פורסם by & קטגוריה בריאות, מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

שערוריית עליית מחירי המזון והמרד הצרכני באוסם, מיקדו את תשומת הלב של כל אמצעי התקשורת ותקשורת ההמונים במוצרים ותיקים ומוכרים, אבל בואו נתמקד היום בחידושים בתחום. יש ביניהם מעניינים במיוחד.

פסטה ריקו. ערכת פיצות . צילום אימאג'ארט

מחר למשל, 7 בפברואר, הוא יום הפיצה הבינלאומי ולכבודו השיקה חברת "פסטה ריקו" המתמחה בפסטות טריות, ערכה הכוללת 4-8 כדורי בצק פיצה להתפחה מהירה ובקבוק רוטב עגבניות, יבוא מאיטליה כשר פרווה למהדרין.

במחיר הנע בין כ-45 עד כ-61 שקלים, אפשר להכין כך בבית פיצות משפחתיות שלמות בכ-7 עד כ-10 שקלים, הכי זול לדעתי בארץ. אז נכון שצריך להקדיש זמן להתפחה ולאפייה ולציפוי, ובכל זאת, יש את היתרונות הברורים של בצק טרי שמאפשר פיצה ללא חומרים משמרים ואבקות. את הערכה  מזמינים באתר של פסטה ריקו והיא מגיעה במשלוח הביתה בצידנית רב פעמית. חידוש שגם עונה לבלוטות הטעם, וגם למגבלות הכיס.

UNIQUE מבית חברת "מייסטר". צילום אנטולי קריניצקי

התלהבתי גם מהחידושים של מותג UNIQUE מבית חברת "מייסטר": "מחית פיסטוק 100%" ו"קרם בייגלה מלוח". הראשון הוא סוג של קרם נוזלי ירקרק עם טעם עדין של פיסטוקים שמשנה לטובה עוגיות שאופים בבית וקינוחים למיניהם. השני הוא שיחוק אדיר. מוסיפים אותו לקינוחים, גלידות, יוגורטים, וגם לבצק של עוגות, ומקבלים שדרוגים מפתיעים של בייגלה מלוחים בתוך המעדנים המתוקים. לא זול, אבל שווה. מחית הפיסטוק -39 שקלים ל-450 גרם. קרם הבייגלה – 72 שקלים ל-300 גרם. אגב, די להוסיף  כפיות בודדות כדי להשיג טעמים חדשים בגלידה, במאפה או בדגני בוקר עם יוגורט. כשרות פרווה. ניתן להשיג ברשתות וחנויות המתמחות במוצרי אפייה או באתר של myster-shop.co.il

צילום אייל גרניט

והנה משהו חדש לרגישים לגלוטן ולחסידי מזון בריאות: "פוניו", דגן אורגני נטול גלוטן שמשיקה חברת "תבואות". מבשלים את הגרגרים כ-20 דקות במים רותחים, וזה מוכן. ניתן להוסיף למרק, לאכול כדייסה, או לאפות ממנו לחם. הנטורופתית יערה כהן איכילוב אומרת שהפוניו מכיל חלבון איכותי, סיבים תזונתיים וברזל ועשיר בוויטמינים מקבוצת B. כ-20 שקלים ל-500 גרם, ברשתות השיווק ובתי טבע.

תבואות. תבשיל פוניו לפי מתכון אל אריקה לוי. צילום אקסלס

המתכונאית אריקה לוי מציעה לערבב כוס פוניו מבושל עם כוס מים וכוס חלב קוקוס, לערבב פנימה חצי כוס בצל קצוץ דק, 3 שיני שום כתושות, חצי כפית עלי אורגנו או טימין מיובשים, חצי כפית ג'ינג'ר מיובש, חצי כפית מלח וחצי כפית פלפל שחור, ולפני ההגשה לעטר בקוביות גבינה מלוחה, זיתים, עלי פטרוזיליה, כוסברה, פרוסות שקדים, חצאי עגבניות שרי וקוביות גמבה.

נפטון. צילום נעמי גולן

נמשיך בחידושים עם חברת "נפטון", שהשיקה מיונז ללא ביצים. החברה מבטיחה להשיק בקרוב גם מיונז טבעוני כזה עם כורכום בטעם פיקנטי. כ-16 עד כ-20 שקלים ל-250 גרם.  חברה צמחונית-טבעונית שגייסתי כנסיינית התפעלה קשות והצהירה שמדובר "פשוט בהישג".

נפטון. חטיפם הודים. צילום נעמי גולן

נפטון, שמתמחה מזמן בקידום המטבח ההודי באמצעות יבוא של תבלינים כמו גראם מסאלה, צ'טני מנגו, טנדורי ועוד, הדהימה אותי באחרונה בעוד חידוש: חטיפים הודיים. הם עשויים מקמח עדשים בגודל ביס שצריך לטגן קצרצרות ולקבל הפתעת חך בלתי צפויה. מדובר ב"פאני פורי", עיגולי בצק שהטיגון מתפיח ואז ניתן למלא אותם במליות לבחירה (כ-16 שקלים ל-140 גרם). פאפאד, ופאפד כמון, חטיפים עגולים שבהודו מוגשים בפתיחת ארוחות (כ-16 שקלים ל-200 גרם).

צילום נעמי גולן

אחרונה חביבה "טחינת הר כנען", שעד לפני כשבוע שמשה רק חומוסיות ומסעדות ולפני כשבוע הגיעה לרשתות כמו יינות ביתן, מגה, ויקטורי ועוד. אז כן, טעמתי, והיא עולה על הטחינות התעשייתיות שרכשתי ברשתות עד כה. כ-15 שקלים לאריזת חצי קילוגרם.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.