פורסם by & קטגוריה חגים, לא מתויג, מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.


"וחג שבועות תעשה לך", נאמר בספר שמות. יש עשיה רוחנית של החג הנקרא גם מתן תורה, ויש עשיה קולינארית בחג מאכלי החלב והגבינה. ובזה האחרון אעסוק הפעם.

רוב הגבינות מבוססות על חלב בקר אך בשנים האחרונות ניתן למצוא גם מוצרי חלב צאן – כבשים ועיזים. וכך אומרת אפרת בן שץ פורשיאן, דיאטנית קלינית בחלי ממן, רשת המתמחה באורח חיים בריא: חלב הצאן ומוצריו קלים יותר לעיכול, מכילים פחות לקטוז מאשר חלב פרה, והם מקור לוויטמינים ומינרלים ידידותיים לגוף.

גבינות צאן של משק הר פרחים

חלי ממן מציעה גם להכין סלט הכולל לצד פלפלים אדומים וצהובים קלויים, עגבניות שרי ופטריות קלויות, חצי בצל סגול פרוס דק וחופן שעועית ירוקה עדינה חלוטה במים רותחים, גם 120 גרם קוביות גבינת פטה עיזים. ועל זה לצקת רוטב של כפית שמן זית, 2 כפות חומץ בלסמי, רבע כפית זעתר וכפית סילאן. ניתן להכניס את הסלט לתנור על הגריל לחימום כמה דקות לפני ההגשה.

לחם גבינות באדיבות חלי ממן, רשת המתמחה באורח חיים בריא

מתכון מעניין נוסף של ממן הוא לחם גבינות. מאדים בצל קצוץ קטן עם מעט שמן ומוסיפים חצי קילו תרד טרי. מתבלים בשמן ופלפל, וכאשר הנוזלים התאדו,  מוסיפים קוביות של 12 פרוסות לחם קל, כוס גבינת עמק 9% וחצי כוס גבינה מלוחה 5%  שתיהן מגוררות, כוס חלב, 3 ביצים וכף חרדל דיזון. מערבבים היטב. ואז ממלאים תבנית משומנת בתרסיס שמן ומכניסים למקרר לילה או לפחות 4 שעות. מוציאים ואופים בתנור מחומם ל-180 מעלות, כחצי שעה. מחכים עשר דקות לפני ההגשה.

רשת מאפה נאמן. עוגות גבינה ייחודיות. צילום גיל אבירם

למי שמעדיף מאפים מוכנים, ומעניינים, ברשת "מאפה נאמן" בכשרות בד"צ, על 63 סניפיה, יש אוסף חדשני של המומחה לפיתוח תוכן קולינארי רון יוחננוב הכולל מעדנים מסקרנים כמו עוגת גבינה בקלווה פיסטוקים, עוגת גבינה באסקית, עוגת כתר גבינה עם כדורי שוקולד לוטוס, בריוש גבינה תפוזים, פחזניות קרם נוטלה ועוד הרבה. מודה שאלה מעוררים את הדמיון שלי ואת בלוטות הטעם.

ואם מדברים על טעמים מיוחדים, בשנים האחרונות גדל מאוד הביקוש לגבינות אורגניות. אחד המייצרים אותן הוא  משק הר פרחים, הבעלים של עדר עיזים הרועה על הר הכרמל, ומחלבן מייצר הבעלים רועי בלומנברג גבינה צפתית, גבינות עם עובש לבן כמו סנט מור, לאבנה, גבינת שמנת ועוד. ניתן להשיג בחנות הבית של המשק במעיין צבי ובחנות בכרכור (נעורים 27). פרטים נוספים באתר הבית https://www.ecomeshek.co.il/

"פרות חופש" מניבות חלב אורגני צילום באדיבות קיבוץ יודפת

יורם קלגרד, ממקימי הרפת האורגנית בקיבוץ הרדוף, רפתן עתיר ניסיון, אומר שבשנה וחצי האחרונים לא היה החלב פרות אורגני במרכולים, אבל לקראת שבועות ניתן להשיג אותו שוב, נקי משאריות חומרי הדברה, חומרים משמרים ואנטיביוטיקה, שיש לפעמים במאכלן של פרות ברפתות רגילות.

רשת ביגה. עוגת מוס גבינה ללא סוכר. צילום איתמר גינצבורג

נחזור למאפים הקנויים: ברשת ביגה השיקו לראשונה עוגת מוס גבינה עם פירורים, לא אפויה, ללא סוכר וללא גלוטן, בכשרות בית יוסף.  64 שקלים לפס של חצי קילוגרם.

ולמותג בראנץ' & קראנץ' של חברת "מוצרי איכות אמריקאים", יש בלינצ'ס גבינה עם תות בכשרויות מהודרות. מארז 5 יחידות בכ-18 שקלים ברשתות השיווק.

סולתם ערכת אפיה במחיר מבצע:  כ-185 שקלים במקום 369

אחרונים חביבים הטיפים לאפייה ביתית מוצלחת ממומחי הבישול והאפייה ומנהלת השיווק והפרסום של סולתם:

על כל חומרי הגלם, גבינות, ביצים וכו' – להיות בטמפרטורת החדר. זה ימנע היווצרות סדקים בעוגות הגבינה. לערבב את התערובת בעדינות ואיטיות. להוסיף תמיד לתערובת כף קמח או קורנפלור. להימנע מהקצפת יתר של הביצים. לבחור תבנית עם תחתית נשלפת ו/או דפנות גבוהות. להניח קערת מים בתחתית התנור בזמן האפייה. לאפות בטמפרטורה נמוכה, 150-160 מעלות. לא לפתוח את דלת התנור בזמן האפיה. לצנן בתום האפיה בתוך התנור בדלת פתוחה חלקית.

בצילומים:

מבראנץ' & קראנץ' של חברת "מוצרי איכות אמריקאים". בלינצ'ס גבינה ותות

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.