פורסם by & קטגוריה השקות ופתיחות, לא מתויג, מזון ומסעדות, סל המזון, תבשילים ועוגות.

צילום נעמי גולן

"הפריקסה של חיימיקו"

"הראש היהודי ממציא לנו פטנטים", שר פעם אורי זוהר. אבל גם הראש הישראלי לא מפגר אחריו, והפטנטים צצים בכל התחומים. אחד טעים במיוחד גיליתי אתמול בערב בפתיחה של הסניף השביעי בארץ והראשון בתל אביב בסמוך לקניון דיזנגוף, של חיים רופא, שקורא לרשת שלו "הפריקסה של חיימיקו"

מיכאל נהנית מהבוריקסה

זה התחיל במקרה, או אולי ברגע של הארה קולינארית. וגם ברגע של קיום מצוות כיבוד הורים. חיים המכונה חיימיקו, שכנע את אביו,  ששנים רבות עבד עם משאית הובלות תוך מאמץ פיזי קשה כמו העלאת מקררים לבתים פרטיים, לפרוש מהעבודה המאומצת ולהתפרנס מדוכן אוכל קטן בהוד השרון. בו יעבדו האב והאם. ומה יימכרו בו?

חיימיקו ניסה לשלב את שני המאכלים התוניסאים הלאומיים שהוא מכיר:  פריקסה ובוריק. לתוצאה של השילוב קרא בוריקסה – בוריק פלוס פריקסה.

אני וחיימיקו באירוע ההשקה

למי שכמוני לא גדל על המאכלים העממיים של צפון אפריקה אגיד בקצרה שפריקסה היא לחמנייה מטוגנת שממלאים בתפוחי אדמה מבושלים, ביצים קשות, טונה, אריסה, זיתים, לימון, מלפפון, מטבוחה, שום ועוד. מה שנקרא כריך טוניסאי וייחודו בכך שכל אחד יכול לבקש הרכב אישי. ובוריק הוא עלה בצק מטוגן בשמן עמוק ומקופל לחצי עיגול עם ביצה, תבלינים, אפשר גם בגרסה טבעונית של חביתת עדשים, חומוס ועוד.

חיימיקו שהכניס את הבוריק לתוך הפריקסה, הפך בזמן לא ארוך לסנסציה. המונים הגיעו לדוכן הראשון, כולל צלמים וצוותי טלוויזיה ובתוך עשור חיימיקו הפך לאימפריה: סניפים, חולצות עם הלוגו שלו שלובש הצוות, תפריט מנויילן, וכפי שרואים בתמונות שצילמתי  (באחת מהן רואים אותי לצידו של חיימיקו) – פתיחת סניף ברחוב המלך ג'ורג' בתל אביב עם חגיגת השקה גדולה, בלונים, שולחן פיצוחים, שולחן פירות העונה, שוקולדים, שתייה אלכוהולית כולל ערק, שתיה קלה כולל לימונדה והשיחוק של התפריט: בננה לוטי. הקינוח ההודי-תאילנדי של בננה מקורמלת עם תפזורת של בוטנים, קוקוס וסירופ שוקולד. אחרי מנת בוריקסה שלמה ואחריה הקינוח, מרגישים שבעים לא רק עד הבוקר שלמחרת אלא עד הצהריים הבאים. כך לפחות אני מרגישה. אז הגיעו לשם רעבים ותצאו רוויי עונג.

הסניף החדש ברחוב המלך ג'ורג' 81 בתל אביב

אגב, השילוב בין שני מאכלים עממיים, הוא לא הסוד היחידי להצלחה הקולינארית. בשיחה עם אימו של חיימיקו, שגם היא כמו אביו נכחו אתמול בפתיחה שבעי נחת וחיוכים של הורי חתן -כלה, שמעתי שהפריקסה והבוריק של חיימיקו נעשים לפי מתכון מיוחד, שהאם לא גילתה לי כמובן, שדרוג של המאכל המקורי, ובין מעלותיו בצק שלא סופג יותר מדי שמן, ובמקביל גם מרגיש כאילו הוא אפוי.

איש צוות של חיימיקו מגיש בוריקסה

למי שלא מזדמן לתל אביב – יש סניפים של חיימיקו בחדרה, פתח תקווה, ראשון לציון, ירושלים, הוד השרון, תל אביב כאמור ובקרוב ייפתח סניף שמיני. כולם כשרים בכשרות בד"צ בית יוסף. שעות הפעילות הן 10:00-24:00. בשישי עד שעתיים לפני כניסת שבת. במוצ"ש משעה אחרי צאת השבת ועד 01:00. ויש גם שירות משלוחים:  https://haimiko.orderss.co.il

שולחן הפיצוחים שקישט את האירוע

Loading Facebook Comments ...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.