, התשלום, קלות ההחזרה ומועד קבלת המוצר. כדאי להתחשב בה כשמזמינים.

בקניות אונליין, ולא משנה מאיזה אתר, צריך לקרוא בעיון את תיאור התחפושת, איזה אביזרים היא כוללת והאם יש "תכנית הגנת הקונה" המבטיחה לקונים החזר כספי אם יש תקלה.   ואל תזמינו לפני שאתם מבצעים מדידה של הילד בסנטימטרים ואינצ'ים ומשווים לטבלת המידות באתר.

שילב. כ-70 שקלים מחיר מצבע לפורים

שילב. כ-70 שקלים מחיר מצבע לפורים

בתחפושת לתינוקות, יש לדעתי לתת עדיפות לרשתות מקומיות המתמחות בבגדי תינוקות כמו שילב, שמציעה תחפושות של דבורה, פרה, כלבלב, זברה ועוד, מכותנה מלאה, בגזרה נוחה, מגיל אפס ועד שנה וחצי, במחיר מיוחד לפורים של כ-70 שקלים.

"הנסיך הקטן". סט אביזרי סמי הכבאי

"הנסיך הקטן". סט אביזרי סמי הכבאי

רשת "הנסיך הקטן", מייבאת עכשיו לפעוטות לתחפושת של סמי הכבאי, דמות אהובה במיוחד על ילדים רבים, סט אביזרים לגילאי 3-6. הוא כולל את הווסט הכחול של סמי, פנס, גרזן חילוץ, מכשיר קשר וחגורת נשיאה. כ-170 שקלים. הסט יכול לדעתי להיות תחליף לרכישת התחפושת המלאה.

מוזיאון נחום גוטמן. סדנת מגילת אסתר על פי לוין קיפניס ואיורי גוטמן

מוזיאון נחום גוטמן. סדנת מגילת אסתר על פי לוין קיפניס ואיורי גוטמן

אחרי שסיימנו את פרויקט תחפושות הצאצאים – לאן הולכים איתם בחג לפני או אחרי קריאת המגילה, חלוקת משלוחי המנות וסעודת פורים?

במוזיאון נחום גוטמן לאמנות יתקיימו בימים ראשון ושני (פורים ושושן פורים), בשעות 11:00 -13:00 סדנה להכנת ספרון מאויר של סיפור המגילה, בעקבות השיר של לוין קיפניס "אני פורים" אותו אייר גוטמן בשנות ה-30 של המאה שעברה, וסדנה להכנת מסכות. 50 שקלים לילד ו-15 למלווה מבוגר. חייבים הרשמה מראש דרך אתר המוזיאון.

פסטיבל ירון של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער.

פסטיבל ירון של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער. ההצגה "מולאן". הבכורה בפורים. צילום בולוטין

תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער ממשיך במסורת פסטיבל ירון הפורימי, ע"ש הצנחן ירון ירושלמי. בפסטיבל, שיתקיים בפורים במשך 3 ימים במוזיאון ת"א לאמנות (12-13 במרץ), יועלו 19 הצגות לילדים מבית היוצר של התיאטרון, בתוכן שלוש בכורות: "פרצוף חמוץ" (לגילאי 4-9), "טרופותי" (לגילאי 3-6), ו"מולאן" (לגילאי 6-12).

אחרי או לפני ההצגות, יעמדו לרשות הבאים מתחמי יצירה, דוכני משחקים וכל תערוכות האמנות במוזיאון, ללא תשלום נוסף. לפעוטות יוקם במיוחד מתחם פשוש, ולגילאי שנה עד שנתיים וחצי יעלו מופעים מותאמים של 'צוציקים', 'תיאטרון פצפון' וההצגה האורחת 'בלונים'. מחירי ההצגות: 40-90 שקלים. פרטים נוספים באתר www.porat-theater.co.il  .

פסטיבל ירון בתיאטרון אורנה פורת. בכורה בפורים של ההצגה "פרצוף חמוץ". צילום יוסי צבקר

פסטיבל ירון בתיאטרון אורנה פורת. בכורה בפורים של ההצגה "פרצוף חמוץ". צילום יוסי צבקר

עוד רעיון לבלות עם הילדים בפורים, מציע מוזיאון ישראל: תערוכת רעשנים של האמן והמעצב התעשייתי יעקב קאופמן באגף לאמנות ותרבות יהודית. בעקבות ביקור בשוק הפשפשים של אמסטרדם, שם ראה רעשן מבקבוק, יצר קאופמן 150 רעשנים מחומרים ממוחזרים מפתיעים ומשעשעים. יש בתערוכה גם אפליקציה המלמדת מבקרים להרכיב רעשנים, ובאגף הנוער של המוזיאון יכינו ילדים בעצמם רעשנים מחומרים ממוחזרים.

מוזיאון ישראל בירושלים. תערוכת "רעשנים רועשים" של יעקב קופמן וסדנת רעשנים באגף הנוער,

מוזיאון ישראל בירושלים. תערוכת "רעשנים רועשים" של יעקב קופמן וסדנת רעשנים באגף הנוער

לדברי אוצרת התערוכה, במאות עברו התנגדו רבנים לרעשנים כי חששו שהרעש יפריע לקהל לשמוע את הקריאה במגילה ולמרות זאת השתרש מנהג ההרעשה והיה לחלק בלתי נפרד מחג הפורים. פרטים נוספים על פעילות פורים במוזיאון ניתן לקבל באתר http://www.imj.org.il/.

 

 

 

 

 

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.