פורסם by & קטגוריה הורים, השקות ופתיחות, טיולים, לא מתויג, נופש, פנאי, תרבות.

צילום: נעמי גולן

אני בפתח השער אל מעבר לגדר המערכת

אחת הדרכים האינטימיות, המנוסות והמשכנעות ביותר לאהוב ארץ, ולחנך לאהבתה את הילדים והנכדים, היא ללכת ברגל במסלוליה ולראות את נופיה מקרוב. הזדמנות נדירה לעשות זאת גם באזורים סגורים מסיבות ביטחוניות, מעבר לגדר המערכת שבין ישראל למדינת ירדן, תיפתח בשני ימי שישי בחודש הבא (4.3 ו-10.3) במסגרת צעדת "בעקבות ראשוני ים המלח", שתתקיים זו הפעם השביעית במועצה האזורית מגילות, בצפון ים המלח.

"גאון הירדן" הנשפך לים המלח

אם אתם מתארחים בסביבה, ויש כ-500 מיטות במלונות של מועצת מגילות, וגם צימרים, חדרי אירוח ומתחמי אוהלים (גלמפינג), תוכלו לצעוד במסלולי הצעדה גם בשבתות של ה-4 וה-11 במרץ.

ארץ המרדפים והמנזרים

מדובר למשל במה שכונה פעם "ארץ המרדפים" והיום "ארץ המנזרים", שצה"ל הכריז עליה כשטח צבאי סגור כאשר במקום נזירים התמקמו שם מחבלים, אבל בימי הצעדה יתאפשר לכולנו, בליווי מאבטחים, ללכת בה ולראות את המנזרים הנטושים, ביניהם המנזר האתיופי שבראשו עדיין מתנוסס איור צבעוני גדול של המלך היילי סאלסה.

צליינים נוצרים באתר הטבילה קאסר אל יהוד, מעברות הירדן בשמו העברי

מדובר גם בשפך הירדן על פיתוליו העמוקים, המזרימים מים לתוך הימה הנמוכה ביותר בעולם. ובגשר עבדאללה שהופצץ במלחמת ששת הימים. ובמיקום של קיבוץ בית הערבה, שהירדנים הרסו עד היסוך, והיום נותרו ממנו רק קבר אחים ועליו כמה מצבות, אבל לצידם מתנופף ומרגש מאוד, דגל ישראל. ובאתר "מעברות הירדן", שאנחנו מאמינים כי יהושע בין נון הוביל דרכו את יוצאי מצרים לתוך ארץ כנען, והנביא אליהו עלה בו בסערה השמימה. הערבים מכנים את מעבר המים הקטן הזה "קאסר אל יהוד" (מבצר או ארמון היהודים), והנוצרים מאמינים כי בו הוטבל ישו על ידי יוחנן המטביל. בסיור שהשתתפתי בו בכל המסלולים המיוחדים האלה השבוע, ראיתי צליינים פרבוסלבים בכותנות לבנות, ופלשתיניות נוצריות בשלמות שחורות, טובלים שם (כפי שתראו בצילומיי המצורפים).

נוצריה פלשתינית בקאסר אל יהוד

לצד ההיסטוריה עתירת התוכן, האמונות והמאבקים שיש באתרים האלה (כולה כמה עשרות קילומטרים שטח, אבל עשרות אלפי קילומטרים של משמעות), ולצד ההתרגשות של כניסה מאובטחת למקומות בארץ ישראל שלא ניתן לראות בשום דרך אחרת, מזמנת הצעדה נופים מרהיבים של נוף בראשיתי. יש שלושה מסלולים אליהם ניתן להירשם כדי להשתתף. למשפחות כולל הילדים, הסבים והסבתות – באורך 4.5 קילומטרים. למשפחות אוהבות לכת – באורך 6.5 קילומטרים, והשלישי באורך 7.5 קילומטרים. כך שכל אחד יכול להתאים את המסלול  לפי יכולותיו.

קבר אחים במיקום של קיבוץ בית הערבה

לא צריך כמובן להסביר מדוע חשוב כל כך, מכל בחינה שהיא, יהודית, לאומית, חינוכית, ערכית, ו-תיירותית, שננצל את ההזדמנות ונשתתף. כדאי גם לפני שיוצאים לדרך לקרוא וללמוד על האזור ותולדותיו בכל האמצעים העומדים לרשותנו אונליין, ספרים, שיחות עם מבוגרי המשפחה.

אם בגלל תנאי מזג האוויר תידחה הצעדה, היא תתקיים בשישי העוקב, באותו פורמט.

למרגלות גשר עבדאללה ההרוס

בכל מקרה חייבים להירשם מראש, כולל היום, השעה והאורך של המסלול הנבחר. 55 שקלים למסלול אחד ליחיד. 250 שקלים למשפחה של 5 נפשות. 80 שקלים למסלול משולב. התשלום מגיל 3. המסלולים יצאו ממקום הריכוז בצומת לידו ליד בניין המועצה האזורית מגילות, בין השעות 08:00-11:00 בכל שעה עגולה.

נופי בראשית בצפון ים המלח

 לשאלות נוספות : 0507179042 ו-info.rishonim@gmail.com

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.