פורסם by & קטגוריה בריאות, השקות ופתיחות, חגים, מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

 

מי כמונו זקוקים בימים אלה לקצת יותר מתיקות בחיים, לא רק באופן מטפורי אלא בפועל ממש, כמו התפוח בדבש שאוכלים כמנהג וכמסורת בראש השנה.

טועמים דבש ב"דבורת התבור"

דבוראי ישראל סומכים עלינו שלא רק נרכוש את תוצרת הכוורות שלהם, אלא גם נבוא לבקר אותם בחגים, ונשתתף בפסטיבל שמארגנת מועצת הדבש ובכך נתמוך בחקלאות העברית, בהתיישבות ובהיאחזות בגבולות המדינה. כמה שנים לא עלו על דל שפתינו ביטויים כאלה, והנה הם רלוונטיים מתמיד.

קשה להמליץ על ביקור במרכזי מבקרים הצמודים לכוורות שמאות מהם פזורות בצפון המדינה, אבל יש גם במרכז הארץ, וברובן יתקיימו בחול המועד סוכות סדנאות יצירה, צפייה בדבורים דרך כוורות שקופות, רדיית דבש, טעימת עשרות סוגים שונים של דבש, שיחות עם דבוראים וכמובן מכירות של דבש טרי במחירים טובים. כוורות כאלה יש בכפר סירקין, ("משק דבורים סימון") בכפר בילו, בכפר בילו"ו ("מכוורת משק לין"), בפר חב"ד (משפחת שניאורסון), בכפר רות (הכוורת מבית שי ספקטור), אוטובוס הדבש    BEEBAR במושב גילת בנגב הצפוני, ועוד הרבה.  

אחוה. עוגה בטעם דבש

כל הפעילויות בפסטיבל הדבש יתקיימו בהתאם להוראות פיקוד העורף ודורשות הזמנה מראש. ההצעה היא להתעדכן בפרטים נוספים, כתובות ומספרי טלפון באתר מועצת הדבש – www.honey.org.il, ובעמוד הפייסבוק- פסטיבל הדבש.

אחוה. טחינה עם סילאן (דבש תמרים). צילום נעמי גולן

דבש הדבורים הוא לא כידוע זה שהתורה התכוונה אליו בפסוק "ארץ זבת חלב ודבש", אלא הדבש שמפיקים מתמרים, הנקרא בימינו סילאן. חברת "אחוה" משווקת בימים אלה ממרח של טחינה עם סילאן, טעים להפליא וממכר במיוחד את אוהבי החלבה. הממרח עשוי טחינה גולמי משומשום מלא וסילאן תמרים, עשיר בסידן, אין בו שומן טרנס, או צבעי מאכל, דל בנתרן ועולה כ-9 עד כ-13 שקלים ל-400 גרם.

גם עוגת דבש היא חלק בלתי נפרד ממעדני החגים. "אחווה" משווקת עכשיו עוגה בחושה פרווה בטעם דבש שהיא גאה להכריז שמחירה הוא ללא תחרות: כ-5 עד כ-7 שקלים.

רשת ביגה. עוגת דבש ללא גלוטן. צילום אסף לוי

ולרשת קפה ביגה יש עוגת דבש משלה שהיא ללא תחרות: היא נטולת גלוטן, ובמבנה העגול המוכר של סיר פלא, אותו סיר עם החלל באמצע שבו נהגו לאפות אימותינו. יש בה תפוחים ותבלינים כמו קינמון, ציפורן ואגוז מוסקט. העוגה המיוחדת הזו חלבית ועולה 49 שקלים ל-650 גרם.

אחוה. צילום יעל האן

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.