פורסם by & קטגוריה חגים, לא מתויג, מזון ומסעדות, נופש, סל המזון, פנאי, תבשילים ועוגות.

אם ביטלו את ההדלקה ההמונית בל"ג בעומר במירון, אלפי מדורות ינקדו כנראה את הלילה ברחבי הארץ ביום ראשון הבא, 26 במאי, ועשרות אלפי (או מאות אלפי) תפוחי אדמה מפויחים יהיו חלק מרכזי ומסורתי בתפריט. אבל הדיאטנית הקלינית תמר ידין, יועצת לחברת הרבלייף, מציעה לגוון את מטעמי המדורה בדגים, חצילים, תירס, תפוחי עץ ובננות. איך עושים זאת? – הנה ההנחיות שלה:

תירס מתוק –  מכינים בבית מראש באופן חלקי. כלומר מבשלים במים רותחים עם מעט מלח למשך כעשר דקות. כשהתירס מוכן והתקרר מעט, מוסיפים מלח גס, עוטפים בנייר כסף כל קלח בנפרד, ובמדורה קולים קלות, כדי לזכות בחוויית אכילה מיוחדת.

The Warm Company of Friends United in Song Around a Bonfire

לא רק תפוח אדמה – בגלל הערך הגליקמי הגבוה וכמות הקלוריות של תפוחי האדמה, כדאי לעטוף בנייר כסף גם חציל שלם, בטטה, ועוד ירקות שורש, בעלי אינדקס גליקמי נמוך מזה של תפוח האדמה, ואותם לקלות במדורה. .

אנטיפסטי – חתכו לקוביות בינוניות והשחילו על שיפודים בצל לבן וסגול, כרובית, קישוא, גזר, בטטה, גמבה אדומה וצהובה, חציל. בכלי נפרד ערבבו  שמן זית עם מלח. אפשר להוסיף גם עלי רוזמרין ומרווה. הברישו במרינדה הזאת את הירקות המשופדים וצלו אותם על האש דקות ספורות. לפני האכילה אפשר להזליף מעל טחינה גולמית שהכנתם בבית, לא הקנויה המלאה חומרי שימור וסוכר, אלא כזו שהוספתם לה רק מיץ לימון טרי, קצת מלח, קצת מים

דגים – כמה נתחי דניס, נקיים מעצמות, שמתבלים במלח, פלפל ושמן זית. מניחי על נייר אפייה ומעליהם צרור פטרוזיליה, 2 שיני שום וענפי תימין. עטפו בנייר כסף סגור היטב, מעל נייר האפייה והניחו ליד המדורה, לא בתוכה, למשך כעשר דקות. לא לדאוג, הדג מתבשל כך בדרך כלל מהר.

אגסים ותפוחי עץ  – אופציה מעולה לקינוח ליד המדורה. כשהאש כבתה אך המשטח עדיין חם, מניחים עליו תפוחי עץ ירוקים  זרויים בקינמון ומיץ לימון ועטופים בנייר אלומיניום, ואפשר כך גם לצלות. אגסים.

בננות – חותכים לפרוסות עם הקליפה, משפדים וצולים במדורה, כמו מרשמלו.  לאחר הצלייה ניתן לפזר מעל מעט קינמון.

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.