פורסם by & קטגוריה חגים, לא מתויג, מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

זהו אחד מימי הזיכרון העצובים בתולדות המדינה וקשה עד בלתי אפשרי לחשוב עכשיו על בילויי יום העצמאות. בצדק החליטו עיריות ומועצות ברחבי המדינה לבטל הופעות, ובצדק החליט צה"ל שלא לבטל את המטס, בתקווה שמראה מטוסי הקרב שיעברו בשמינו מצפון עד דרום, יתרום לתחושת הביטחון והעלאת המורל של רבים.

אבל משיחות עם חברים וקרובים התרשמתי, שעל האכילה הקבוצתית המסורתית, המכונה גם מנגל, ו"על האש" לא מתכוונים לוותר. בין אם בשמורות הטבע ובין אם במרפסות ובחצרות. ולמטרה הזו אספתי טיפים ומידע רלוונטיים.

השף דור זגורי בפעולה. צילום גל זגורי

השף דור זגורי "מפרנה בשוק" אומר שאם החלטתנו על בשר קפוא, לא משנה עופות, קציצות, סטייק בקר וכו', חשוב להפשיר יום קודם במקרר ולא מחוץ לו. בשר עם עצם, הוא ממשיך, רצוי להכין בסוף הצלייה, כאשר הגחלים כבר לוחשות. ובכל מקרה להדליק את הגחלים לפחות חצי שעה לפני שמתחילים. לאחר צליית סטייקים, כדאי לתת להם לנוח כשתי דקות על הרשת, כדי שיגירו נוזלים לא רצויים, ואם נשאר בשר לאחר האירוע, אפשר לחמם אותו למחרת בסיר עם מעט מים על אש בינונית, או לטחון עם כוסברה ועריסה ולמלא סיגרים.

הדיאטנית הקלינית, תמר ידין היועצת לחברת הרבלייף מזכירה שחייבים לבחור בשר ישראלי טרי איכותי, שלא ידיף ריחות עובש או חומרי ניקוי, וחשוב שלא להקפיא אותו אלא לצלות הכי קרוב לקניה שאפשר. ועוד עצה חשובה: לא לשטוף את הבשר במים אלא לנגב אותו בטפיחות קלות במגבת נייר מאושרת לשימוש במזון. ולמרוח רק בשמן זית, מעט פלפל שחור ולקראת סוף הצלייה, מעט מלח. פרגיות, היא מוסיפה, מומלץ להשרות למשך הלילה במרינדה של שמן זית, עשבי תיבול ויין. או שמן זית, רוטב סויה ומעט שום ודבש. ולגחלים אפשר להוסיף רוזמרין או תימין לשדרוג הטעם והריח.

צילום רמי גררה

אוהבים נקניקיות על האש או מבושלות במים? – חברת מעדני יחיעם משווקת עכשיו נקניקיות בקר בסדרת "קולקשן" המכילות 15% חלבון, בשלושה טעמים (אמריקני, צרפתי ובווארי), עשויות על טהרת בשר בקר, באריזות של 300 גרם, עם 5 יחידות בכל אריזה שמחירה כ-27 שקלים ברשתות וחנויות מזון מובחרות. כל שלישיית הטעמים – טעימה מאוד. טעמתי.

שיפודים טבעוניים באדיבות חלי ממן

ומה עם הטבעונים והצמחונים שבחבורה? – עבורם ניתן לקנות בחנויות טבע גוש של סייטן, שהוא חלבון חיטה, הנמכר קפוא. להפשיר ולחתוך לפרוסות או לקוביות, להשחיל על שיפודים עם ירקות, או למלא פיתות לצד סלט וטחינה. גם טופו מתאים לגריל, וטעים להשרות אותו בתערובת של רוטב סויה, שום ושמן שומשום. ולא לשכוח שלקינוח אפשר לצלות פירות כמו אננס, אפרסקים ואפילו בננות.

אסיים בתרומה של סולתם: כלי מיציקת אלומיניום רב שכבתי, עם פסי גריל שעליו ניתן לצלות בשרים, ירקות ופירות בחום אחיד. הוא מכוסה בציפוי מונע הידבקות, מאפשר שימוש מופחת בשמן, מתאים גם לתנור ולכל סוגי הכיריים, ועולה עכשיו במבצע כ-275 שקלים בחנויות סולתם ובאתר של החברה.

סולתם. צילום גיל אבירם

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.