פורסם by & קטגוריה בריאות, חגים, טיפוח, מזון ומסעדות, סל המזון, קוסמטיקה, תבשילים ועוגות.

אגרומשוב. תחרות רימונים

היבול החדש של הרימונים כבר מקשט את השווקים ודוכני המרכולים בארגמן מרהיב. גם התנ"ך לא נשאר אדיש ליופיים ובשיר השירים נאמר-"כפלח הרימון רקתך". תכונה נוספת שזכתה לתשומת לב, הפעם במשנה, מסכת ברכות, הוא המספר הגבוה של גרגירי הרימון. ושם נאמר שאפילו הריקנים שבבני ישראל, אולי בימינו נקרא להם חילונים, עדיין "…מלאים מצוות כרימון". ובסעודת ראש השנה אנחנו מברכים שנהייה בעצמנו מלאים מצוות כרימון.

זן עכו הזוכה בתחרות באגרו משוב

על ההצדעה לפרי המופלא המבשיל לקראת חגי תשרי אפשר היה ללמוד בתערוכת אגרומשוב שנערכה באחרונה בבנייני האומה בירושלים. הנושא: איזה זן רימונים הוא המוצלח ביותר. המתחרים: 7 זנים. והזוכה – רימון מזן "עכו", הנראה בצילום המצורף חצוי לשניים, כדי שנהנה מיופיים של גרגיריו.

היבול השנתי של רימונים בארץ הוא  41 אלף טון רימונים, 7000 טון מהם אנחנו צורכים בחודש תשרי לבדו.  

יטבתה. גלידת רימונים

גלידת רימונים כבר טעמתם? – במתחם יטבתה בדרך לאילת תוכלו לטעום את הגלידה מיוחדת הזו המיוצרת במקום ללא חומרים משמרים ועל טהרת החומרים הטבעיים. אלון סגל, מנהל שיווק ומכירות של המתחם מסביר שבגלידה משולב מיץ רימונים טרי שבקיבוץ יטבתה מגדלים באופן אורגני. הם גדלים על אדמה מדברית התורמת לטעם האיכותי. בחג הסוכות, מוסיפים ביטבתה, יקימו סוכה גדולה למבקרים.

וחברת אנדרקאוור מפתיעה עם חטיף קינואה משולב רימונים ושוקולד. ממכר כבר אמרתי?

אנדרקאוור. חטיף קינואה, שוקולד ורימונים
צילום נעמי גולן

כשפוטה של מיץ רימונים, אני שמחה לטעום כל מוצר העונה על הקטגוריה הזו. ויש לי שתי המלצות: א. מיץ הרימונים הסחוט הטבעי של פרימור, הנמכר בבקבוק של ליטר, ללא חומרים משמרים וללא תוספת סוכר. ב. מיץ הרימונים בשילוב אוכמניות ודובדבנים של ספרינג, הנמכר בבקבוק של ליטר וחצי.

פרימור מיץ רימונים. צילום עמית שטראוס

רימון מעשיר כידוע כל סלט כמעט, והשף הראשי של מותג הפסטה ברילה, שלח מתכון חגיגי של סלט פסטה עם רימונים, תפוחים ודבש. החומרים הם שקית פסטה מבושלת מסוג "פרפלה", שקית עלי בייבי תרד קצוצים, תפוח ירוק חמצמץ מסוג גרני סמית, חתוך לפרוסות דקות, בצל אדום חתוך ומפורק לטבעות דקות, כוס גרגרי לימון, חופן עלי נענע ו-100 גרם שבבי שקדים קלויים על מחבת יבשה. מערבבים בקערה גדולה ויוצקים רוטב.

ברילה. סלט פסטה ורימונים. צילום לירן יוחאי

את הרוטב מכינים מחצי כוס שמן זית, 2 כפות חומץ יין לבן או חומץ תפוחים, כף דבש, כף שומשום קלוי, מלח ופלפל לפי הטעם. מעדן.

רימונים יכולים גם לתרום לטיפוח. רופאת העור המומחית ד"ר להבית אקרמן מציעה להגיע לשולחן ראש השנה זוהרות אחרי שמרחנו על הפנים מסכרת פיליגנ שמכינים לבד מ-2 כפות גרגירי רימונים, 2 כפות יוגורט וכף דבש. מורחים על פנים נקיות בעדינות, ממתינים חצי שעה, ושוטפים. את המסכה ניתן לשמור במקרר שלושה ימים, מכוסה היטב.

אתר דיל קוסמטיקס. סבון רימונים של "קסם צמחים"

עוד דוגמה לטיפוח רימונים: נירית שלום, קוסמטיקאית בכירה ויועצת קוסמטית של אתר דיל קוסמטיקס מסבירה שקליפת רימון והשמן המופק מזרעי רימון שיש בו ריכוז גבוה של חומצות אנטי מחמצנות, משולבים בתכשירים קוסמטיים שונים, ואף מסייעים בריפוי פצעים. לדבריה, מיץ הרימון בריא גם לניקוי קשקשים בקרקפת ולהגברת זרימת הדם לאזור וכך לחיזוק זקיקי השיער. באתר דיל קוסמטיקס ניתן להשיג סבון רימונים של חברת קסם צמחים, ושמן רימונים ממצק עור של חברת וולדה.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.